Μεταρρυθμίσεις διαρκείας προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο (2019 - 2022) - Πρόταση για μικρότερα πλεόνασμα σχεδιάζει η κυβέρνηση
Μέτρα και πολιτικές που θα διασφαλίζουν τους στόχους για πλεονάσματα 3,5% τα επόμενα τέσσερα χρόνια στην περίπτωση που δεν ευοδωθεί η νέα προσπάθεια μείωσης από την ελληνική πλευρά, θα περιλαμβάνει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής που θα αποστείλει η κυβέρνηση τον Μάιο του 2018 στις Βρυξέλλες.
Το νέο Μεσοπρόθεσμο που θα καταρτίσει το οικονομικό επιτελείο σε συνεργασία με τους θεσμούς και θα ψηφίσει στη συνέχεια η ελληνική Βουλή θα εκτείνεται ώς το 2022.
Θα αφορά δηλαδή την τετραετία 2019-2022 και όχι τα έτη 2018-2021 που προβλέπει το υφιστάμενο σχέδιο.
Αυτή την φορά το νέο Μεσοπρόθεσμο έχει ιδιαίτερη σημασία για την κυβέρνηση.
Όχι επειδή βρίσκεται μέσα στην «λίστα» με τα 88 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης που θα πρέπει να ολοκληρώσει η κυβέρνηση για να εκταμιευθούν τα τελευταία 11,1 δισ. από το 3ο Πρόγραμμα, αλλά για τους εξής δύο λόγους:
1.Ο πρώτος, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών είναι ότι μέσα στο νέο κείμενο πλαίσιο θα περιγράφονται αναλυτικά όλες οι μεταρρυθμίσεις που θα «ξεκλειδώνουν» σταδιακά τα μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους.
Πρόκειται για τις αποφάσεις που αφορούν την επιστροφή των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι κεντρικές τράπεζες, αποπληρωμή από τον ESM των δανείων ύψους 11,6 δισ. που χρωστά η Ελλάδα στο ΔΝΤ, 5ετή επιμήκυνση των δανείων του EFSF και μείωση των επιτοκίων κατά 0,5% από 2,5% στο 2%. Να σημειωθεί ότι με την εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων η έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος (DSA) από αρνητική θα γίνει θετική.
2.Ο δεύτερος είναι ότι με το νέο Μεσοπρόθεσμο (2019 - 2022) θα μάθουμε αν το νέο σχέδιο της κυβέρνησης για μείωση των στόχων στα πρωτογενή πλεονάσματα θα έχει αυτή την φορά αποτέλεσμα.
Στο υπουργείο Οικονομικών σκοπεύουν να ανοίξουν εκ νέο το θέμα στις τεχνικές συζητήσεις που θα ξεκινήσουν για το χρέος και την «επόμενη μέρα» των Μνημονίων, ελπίζοντας ότι την φορά οι δανειστές θα τείνουν «ευήκοα ώτα» στην ελληνική πρόταση.
Βέβαια μπορεί να μην το δείχνουν πλην όμως ανησυχούν για το αν οι δημοσιονομικές επιδόσεις της Ελλάδας θα έχουν διάρκεια.
Ας σημειωθεί ότι στην προηγούμενη έκθεσης συμμόρφωσης που είχε δημοσιοποιήσει η Κομισιόν (2η αξιολόγηση) κρυβόταν... ο διάβολος της συμφωνίας κυβέρνησης - δανειστών για τα πρωτογενή πλεονάσματα.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της έκθεσης ο «πήχης» των πρωτογενών πλεονασμάτων για την περίοδο 2023-2060 από το 2%, που προέβλεπε η απόφαση του Eurogroup της 23ης Ιουνίου, ψήλωσε στο 2,2% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο κάτι που συνεπάγεται περισσότερη λιτότητα.
Συγκεκριμένα προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3% το 2023, 2,5% το 2024 και 2,2% τα επόμενα χρόνια.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Το νέο Μεσοπρόθεσμο που θα καταρτίσει το οικονομικό επιτελείο σε συνεργασία με τους θεσμούς και θα ψηφίσει στη συνέχεια η ελληνική Βουλή θα εκτείνεται ώς το 2022.
Θα αφορά δηλαδή την τετραετία 2019-2022 και όχι τα έτη 2018-2021 που προβλέπει το υφιστάμενο σχέδιο.
Αυτή την φορά το νέο Μεσοπρόθεσμο έχει ιδιαίτερη σημασία για την κυβέρνηση.
Όχι επειδή βρίσκεται μέσα στην «λίστα» με τα 88 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης που θα πρέπει να ολοκληρώσει η κυβέρνηση για να εκταμιευθούν τα τελευταία 11,1 δισ. από το 3ο Πρόγραμμα, αλλά για τους εξής δύο λόγους:
1.Ο πρώτος, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών είναι ότι μέσα στο νέο κείμενο πλαίσιο θα περιγράφονται αναλυτικά όλες οι μεταρρυθμίσεις που θα «ξεκλειδώνουν» σταδιακά τα μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους.
Πρόκειται για τις αποφάσεις που αφορούν την επιστροφή των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και οι κεντρικές τράπεζες, αποπληρωμή από τον ESM των δανείων ύψους 11,6 δισ. που χρωστά η Ελλάδα στο ΔΝΤ, 5ετή επιμήκυνση των δανείων του EFSF και μείωση των επιτοκίων κατά 0,5% από 2,5% στο 2%. Να σημειωθεί ότι με την εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων η έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος (DSA) από αρνητική θα γίνει θετική.
2.Ο δεύτερος είναι ότι με το νέο Μεσοπρόθεσμο (2019 - 2022) θα μάθουμε αν το νέο σχέδιο της κυβέρνησης για μείωση των στόχων στα πρωτογενή πλεονάσματα θα έχει αυτή την φορά αποτέλεσμα.
Στο υπουργείο Οικονομικών σκοπεύουν να ανοίξουν εκ νέο το θέμα στις τεχνικές συζητήσεις που θα ξεκινήσουν για το χρέος και την «επόμενη μέρα» των Μνημονίων, ελπίζοντας ότι την φορά οι δανειστές θα τείνουν «ευήκοα ώτα» στην ελληνική πρόταση.
Βέβαια μπορεί να μην το δείχνουν πλην όμως ανησυχούν για το αν οι δημοσιονομικές επιδόσεις της Ελλάδας θα έχουν διάρκεια.
Ας σημειωθεί ότι στην προηγούμενη έκθεσης συμμόρφωσης που είχε δημοσιοποιήσει η Κομισιόν (2η αξιολόγηση) κρυβόταν... ο διάβολος της συμφωνίας κυβέρνησης - δανειστών για τα πρωτογενή πλεονάσματα.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της έκθεσης ο «πήχης» των πρωτογενών πλεονασμάτων για την περίοδο 2023-2060 από το 2%, που προέβλεπε η απόφαση του Eurogroup της 23ης Ιουνίου, ψήλωσε στο 2,2% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο κάτι που συνεπάγεται περισσότερη λιτότητα.
Συγκεκριμένα προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3% το 2023, 2,5% το 2024 και 2,2% τα επόμενα χρόνια.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr