Η Ε.Ε. έχει ξεκαθαρρίσει πως είναι αποφασισμένη να επισπεύσει την κυκλοφορία των «πράσινων» αυτοκινήτων
Κίτο, Κέιπ Τάουν, Τόκιο, Λος Άντζελες, Παρίσι, Βαρκελώνη, Μιλάνο, Κοπεγχάγη, Βανκούβερ, Μέξικο Σίτυ, Σιάτλ, Ώκλαντ.
Οι δήμαρχοι των παραπάνω μεγαλουπόλεων -με συνολικό πληθυσμό 80 εκατομμυρίων πολιτών- υπέγραψαν σήμερα, 23 Οκτωβρίου 2017, συμφωνία για περιοχές μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι και το 2030, αλλά και για αγορά αποκλειστικά «πράσινων» λεωφορείων από το 2025, σε μία προσπάθεια να προστατέψουν το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων.
Να σημειωθεί ότι το Λονδίνο, το οποίο θα επιβάλει μελλοντικά ημερήσιο «εισιτήριο» για τα ρυπογόνα οχήματα που θέλουν να εισέλθουν στο κέντρο, έχει τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, με περισσότερα από 2.500!
Περιοχές μηδενικών εκπομπών θα μπορούσαν να σημαίνουν, επίσης, περισσότερα πάρκα, πεζόδρομους ή δρόμους όπου θα μπορούσαν να εισέλθουν μόνο οχήματα κινούμενα με ηλεκτρισμό ή υδρογόνο.
Οι πόλεις της συμμαχίας «C40» (μέλη της είναι όλες οι παραπάνω πόλεις), που επιδιώκει να επιβραδύνει την υπερθέρμανση του πλανήτη, θέτουν συνεχώς αυστηρότερους περιβαλλοντικούς στόχους από ό,τι οι κυβερνήσεις τπυς, για να περιορίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και να επιτύχουν τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού (2015) για την κλιματική αλλαγή.
Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκαθαρρίσει πως είναι αποφασισμένη να επισπεύσει την κυκλοφορία των «πράσινων» αυτοκινήτων, θέτοντας πιο σκληρούς στόχους σχετικά με τους ρύπους των αυτοκινήτων μέχρι το 2021 στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μάλιστα, πρόσφατα ο αρμόδιος Επίτροπος Miguel Arias Cañete, περιέγραψε τα νέα σχέδια για τους ρύπους των αυτοκινήτων που απαιτούν περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στους δρόμους.
Οι νέοι κανόνες, που θα διατυπωθούν επίσημα στις αρχές Νοεμβρίου 2017, αναμένεται επίσης να θέσουν συγκεκριμένους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για τα έτη 2021 έως 2030.
«Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: ο καθορισμός νέων προτύπων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για την περίοδο μετά το 2020 θα είναι μια πολύ διαφορετική άσκηση από την προηγούμενη.
Πέρα από τον καθορισμό ενός γενικού στόχου μείωσης των εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, εξετάζουμε για πρώτη φορά διαφορετικά είδη κινήτρων για την επιτάχυνση της διείσδυσης καθαρών οχημάτων στην αγορά», είχε δηλώσει την περασμένη Τρίτη.
Οι νέοι κανόνες θα απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ένα ελάχιστο ποσοστό ηλεκτρικών και χαμηλών εκπομπών οχημάτων στο στόλο τους, δήλωσε ο Cañete.
Οι αξιωματούχοι σχεδιάζουν επίσης να παρέχουν περισσότερη χρηματοδότηση για τους σταθμούς φόρτισης και τις σχετικές υποδομές.
Ο Vijay Subramanian, αναπληρωτής διευθυντής έρευνας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην IHS Markit, προβλέπει ότι οι νέοι κανόνες θα απαιτήσουν μείωση κατά 20% έως και 30% των εκπομπών ρύπων.
Είπε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να προσπαθήσουν να παράγουν πιο αποδοτικούς κινητήρες, αλλά αυτό μόνο δεν θα είναι αρκετό.
Τα αυτοκίνητα ευθύνονται για περίπου το 12% όλων των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ε.Ε., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι τρέχοντες στόχοι για τις εκπομπές στην Ε.Ε. απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται το 2020 να παράγουν κατά 27% λιγότερους ρύπους σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που πωλούνται το 2015, κατά μέσο όρο.
Εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν είναι σε θέση να μειώσουν τις μέσες εκπομπές του συνολικού στόλου τους κάτω από τα απαιτούμενα επίπεδα, θα αναγκάζονται να πληρώσουν «ένα ασφάλιστρο υπέρβασης εκπομπών».
www.worldenergynews.gr
Οι δήμαρχοι των παραπάνω μεγαλουπόλεων -με συνολικό πληθυσμό 80 εκατομμυρίων πολιτών- υπέγραψαν σήμερα, 23 Οκτωβρίου 2017, συμφωνία για περιοχές μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι και το 2030, αλλά και για αγορά αποκλειστικά «πράσινων» λεωφορείων από το 2025, σε μία προσπάθεια να προστατέψουν το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων.
Να σημειωθεί ότι το Λονδίνο, το οποίο θα επιβάλει μελλοντικά ημερήσιο «εισιτήριο» για τα ρυπογόνα οχήματα που θέλουν να εισέλθουν στο κέντρο, έχει τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη, με περισσότερα από 2.500!
Περιοχές μηδενικών εκπομπών θα μπορούσαν να σημαίνουν, επίσης, περισσότερα πάρκα, πεζόδρομους ή δρόμους όπου θα μπορούσαν να εισέλθουν μόνο οχήματα κινούμενα με ηλεκτρισμό ή υδρογόνο.
Οι πόλεις της συμμαχίας «C40» (μέλη της είναι όλες οι παραπάνω πόλεις), που επιδιώκει να επιβραδύνει την υπερθέρμανση του πλανήτη, θέτουν συνεχώς αυστηρότερους περιβαλλοντικούς στόχους από ό,τι οι κυβερνήσεις τπυς, για να περιορίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και να επιτύχουν τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού (2015) για την κλιματική αλλαγή.
Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκαθαρρίσει πως είναι αποφασισμένη να επισπεύσει την κυκλοφορία των «πράσινων» αυτοκινήτων, θέτοντας πιο σκληρούς στόχους σχετικά με τους ρύπους των αυτοκινήτων μέχρι το 2021 στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μάλιστα, πρόσφατα ο αρμόδιος Επίτροπος Miguel Arias Cañete, περιέγραψε τα νέα σχέδια για τους ρύπους των αυτοκινήτων που απαιτούν περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στους δρόμους.
Οι νέοι κανόνες, που θα διατυπωθούν επίσημα στις αρχές Νοεμβρίου 2017, αναμένεται επίσης να θέσουν συγκεκριμένους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για τα έτη 2021 έως 2030.
«Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: ο καθορισμός νέων προτύπων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για την περίοδο μετά το 2020 θα είναι μια πολύ διαφορετική άσκηση από την προηγούμενη.
Πέρα από τον καθορισμό ενός γενικού στόχου μείωσης των εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, εξετάζουμε για πρώτη φορά διαφορετικά είδη κινήτρων για την επιτάχυνση της διείσδυσης καθαρών οχημάτων στην αγορά», είχε δηλώσει την περασμένη Τρίτη.
Οι νέοι κανόνες θα απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν ένα ελάχιστο ποσοστό ηλεκτρικών και χαμηλών εκπομπών οχημάτων στο στόλο τους, δήλωσε ο Cañete.
Οι αξιωματούχοι σχεδιάζουν επίσης να παρέχουν περισσότερη χρηματοδότηση για τους σταθμούς φόρτισης και τις σχετικές υποδομές.
Ο Vijay Subramanian, αναπληρωτής διευθυντής έρευνας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην IHS Markit, προβλέπει ότι οι νέοι κανόνες θα απαιτήσουν μείωση κατά 20% έως και 30% των εκπομπών ρύπων.
Είπε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να προσπαθήσουν να παράγουν πιο αποδοτικούς κινητήρες, αλλά αυτό μόνο δεν θα είναι αρκετό.
Τα αυτοκίνητα ευθύνονται για περίπου το 12% όλων των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ε.Ε., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι τρέχοντες στόχοι για τις εκπομπές στην Ε.Ε. απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται το 2020 να παράγουν κατά 27% λιγότερους ρύπους σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που πωλούνται το 2015, κατά μέσο όρο.
Εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν είναι σε θέση να μειώσουν τις μέσες εκπομπές του συνολικού στόλου τους κάτω από τα απαιτούμενα επίπεδα, θα αναγκάζονται να πληρώσουν «ένα ασφάλιστρο υπέρβασης εκπομπών».
www.worldenergynews.gr