Ενέργεια

Canete: Πρέπει να πολλαπλασιαστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπή από το 1% που είναι σήμερα

Canete: Πρέπει να πολλαπλασιαστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπή από το 1% που είναι σήμερα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 30% στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, ως μέρος μιας ενισχυμένης προσπάθειας για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη
Ανοδική πορεία καταγράφει η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων σε διάφορα μέρη του κόσμου και ιδιαίτερα στην Ευρώπη , η οποία δέχτηκε μια ισχυρή ώθηση για νέα παραγωγή αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ενήργησαν έτσι ώστε να κλείσουν το τεχνολογικό χάσμα με την Κίνα επιδιώκοντας την επιβολή αυστηρότερων περιορισμών εκπομπών αερίων σε κατασκευαστικές εταιρείες όπως της Volkswagen και της Fiat.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 30% στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, ως μέρος μιας ενισχυμένης προσπάθειας για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Το σχέδιο μάλιστα περιλαμβάνει κίνητρα στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την μετατροπή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Υπάρχει ένα συστατικό στοιχείο για να διευκολύνουμε την ανάπτυξη μιας ισχυρής βιομηχανίας για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων» τόνισε σε συνέντευξή του ο αρμόδιος για την κλιματική αλλαγή και την ενέργεια της ΕΕ και συμπλήρωσε ότι: «Θα γίνει αγώνας για την ανάπτυξη καθαρών και ενεργειακών οχημάτων. Βλέπουμε ότι οι άλλοι παίρνουν το παγκόσμιο προβάδισμα».


Στη συνέχεια, το Bloomberg σημειώνει ότι η Ευρώπη επιδιώκει την τεχνολογική επανάσταση στις οδικές μεταφορές που θα διατηρούσε την ηγετική θέση των επιβατικών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.
Η Επιτροπή επωφελείται από την συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή που προβλέπει την μείωση της ρύπανσης κατά 40% τουλάχιστον το 2030 σε σύγκριση με το 1990. Αν και η Κίνα επεκτείνει την πολιτική της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Ευρώπη δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές των αυτοκινήτων να επιλέξουν μεταξύ της καθαρής μηχανής ή την εγκατάλειψής της για χάρη των ηλεκτρικών οχημάτων.
"Αν δείτε τι συμβαίνει στις ΗΠΑ και βλέπετε τα στοιχεία της παραγωγής Tesla το 2016, η παραγωγή των αυτοκινήτων της Tesla ήταν περίπου 80.000 αυτοκίνητα", δήλωσε ο Canete.
"Το μεγάλο πρόβλημα είναι η Κίνα, η οποία έχει υποχρεωτικό στόχο 10% το 2019, 12% το 2020 και 7,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως στο μέλλον".
«Η αγορά της Κίνας διαθέτει ήδη 400 τύπους ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Ευρώπη έχει έξι, σύμφωνα με τον Canete. Εν τω μεταξύ, η Ινδία έχει ως στόχο όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται μέχρι το 2030 να είναι ηλεκτρικά. «"Εάν βλέπετε τα στοιχεία από την ΕΕ αυτή τη στιγμή είναι 1% του στόλου», δήλωσε ο Canete.
«Υπάρχει τεράστιο χάσμα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφηύρε το αυτοκίνητο και των αναπτυσσόμενων χωρών", δήλωσε ο Canete.
"Αυτή η πρόταση έχει αυτό το στοιχείο των κινήτρων προκειμένου να παρακινήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε ένα σημαντικό αριθμό και μια σημαντική ποικιλία των ηλεκτρικών οχημάτων».
Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία θα απαιτήσει την έγκριση των κυβερνήσεων της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε μια διαδικασία που συνήθως διαρκεί περισσότερο από ένα χρόνο, περιλαμβάνει επίσης 800 εκατομμύρια ευρώ (927 εκατομμύρια δολάρια) για την ανάπτυξη υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε ο Canete.
Τα προβλεπόμενα κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα λάβουν τη μορφή πιστώσεων ενάντια στους αυστηρότερους στόχους για το CO2. Τα ισχύοντα ανώτατα όρια εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα της ΕΕ είναι 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για το 2015 και 95 γραμμάρια για το 2021.
Το σύστημα κυρώσεων για παραβιάσεις θα παραμείνει σε ισχύ για τα όρια του 2025 και του 2030, σύμφωνα με τον Canete.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης