Commodities

Πτώση των τιμών του πετρελαίου μετά την πτώση σε χαμηλά 5ετίας των αποθεμάτων

Πτώση των τιμών του πετρελαίου μετά την πτώση σε χαμηλά 5ετίας των αποθεμάτων

Ρώσοι και ΟΠΕΚ εξετάζουν αύξηση της παραγωγής

Πτωτικά κινείται κατά την έναρξη της εβδομάδας το πετρέλαιο, διευρύνοντας τις απώλειες της Παρασκευής (25/5), καθώς οι χώρες του ΟΠΕΚ και η Ρωσία εξετάζουν άνοδο της παραγωγής μετά τον Ιούνιο του 2018.

Σύμφωνα με το Bloomberg OΠΕΚ και Ρωσία πιστοποίησαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Τζέντα ότι τα αποθέματα έπεσαν σε χαμηλά μέσου όρου 5ετίας, επιτυγχάνοντας τους στόχους μείωσης της υπερβάλουσας προσφοράς.

Ειδικότερα, περί τις 10:15 π.μ. το Brent υποχωρεί κατά -1,46% στα 75,34 δολ. ανά βαρέλι, την ίδια στιγμή που το αμερικανικό αργό καταγράφει πτώση της τάξεως του -1,75% στα 66,67 δολ. ανά βαρέλι.

«Ο ρυθμός ανόδου των τιμών στο πετρέλαιο έχει προκαλέσει διαμάχη μεταξύ των επενδυτών σχετικά με το αν αυτή η εξέλιξη δημιουργεί κινδύνους για την παγκόσμια ανάπτυξη», τονίζει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Morgan Stanley, Chetan Ahya, σε σημείωμά του.

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο πτώσης των αποθεμάτων, οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες που συμμετέχουν στη συμφωνία εξετάζουν το ενδεχόμενο αύξησης της παραγωγής τους κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως.

Ηδη και πριν από την απόφαση Τραμπ η τιμή του πετρελαίου κινούνταν ανοδικά, καθώς οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες είχαν αποφασίσει τον Ιανουάριο του 2017 να μειώσουν την παραγωγή και τα αποθέματα, ακριβώς για να τονώσουν τις τιμές, οι οποίες έχουν ανέβει κατά 40% μέχρι τώρα.

Την περασμένη εβδομάδα η τιμή άγγιξε τα 80 δολάρια για πρώτη φορά μετά από 3,5 χρόνια, καθώς στην απόφαση Τραμπ προστίθενται και άλλοι παράγοντες, οι οποίοι, κατά την άποψη αρκετών αναλυτών, θα οδηγήσουν ψηλότερα την τιμή του πετρελαίου στα 90 ή ακόμα και τα 100 δολάρια το βαρέλι.

Στη μείωση της προσφοράς συμβάλλουν και τα προβλήματα της πετρελαιοπαραγωγού Βενεζουέλας, τη στιγμή που η ζήτηση από τον μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο, την Κίνα, είναι σταθερά ανοδική. Επιπλέον, η επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley έβαλε στην εξίσωση και την αλλαγή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας η οποία υποχρεώνει τη διεθνή ναυτιλία να χρησιμοποιεί από το 2020 καύσιμα με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθεί η ζήτηση για προϊόντα μεσαίας διύλισης (ντίζελ και άλλα καύσιμα), η οποία θα προκαλέσει και αύξηση στη ζήτηση αργού πετρελαίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης