Σε περίπτωση που εντοπιστούν αντλίες με αλλοιωμένες μετρητικές ενδείξεις, τότε θα μπαίνει λουκέτο στο συγκεκριμένο πρατήριο για ένα χρονικό διάστημα, ανεξάρτητα από την εταιρία – ιδιοκτήτη που θα το λειτουργεί
Απάντηση στην πρακτική των «αχυρανθρώπων», με τους οποίους οι επιτήδειοι έχουν τη δυνατότητα να παρακάμψουν την αφαίρεση της άδειας λειτουργίας πρατηρίου όταν εντοπισθούν σε αυτό «πειραγμένες» αντλίες, φιλοδοξεί να δώσει νέα νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομίας, μέσω της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας.
Με τη ρύθμιση, αν βρεθούν αντλίες με αλλοιωμένες μετρητικές ενδείξεις, τότε δεν θα μπαίνει μόνο λουκέτο στην επιχείρηση που λειτουργεί το πρατήριο, όπως ισχύει σήμερα, αλλά επιπλέον δεν θα μπορεί για μία χρονική περίοδο το συγκεκριμένο σημείο να επαναλειτουργήσει ως πρατήριο από μία νέα εταιρεία.
Μάλιστα, σε αυτό το χρονικό διάστημα, θα τοποθετείται επίσης πινακίδα στο σημείο, η οποία θα αναφέρει πως η διακοπή λειτουργίας οφείλεται στο γεγονός ότι εντοπίσθηκαν «πειραγμένες» αντλίες.
Κάτι δηλαδή ανάλογο με ό,τι ισχύει σήμερα για τα καταστήματα που σφραγίζονται λόγω φορολογικών παραβάσεων, όπου αναρτάται η ένδειξη «κλειστό λόγω φοροδιαφυγής».
Το υπουργείο Οικονομίας δεν έχει καταλήξει ακόμη στο χρονικό διάστημα για το οποίο δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει πρατήριο στο συγκεκριμένο σημείο. Πάντως, έχει ήδη ενημερώσει τους φορείς της αγοράς για τη νομοθετική πρωτοβουλία που προτίθεται να αναλάβει, η πλειονότητα των οποίων συμφωνεί με τις επικείμενες αλλαγές.
Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις κυρώσεις για τις «πειραγμένες» αντλίες έχει αυστηροποιηθεί από το καλοκαίρι του 2016, με τροπολογία που προβλέπει μεταξύ άλλων πως αφαιρείται υποχρεωτικά και οριστικά η άδεια λειτουργίας από τον παραβάτη, ενώ επίσης δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στη σύζυγό του και σε συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού.
Ίδιο πρατήριο, άλλος «ιδιοκτήτης»
Στην πράξη, ωστόσο, οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν συχνά κάποιο τρίτο, μη συγγενικό πρόσωπο ως «αχυράνθρωπο», ο οποίος εκδίδει άδεια λειτουργίας και ανοίγει ξανά το πρατήριο ως φαινομενικά ιδιοκτήτης μίας νέας επιχείρησης, που όμως ουσιαστικά ελέγχεται από τον παραβάτη.
Έτσι, στόχος της νέας ρύθμισης είναι να απαντήσει σε αυτό το «παραθυράκι», αφού θα προβλέπει πως στο συγκεκριμένο σημείο δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει πρατήριο από οποιαδήποτε επιχείρηση, για ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Κάτι που, σε συνδυασμό με την ενημέρωση των καταναλωτών μέσω της πινακίδας για τον λόγο του λουκέτου, αναμένεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά.
Οι «πειραγμένες» αντλίες βρίσκονται ψηλά στη λίστα των μορφών παραβατικότητας που παρατηρούνται στην αγορά των πετρελαιοειδών.
Χαρακτηριστικό είναι πως σε έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το φθινόπωρο του 2016 το Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) είχε εντοπίσει στο 14,5% των αντλιών που εξέτασε (δηλαδή περίπου σε 1 στις 6) αποκλίσεις πέρα από τα επιτρεπτά όρια ανάμεσα στις ποσότητες καυσίμου που χρεώνονταν και τις ποσότητες που πραγματικά κατέληγαν στο ντεπόζιτο του ειδικά διαμορφωμένου οχήματος που χρησιμοποίησε για τον έλεγχο.
Σε ανάλογη έρευνα λίγους μήνες αργότερα στους νομούς Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας και Αχαΐας, το ποσοστό αυτό άγγιξε το 10,83%.
www.worldenergynews.gr
Με τη ρύθμιση, αν βρεθούν αντλίες με αλλοιωμένες μετρητικές ενδείξεις, τότε δεν θα μπαίνει μόνο λουκέτο στην επιχείρηση που λειτουργεί το πρατήριο, όπως ισχύει σήμερα, αλλά επιπλέον δεν θα μπορεί για μία χρονική περίοδο το συγκεκριμένο σημείο να επαναλειτουργήσει ως πρατήριο από μία νέα εταιρεία.
Μάλιστα, σε αυτό το χρονικό διάστημα, θα τοποθετείται επίσης πινακίδα στο σημείο, η οποία θα αναφέρει πως η διακοπή λειτουργίας οφείλεται στο γεγονός ότι εντοπίσθηκαν «πειραγμένες» αντλίες.
Κάτι δηλαδή ανάλογο με ό,τι ισχύει σήμερα για τα καταστήματα που σφραγίζονται λόγω φορολογικών παραβάσεων, όπου αναρτάται η ένδειξη «κλειστό λόγω φοροδιαφυγής».
Το υπουργείο Οικονομίας δεν έχει καταλήξει ακόμη στο χρονικό διάστημα για το οποίο δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει πρατήριο στο συγκεκριμένο σημείο. Πάντως, έχει ήδη ενημερώσει τους φορείς της αγοράς για τη νομοθετική πρωτοβουλία που προτίθεται να αναλάβει, η πλειονότητα των οποίων συμφωνεί με τις επικείμενες αλλαγές.
Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις κυρώσεις για τις «πειραγμένες» αντλίες έχει αυστηροποιηθεί από το καλοκαίρι του 2016, με τροπολογία που προβλέπει μεταξύ άλλων πως αφαιρείται υποχρεωτικά και οριστικά η άδεια λειτουργίας από τον παραβάτη, ενώ επίσης δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στη σύζυγό του και σε συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού.
Ίδιο πρατήριο, άλλος «ιδιοκτήτης»
Στην πράξη, ωστόσο, οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν συχνά κάποιο τρίτο, μη συγγενικό πρόσωπο ως «αχυράνθρωπο», ο οποίος εκδίδει άδεια λειτουργίας και ανοίγει ξανά το πρατήριο ως φαινομενικά ιδιοκτήτης μίας νέας επιχείρησης, που όμως ουσιαστικά ελέγχεται από τον παραβάτη.
Έτσι, στόχος της νέας ρύθμισης είναι να απαντήσει σε αυτό το «παραθυράκι», αφού θα προβλέπει πως στο συγκεκριμένο σημείο δεν θα μπορεί να επαναλειτουργήσει πρατήριο από οποιαδήποτε επιχείρηση, για ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Κάτι που, σε συνδυασμό με την ενημέρωση των καταναλωτών μέσω της πινακίδας για τον λόγο του λουκέτου, αναμένεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά.
Οι «πειραγμένες» αντλίες βρίσκονται ψηλά στη λίστα των μορφών παραβατικότητας που παρατηρούνται στην αγορά των πετρελαιοειδών.
Χαρακτηριστικό είναι πως σε έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το φθινόπωρο του 2016 το Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, για λογαριασμό του ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) είχε εντοπίσει στο 14,5% των αντλιών που εξέτασε (δηλαδή περίπου σε 1 στις 6) αποκλίσεις πέρα από τα επιτρεπτά όρια ανάμεσα στις ποσότητες καυσίμου που χρεώνονταν και τις ποσότητες που πραγματικά κατέληγαν στο ντεπόζιτο του ειδικά διαμορφωμένου οχήματος που χρησιμοποίησε για τον έλεγχο.
Σε ανάλογη έρευνα λίγους μήνες αργότερα στους νομούς Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας και Αχαΐας, το ποσοστό αυτό άγγιξε το 10,83%.
www.worldenergynews.gr