Η ανακάλυψη της Bosch θα επιβραδύνει την καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τη Fitch Ratings
Η πρόσφατη ανακάλυψη της Bosch αναμένεται να καθυστερήσει την καθιέρωση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά αυτοκινήτων, εκτιμά σε έκθεσή της η Fitch Ratings, καθώς αναμένεται να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για τα πετρελαιοκίνητα.
Ειδικότερα, η γερμανική κολοσσιαία εταιρεία γνωστοποίησε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία που, όπως υποστήριξε, διαθέτει τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου στα οχήματα ντίζελ, στο σε ένα δέκατο των ορίων που προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ από τις αρμόδιες αρχές, έως το 2020.
«Αν η προτεινόμενη τεχνολογία πετύχει, ενδέχεται να επιτρέψει στους κατασκευαστές να επαναπροσδιορίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους για να αποκτήσουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από το στόλο των ντίζελ, αντί της ηλεκτροκίνησης», σχολιάζει ο αμερικανικός οίκος.
Σε έκθεσή της τον περασμένο Φεβρουάριο, η Fitch εκτιμούσε πως η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα οδηγήσει σε πτώση τη ζήτηση πετρελαίου μετά το 2030, δηλαδή θα υπάρξει κορύφωση της ζήτησης την εν λόγω χρονιά.
Όπως σημειωνόταν, αν και το παραπάνω δεν αποτελεί το βασικό σενάριο, οι εξελίξεις το 2017 αποδεικνύουν πώς οι τεχνολογικές αλλαγές και η μεγαλύτερη προώθηση θα οδηγήσουν σε ετήσιες πωλήσεις 10 εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μέχρι το 2025.
Ήδη οι κυβερνήσεις και οι κατασκευαστές έχουν θέσει στόχους για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Επίσης, ο ΟΠΕΚ αναθεώρησε επί τα βελτίω την πρόβλεψή του για το μέγεθος του στόλου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε 250 εκατομμύρια μονάδες το 2040, από 140 εκατομμύρια.
Βέβαια, ο οίκος επισημαίνει και τους κινδύνους.
Ειδικότερα, οι κατασκευαστές έχουν ιστορικό έλλειψης μεγάλων στρατηγικών στόχων, το κόστος παραμένει υψηλό, οι εκτιμήσεις των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι πολιτικές θα μπορούσαν να αλλάξουν, ενώ η πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών μπορεί να επιβραδυνθεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως η UBS αναμένει 16,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μέχρι και το 2025, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 14,2 εκατομμύρια.
Το νούμερο αποτελεί το 16% του συνόλου των -βάση εκτιμήσεων- πωληθέντων αυτοκινήτων για την εν λόγω περίοδο.
Τη ζήτηση θα οδηγήσουν η Κίνα και οι ευρωπαϊκές χώρες.
Η ελβετική τράπεζα αναφέρει, επίσης, ότι ηγετικό ρόλο εξακολουθεί να κατέχει η Tesla, ωστόσο κεκτημένη ταχύτητα στον κλάδο ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτει και η Mercedes.
www.worldenergynews.gr
Ειδικότερα, η γερμανική κολοσσιαία εταιρεία γνωστοποίησε πρόσφατα μια νέα τεχνολογία που, όπως υποστήριξε, διαθέτει τη δυνατότητα να μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου στα οχήματα ντίζελ, στο σε ένα δέκατο των ορίων που προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ από τις αρμόδιες αρχές, έως το 2020.
«Αν η προτεινόμενη τεχνολογία πετύχει, ενδέχεται να επιτρέψει στους κατασκευαστές να επαναπροσδιορίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους για να αποκτήσουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από το στόλο των ντίζελ, αντί της ηλεκτροκίνησης», σχολιάζει ο αμερικανικός οίκος.
Σε έκθεσή της τον περασμένο Φεβρουάριο, η Fitch εκτιμούσε πως η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα οδηγήσει σε πτώση τη ζήτηση πετρελαίου μετά το 2030, δηλαδή θα υπάρξει κορύφωση της ζήτησης την εν λόγω χρονιά.
Όπως σημειωνόταν, αν και το παραπάνω δεν αποτελεί το βασικό σενάριο, οι εξελίξεις το 2017 αποδεικνύουν πώς οι τεχνολογικές αλλαγές και η μεγαλύτερη προώθηση θα οδηγήσουν σε ετήσιες πωλήσεις 10 εκατομμυρίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μέχρι το 2025.
Ήδη οι κυβερνήσεις και οι κατασκευαστές έχουν θέσει στόχους για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Επίσης, ο ΟΠΕΚ αναθεώρησε επί τα βελτίω την πρόβλεψή του για το μέγεθος του στόλου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε 250 εκατομμύρια μονάδες το 2040, από 140 εκατομμύρια.
Βέβαια, ο οίκος επισημαίνει και τους κινδύνους.
Ειδικότερα, οι κατασκευαστές έχουν ιστορικό έλλειψης μεγάλων στρατηγικών στόχων, το κόστος παραμένει υψηλό, οι εκτιμήσεις των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι πολιτικές θα μπορούσαν να αλλάξουν, ενώ η πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών μπορεί να επιβραδυνθεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως η UBS αναμένει 16,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μέχρι και το 2025, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 14,2 εκατομμύρια.
Το νούμερο αποτελεί το 16% του συνόλου των -βάση εκτιμήσεων- πωληθέντων αυτοκινήτων για την εν λόγω περίοδο.
Τη ζήτηση θα οδηγήσουν η Κίνα και οι ευρωπαϊκές χώρες.
Η ελβετική τράπεζα αναφέρει, επίσης, ότι ηγετικό ρόλο εξακολουθεί να κατέχει η Tesla, ωστόσο κεκτημένη ταχύτητα στον κλάδο ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτει και η Mercedes.
www.worldenergynews.gr