H ΕΛΣΤΑΤ είχε αναθεωρήσει και τα στοιχεία για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2017 στο 1,4% έναντι τελευταίας πρόβλεψης για 1,6%
Σε επί τα χείρω αναθεώρηση των προβλέψεών της για την φετινή ανάπτυξη προχώρησε η κυβέρνηση κατεβάζοντας τον πήχη στο 2,3% του ΑΕΠ έναντι αρχικής εκτίμησης για 2,5%.
Αυτό προκύπτει από την εγκύκλιο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη αναφορικά με την κατάρτιση του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για την περίοδο 2019 - 2002.
Η αναθεώρηση του στόχου της ανάπτυξης για το 2018, επιβεβαιώνεται και από αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών, που χαρακτήρισε αναγκαία αυτή την «διόρθωση» αφού οι προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου που θα αποστείλει η κυβέρνηση μέσα Απριλίου στις Βρυξέλες έπρεπε να ακολουθήσουν τις τελευταίες εκτιμήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τον ρυθμό μεγέθυνσης του ΑΕΠ το 2017.
Να σημειωθεί ότι μέσα στην εβδομάδα η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε (πρώτα στοιχεία) 1,4% για το 2017 έναντι τελευταίας αναθεωρημένης πρόβλεψης για 1,6%.
Σε ότι αφορά την περαιτέρω πορεία του ΑΕΠ, ως το 2022, από την εγκύκλιο Χουλιαράκη προκύπτει ότι τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο ρόδινα για την οικονομία.
Με εξαίρεση το 2019 που ο ρυθμός αυξάνει στο 2,5% από το 2020 η πορεία στο ΑΕΠ είναι πτωτική και συγκεκριμένα στο 2,3% για να υποχωρήσει στο 2,1% το 2021 και στο 1,8% το 2022.
Το αρνητικό για την Ελλάδα είναι ότι μέσα σε ένα περιβάλλον χαμηλής ανάπτυξης θα πρέπει να πιάσει υψηλά πλεονάσματα (3,5% του ΑΕΠ).
Μάλιστα για το2018 ο πήχης έχει τοποθετηθεί πιο πάνω ακόμη και από την μνημονιακή πρόβλεψη στο 3,82% του ΑΕΠ ή στα 7 δισ. ευρώ.
Το ΔΝΤ εξακολουθεί να έχει αντίρρηση με τους Ευρωπαίους πάνω σε αυτό το θέμα και να υποστηρίζει παρασκηνιακά ότι η Ελλάδα δεν θα κινηθεί πάνω από το 2,2% του ΑΕΠ.
Στην εγκύκλιο για το Μεσοπρόθεσμο γίνεται ειδική αναφορά στην ανάγκη εξόφλησης όλων των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου έως τον Αύγουστο, τη στιγμή που στην επικαιροποιημένη Έκθεση Συμμόρφωσης της 3ης αξιολόγησης (Compliance Report) την οποία συνέταξαν οι θεσμοί αναδεικνύεται η αύξηση αυτών των χρεών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η τεχνική αντιπροσωπεία στο διάστημα Ιούλιος - Δεκέμβριος του 2017 τα συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη του Κράτους προς τους ιδιώτες μειώθηκαν κατά 7,2 δισ. ευρώ.
Ωστόσο η καθαρή μείωση ήταν μόλις 2,53 δισ. ευρώ καθώς δημιουργήθηκε μια νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 4,68 δισ. ευρώ η οποία προστέθηκε σε αυτά που πληρώθηκαν.
Στο τέλος Δεκεμβρίου, το υπόλοιπο των ληξιπρόθεσμων οφειλών έφτανε σύμφωνα με την έκθεση συμμόρφωσης στα 3,97 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1 δισ. ευρώ είναι εκκρεμείς επιστροφές φόρων και 770 εκατ. ευρώ είναι εκκρεμείς συνταξιοδοτήσεις.
Ωστόσο νέα χρέη ξεκίνησαν να δημιουργούνται από τον Αύγουστο του 2017 (περίπου 1,3 δισ. ευρώ) και μετά.
Το Σεπτέμβριο παρά τις μαζικές επιστροφές φόρων και τους συμψηφισμούς πιστωτικών εκκαθαριστικών με τις οφειλές ΕΝΦΙΑ το «φέσι» αυξήθηκε κατά 567 εκατ. ευρώ.
Πάνω σε αυτό προστέθηκαν άλλα 845 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο, 828 εκατ. ευρώ το Νοέμβριο και 770 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο.
Μάριος Χριστοδούλου
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Αυτό προκύπτει από την εγκύκλιο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη αναφορικά με την κατάρτιση του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για την περίοδο 2019 - 2002.
Η αναθεώρηση του στόχου της ανάπτυξης για το 2018, επιβεβαιώνεται και από αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών, που χαρακτήρισε αναγκαία αυτή την «διόρθωση» αφού οι προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου που θα αποστείλει η κυβέρνηση μέσα Απριλίου στις Βρυξέλες έπρεπε να ακολουθήσουν τις τελευταίες εκτιμήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τον ρυθμό μεγέθυνσης του ΑΕΠ το 2017.
Να σημειωθεί ότι μέσα στην εβδομάδα η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε (πρώτα στοιχεία) 1,4% για το 2017 έναντι τελευταίας αναθεωρημένης πρόβλεψης για 1,6%.
Σε ότι αφορά την περαιτέρω πορεία του ΑΕΠ, ως το 2022, από την εγκύκλιο Χουλιαράκη προκύπτει ότι τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο ρόδινα για την οικονομία.
Με εξαίρεση το 2019 που ο ρυθμός αυξάνει στο 2,5% από το 2020 η πορεία στο ΑΕΠ είναι πτωτική και συγκεκριμένα στο 2,3% για να υποχωρήσει στο 2,1% το 2021 και στο 1,8% το 2022.
Το αρνητικό για την Ελλάδα είναι ότι μέσα σε ένα περιβάλλον χαμηλής ανάπτυξης θα πρέπει να πιάσει υψηλά πλεονάσματα (3,5% του ΑΕΠ).
Μάλιστα για το2018 ο πήχης έχει τοποθετηθεί πιο πάνω ακόμη και από την μνημονιακή πρόβλεψη στο 3,82% του ΑΕΠ ή στα 7 δισ. ευρώ.
Το ΔΝΤ εξακολουθεί να έχει αντίρρηση με τους Ευρωπαίους πάνω σε αυτό το θέμα και να υποστηρίζει παρασκηνιακά ότι η Ελλάδα δεν θα κινηθεί πάνω από το 2,2% του ΑΕΠ.
Στην εγκύκλιο για το Μεσοπρόθεσμο γίνεται ειδική αναφορά στην ανάγκη εξόφλησης όλων των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου έως τον Αύγουστο, τη στιγμή που στην επικαιροποιημένη Έκθεση Συμμόρφωσης της 3ης αξιολόγησης (Compliance Report) την οποία συνέταξαν οι θεσμοί αναδεικνύεται η αύξηση αυτών των χρεών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η τεχνική αντιπροσωπεία στο διάστημα Ιούλιος - Δεκέμβριος του 2017 τα συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη του Κράτους προς τους ιδιώτες μειώθηκαν κατά 7,2 δισ. ευρώ.
Ωστόσο η καθαρή μείωση ήταν μόλις 2,53 δισ. ευρώ καθώς δημιουργήθηκε μια νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 4,68 δισ. ευρώ η οποία προστέθηκε σε αυτά που πληρώθηκαν.
Στο τέλος Δεκεμβρίου, το υπόλοιπο των ληξιπρόθεσμων οφειλών έφτανε σύμφωνα με την έκθεση συμμόρφωσης στα 3,97 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1 δισ. ευρώ είναι εκκρεμείς επιστροφές φόρων και 770 εκατ. ευρώ είναι εκκρεμείς συνταξιοδοτήσεις.
Ωστόσο νέα χρέη ξεκίνησαν να δημιουργούνται από τον Αύγουστο του 2017 (περίπου 1,3 δισ. ευρώ) και μετά.
Το Σεπτέμβριο παρά τις μαζικές επιστροφές φόρων και τους συμψηφισμούς πιστωτικών εκκαθαριστικών με τις οφειλές ΕΝΦΙΑ το «φέσι» αυξήθηκε κατά 567 εκατ. ευρώ.
Πάνω σε αυτό προστέθηκαν άλλα 845 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο, 828 εκατ. ευρώ το Νοέμβριο και 770 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο.
Μάριος Χριστοδούλου
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr