Το ηλεκτρικό ρεύμα θα παράγεται από ηλιοθερμικά συστήματα που θα τοποθετηθούν στη Βόρειο Αφρική και εν συνεχεία θα μεταφέρεται στην αγορά της Ευρώπης μέσω της Κρήτης, της Αττικής και της υποβρύχιας διασύνδεσης με την Ιταλία
Σε κόμβο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε να αναδειχθεί η Κρήτη, καθώς τουλάχιστον δυο φιλόδοξα σχέδια ηλεκτρικών διασυνδέσεων περιλαμβάνουν το νησί ως ενδιάμεσο σταθμό.
Ο λόγος για την ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας που έχει γίνει γνωστή ως Euroasia Interconnector που προβλέπεται ότι θα διέρχεται από την Κρήτη, αλλά και για ένα νέο σχέδιο διασύνδεσης της Λιβύης με την Κρήτη το οποίο φέρει την ονομασία Leg 1 και προβλέπει τη μεταφορά ηλεκτρισμού από την Αφρική προς την Ευρώπη.
Βασική προϋπόθεση για την προώθηση και των δυο αυτών σχεδίων βεβαίως αποτελεί η διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα που ως γνωστόν προβλέπεται να γίνει με δυο διασυνδέσεις.
Τη λεγομένη Μικρή Διασύνδεση Κρήτη – Πελοπόννησος και τη Μεγάλη Κρήτη - Αττική.
Τα δυο έργα προωθούνται από τον ΑΔΜΗΕ και το μεν πρώτο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το 2020, αλλά φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσει σοβαρά προσκόμματα από τους κατοίκους της Πελοποννήσου, το δε δεύτερο παρόλο που προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το 2023 μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κανένα βήμα.
Πάντως η παρουσία της State Grid στο μετοχικό κεφάλαιο του ΑΔΜΗΕ φαίνεται ότι έχει δώσει ώθηση στα σχέδια των διεθνών διασυνδέσεων, τα οποία άλλωστε βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής της κινεζικής εταιρίας και της απόφασης της να αγοράσει το 24% του Διαχειριστή.
Σε ότι αφορά τον Euroasia Interconnector πρέπει να σημειωθεί ότι στις αρχές Οκτωβρίου ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρία Euroasia Interconnect Ltd που αποτελεί τον φορέα υλοποίησης της διακρατικής ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Μέσω αυτού εξετάζεται εάν η διασύνδεση της Κρήτης μπορεί να αποτελέσει σταθμό για την υλοποίηση του τεράστιου και φιλόδοξου αυτού έργου.
Διασύνδεση Κρήτης – Λιβύης
Όμως την Κρήτη ως κόμβο για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας περιλαμβάνει ένα ακόμη σχέδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Πρόκειται για το σχέδιο Leg 1 που προωθεί η εταιρεία Green Power 2020 και προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης υψηλής τάσης αμφίδρομης ροής με ισχύ 2.000 MW από το λιμάνι Τομπρούκ της Λιβύης μέχρι την Κρήτη.
Το σχέδιο θυμίζει το παλαιότερο mega project Désertée, το οποίο προέβλεπε τη μαζική εγκατάσταση μονάδων ηλιακής ενέργειας στην έρημο και μεταφορά του ρεύματος στην Ευρώπη
Το έργο Leg 1 προβλέπει ότι η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από ηλιοθερμικά συστήματα στη Βόρειο Αφρική και θα μεταφέρεται στην αγορά της Ευρώπης μέσω της Κρήτης, της Αττικής και στη συνέχεια της υποβρύχιας διασύνδεσης με την Ιταλία.
Η πρωτοβουλία της Green Power 2020 στηρίζεται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της Ευρώπης και του προγράμματος Καθαρή Ενέργεια που παρουσιάστηκε στα Χανιά στις 22 Σεπτεμβρίου.
Στα Χανιά βρέθηκε και ο ιδρυτής της Green Power 2020 Γκασάν Ανμπάρ όπου παρουσίασε το σχέδιο Leg 1 σε εκπροσώπους της κυβέρνησης και στην Περιφέρεια Κρήτης.
www.worldenergynews.gr
Ο λόγος για την ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας που έχει γίνει γνωστή ως Euroasia Interconnector που προβλέπεται ότι θα διέρχεται από την Κρήτη, αλλά και για ένα νέο σχέδιο διασύνδεσης της Λιβύης με την Κρήτη το οποίο φέρει την ονομασία Leg 1 και προβλέπει τη μεταφορά ηλεκτρισμού από την Αφρική προς την Ευρώπη.
Βασική προϋπόθεση για την προώθηση και των δυο αυτών σχεδίων βεβαίως αποτελεί η διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα που ως γνωστόν προβλέπεται να γίνει με δυο διασυνδέσεις.
Τη λεγομένη Μικρή Διασύνδεση Κρήτη – Πελοπόννησος και τη Μεγάλη Κρήτη - Αττική.
Τα δυο έργα προωθούνται από τον ΑΔΜΗΕ και το μεν πρώτο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το 2020, αλλά φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσει σοβαρά προσκόμματα από τους κατοίκους της Πελοποννήσου, το δε δεύτερο παρόλο που προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το 2023 μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κανένα βήμα.
Πάντως η παρουσία της State Grid στο μετοχικό κεφάλαιο του ΑΔΜΗΕ φαίνεται ότι έχει δώσει ώθηση στα σχέδια των διεθνών διασυνδέσεων, τα οποία άλλωστε βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής της κινεζικής εταιρίας και της απόφασης της να αγοράσει το 24% του Διαχειριστή.
Σε ότι αφορά τον Euroasia Interconnector πρέπει να σημειωθεί ότι στις αρχές Οκτωβρίου ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρία Euroasia Interconnect Ltd που αποτελεί τον φορέα υλοποίησης της διακρατικής ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Μέσω αυτού εξετάζεται εάν η διασύνδεση της Κρήτης μπορεί να αποτελέσει σταθμό για την υλοποίηση του τεράστιου και φιλόδοξου αυτού έργου.
Διασύνδεση Κρήτης – Λιβύης
Όμως την Κρήτη ως κόμβο για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας περιλαμβάνει ένα ακόμη σχέδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Πρόκειται για το σχέδιο Leg 1 που προωθεί η εταιρεία Green Power 2020 και προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης υψηλής τάσης αμφίδρομης ροής με ισχύ 2.000 MW από το λιμάνι Τομπρούκ της Λιβύης μέχρι την Κρήτη.
Το σχέδιο θυμίζει το παλαιότερο mega project Désertée, το οποίο προέβλεπε τη μαζική εγκατάσταση μονάδων ηλιακής ενέργειας στην έρημο και μεταφορά του ρεύματος στην Ευρώπη
Το έργο Leg 1 προβλέπει ότι η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από ηλιοθερμικά συστήματα στη Βόρειο Αφρική και θα μεταφέρεται στην αγορά της Ευρώπης μέσω της Κρήτης, της Αττικής και στη συνέχεια της υποβρύχιας διασύνδεσης με την Ιταλία.
Η πρωτοβουλία της Green Power 2020 στηρίζεται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της Ευρώπης και του προγράμματος Καθαρή Ενέργεια που παρουσιάστηκε στα Χανιά στις 22 Σεπτεμβρίου.
Στα Χανιά βρέθηκε και ο ιδρυτής της Green Power 2020 Γκασάν Ανμπάρ όπου παρουσίασε το σχέδιο Leg 1 σε εκπροσώπους της κυβέρνησης και στην Περιφέρεια Κρήτης.
www.worldenergynews.gr