Στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, επισημαίνεται πως: "Η ομάδα αυτή των πλοίων συνιστά κατά την γνώμη μας συνεχή κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα''
Την αναγκαιότητα να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία, αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, επισημαίνει με ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" που προκάλεσε τη ρύπανση στον Σαρωνικό, συμπληρώνοντας πως: "τα πλοία αυτά, στην συντριπτική πλειονότητά τους, έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί", όπως είχε καταγγείλει στον Realfm 97,8 την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος της Ένωσης, Αντώνης Νταλακογεώργος.
Στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, επισημαίνεται πως: "Η ομάδα αυτή των πλοίων συνιστά κατά την γνώμη μας συνεχή κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, αλλά είναι και πλωτές οικολογικές βόμβες, οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές" και προσθέτει: "Μπροστά στον κίνδυνο να θρηνήσει η χώρα μας μια νέα θαλάσσια περιβαλλοντολογική καταστροφή, εκπέμπουμε σήμα κινδύνου ότι τα γερασμένα αυτά πλοία πρέπει να ελεγχθούν επιτέλους, ενώ η ριζική λύση δεν είναι τα διάφορα πασαλείμματα και ημίμετρα της κυβέρνησης, αλλά ένα σαφές, μικρό σε διάρκεια χρονοδιάγραμμα για την απόσυρσή τους και την αντικατάστασή τους με νέα σύγχρονα και ασφαλή πλοία".
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση της ΠΕΠΕΝ:
"Με αφορμή την ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή που δημιούργησε με την βύθισή του το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ τονίζει προς την κυβέρνηση, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια), αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!
Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ.
Πληροφορίες, στοιχεία και πολλές ισχυρές ενδείξεις δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές.
Η ομάδα αυτή των πλοίων συνιστά κατά την γνώμη μας συνεχή κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, αλλά είναι και πλωτές οικολογικές βόμβες, οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές!
Παρά τις αναφορές, διαμαρτυρίες και καταγγελίες μας κατά περιόδους ότι οι διενεργούμενοι έλεγχοι είναι αναξιόπιστοι, η πολιτική ηγεσία, τόσο η τωρινή, όσο και η προηγούμενη, κωφεύουν και σιωπούν και δεν παίρνουν τα ενδεδειγμένα μέτρα και αποφάσεις.
Μπροστά στον κίνδυνο να θρηνήσει η χώρα μας μια νέα θαλάσσια περιβαλλοντολογική καταστροφή, εκπέμπουμε σήμα κινδύνου ότι τα γερασμένα αυτά πλοία πρέπει να ελεγχθούν επιτέλους, ενώ η ριζική λύση δεν είναι τα διάφορα πασαλείμματα και ημίμετρα της κυβέρνησης, αλλά ένα σαφές, μικρό σε διάρκεια χρονοδιάγραμμα για την απόσυρσή τους και την αντικατάστασή τους με νέα σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Να καθορισθεί η επάνδρωση, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων, και να καταργηθούν όλες οι ειδικές συνθέσεις που έχουν δοθεί κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας.
Μια σειρά εταιρείες και πλοία αυτής της ομάδας ευθύνονται για το μακρόχρονο λαθρεμπόριο καυσίμων και την γενικευμένη φοροδιαφυγή και το κύκλωμα των λαθρεμπόρων καυσίμων καλά κρατεί και όπως όλα δείχνουν η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν επεδίωξε στα 2,5 χρόνια της θητείας της να ανοίξει μέτωπο για την πάταξη αυτού του απαράδεκτου φαινομένου και προφανώς, μετά τα πρόσφατα γεγονότα, το κύκλωμα αυτό παραμένει αλώβητο και στο απυρόβλητο από την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική.
Αναφορικά με την διαχείριση και αντιμετώπιση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ» και τις τελευταίες εξελίξεις σε αυτό θέλουμε να υπογραμμίσουμε:
Η κυβέρνηση αμήχανη και πανικόβλητη από την παταγώδη αποτυχία που είχε τόσο από πλευράς οργάνωσης, σχεδιασμού και συντονισμού η επιχείρηση του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της βύθισης του δεξαμενόπλοιου και της εκτεταμένης θαλάσσιας περιβαλλοντικής ρύπανσης που αυτό προκάλεσε, καθώς και την κωμικοτραγική εικόνα της επικοινωνιακής πολιτικής όπου ο Υπουργός έκανε στο ποδάρι και με το τηλέφωνο από το Λονδίνο, επιχειρεί τώρα με διάφορες εξαγγελίες και με ημίμετρα να αλλάξει την εικόνα και να καταλογίσει την δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση των πολιτών που επί μέρες παρακολουθούν την κυβερνητική ανικανότητα και το επικοινωνιακό βατερλό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώθηκαν από το γραφείο του Πρωθυπουργού μέτρα τα οποία υποτίθεται ότι συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανέκυψαν ως συνέπεια του ναυαγισμένου πλοίου και της οικολογικής καταστροφής.
Αυτά αφορούν την ανάκληση όλων των παρατάσεων, σχετικά με την λήξη των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων που αυτά έχουν χορηγηθεί, την μετάθεση των αρμοδιοτήτων του Κ.Ε.Ε.Π στους νηογνώμονες και την διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης όλων των εμπλεκομένων με την κρίση περί αξιοπλοΐας του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την τιμωρία των υπευθύνων.
Η μετάθεση των αρμοδιοτήτων από μια δημόσια διεύθυνση, όπως είναι η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία και από εμάς επανειλημμένα έχει καταγγελθεί για το αμαρτωλό έργο της και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της στους νηογνώμονες, αποτελεί επιλογή, η οποία δεν διασφαλίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την αξιοπλοΐα των πλοίων, εάν πάρουμε υπόψη μας την αντίστοιχη τραγική εμπειρία από τους ιδιωτικούς νηογνώμονες και εάν θυμηθούμε ότι αυτοί είχαν τον έλεγχο και την παρακολούθηση του πλωτού φέρετρου που έστειλε στον βυθό 86 ανθρώπινες ζωές στο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, για το τσιμεντάδικο Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ που οδήγησε στον υγρό τάφο 21 Έλληνες Ναυτεργάτες, αλλά και πιο πρόσφατα, το κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND που έχασαν την ζωή τους δύο επιβάτες!
Εκείνο που χρειάζεται η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι να κόψει τον ομφάλιο λώρο – δεσμό με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, να αναβαθμιστεί με εξειδικευμένο καταρτισμένο επιστημονικό και κατάλληλο προσωπικό, να συμμετάσχουν σε αυτήν εκπρόσωποι των Ναυτεργατών και άλλων επιστημονικών φορέων, να ενισχυθεί ουσιαστικά σε προσωπικό, να θεσμοθετηθεί η διαφάνεια στο έργο και στους ελέγχους και να υπάρχει περιοδική λογοδοσία, αλλά και ανακλητότητα των επιθεωρητών, έλεγχος με πλήρη διαφάνεια στο έργο της, αφού αυτό συνδέεται με κρίσιμους τομείς που αφορούν την προστασία της ζωής των ναυτεργατών, των επιβατών, της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ"
www.worldenergynews.gr
Στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, επισημαίνεται πως: "Η ομάδα αυτή των πλοίων συνιστά κατά την γνώμη μας συνεχή κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, αλλά είναι και πλωτές οικολογικές βόμβες, οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές" και προσθέτει: "Μπροστά στον κίνδυνο να θρηνήσει η χώρα μας μια νέα θαλάσσια περιβαλλοντολογική καταστροφή, εκπέμπουμε σήμα κινδύνου ότι τα γερασμένα αυτά πλοία πρέπει να ελεγχθούν επιτέλους, ενώ η ριζική λύση δεν είναι τα διάφορα πασαλείμματα και ημίμετρα της κυβέρνησης, αλλά ένα σαφές, μικρό σε διάρκεια χρονοδιάγραμμα για την απόσυρσή τους και την αντικατάστασή τους με νέα σύγχρονα και ασφαλή πλοία".
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση της ΠΕΠΕΝ:
"Με αφορμή την ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή που δημιούργησε με την βύθισή του το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ τονίζει προς την κυβέρνηση, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια), αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!
Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ.
Πληροφορίες, στοιχεία και πολλές ισχυρές ενδείξεις δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές.
Η ομάδα αυτή των πλοίων συνιστά κατά την γνώμη μας συνεχή κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, αλλά είναι και πλωτές οικολογικές βόμβες, οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές!
Παρά τις αναφορές, διαμαρτυρίες και καταγγελίες μας κατά περιόδους ότι οι διενεργούμενοι έλεγχοι είναι αναξιόπιστοι, η πολιτική ηγεσία, τόσο η τωρινή, όσο και η προηγούμενη, κωφεύουν και σιωπούν και δεν παίρνουν τα ενδεδειγμένα μέτρα και αποφάσεις.
Μπροστά στον κίνδυνο να θρηνήσει η χώρα μας μια νέα θαλάσσια περιβαλλοντολογική καταστροφή, εκπέμπουμε σήμα κινδύνου ότι τα γερασμένα αυτά πλοία πρέπει να ελεγχθούν επιτέλους, ενώ η ριζική λύση δεν είναι τα διάφορα πασαλείμματα και ημίμετρα της κυβέρνησης, αλλά ένα σαφές, μικρό σε διάρκεια χρονοδιάγραμμα για την απόσυρσή τους και την αντικατάστασή τους με νέα σύγχρονα και ασφαλή πλοία.
Να καθορισθεί η επάνδρωση, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων, και να καταργηθούν όλες οι ειδικές συνθέσεις που έχουν δοθεί κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας.
Μια σειρά εταιρείες και πλοία αυτής της ομάδας ευθύνονται για το μακρόχρονο λαθρεμπόριο καυσίμων και την γενικευμένη φοροδιαφυγή και το κύκλωμα των λαθρεμπόρων καυσίμων καλά κρατεί και όπως όλα δείχνουν η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν επεδίωξε στα 2,5 χρόνια της θητείας της να ανοίξει μέτωπο για την πάταξη αυτού του απαράδεκτου φαινομένου και προφανώς, μετά τα πρόσφατα γεγονότα, το κύκλωμα αυτό παραμένει αλώβητο και στο απυρόβλητο από την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική.
Αναφορικά με την διαχείριση και αντιμετώπιση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ» και τις τελευταίες εξελίξεις σε αυτό θέλουμε να υπογραμμίσουμε:
Η κυβέρνηση αμήχανη και πανικόβλητη από την παταγώδη αποτυχία που είχε τόσο από πλευράς οργάνωσης, σχεδιασμού και συντονισμού η επιχείρηση του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της βύθισης του δεξαμενόπλοιου και της εκτεταμένης θαλάσσιας περιβαλλοντικής ρύπανσης που αυτό προκάλεσε, καθώς και την κωμικοτραγική εικόνα της επικοινωνιακής πολιτικής όπου ο Υπουργός έκανε στο ποδάρι και με το τηλέφωνο από το Λονδίνο, επιχειρεί τώρα με διάφορες εξαγγελίες και με ημίμετρα να αλλάξει την εικόνα και να καταλογίσει την δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση των πολιτών που επί μέρες παρακολουθούν την κυβερνητική ανικανότητα και το επικοινωνιακό βατερλό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώθηκαν από το γραφείο του Πρωθυπουργού μέτρα τα οποία υποτίθεται ότι συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανέκυψαν ως συνέπεια του ναυαγισμένου πλοίου και της οικολογικής καταστροφής.
Αυτά αφορούν την ανάκληση όλων των παρατάσεων, σχετικά με την λήξη των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων που αυτά έχουν χορηγηθεί, την μετάθεση των αρμοδιοτήτων του Κ.Ε.Ε.Π στους νηογνώμονες και την διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης όλων των εμπλεκομένων με την κρίση περί αξιοπλοΐας του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την τιμωρία των υπευθύνων.
Η μετάθεση των αρμοδιοτήτων από μια δημόσια διεύθυνση, όπως είναι η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία και από εμάς επανειλημμένα έχει καταγγελθεί για το αμαρτωλό έργο της και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της στους νηογνώμονες, αποτελεί επιλογή, η οποία δεν διασφαλίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την αξιοπλοΐα των πλοίων, εάν πάρουμε υπόψη μας την αντίστοιχη τραγική εμπειρία από τους ιδιωτικούς νηογνώμονες και εάν θυμηθούμε ότι αυτοί είχαν τον έλεγχο και την παρακολούθηση του πλωτού φέρετρου που έστειλε στον βυθό 86 ανθρώπινες ζωές στο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, για το τσιμεντάδικο Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ που οδήγησε στον υγρό τάφο 21 Έλληνες Ναυτεργάτες, αλλά και πιο πρόσφατα, το κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND που έχασαν την ζωή τους δύο επιβάτες!
Εκείνο που χρειάζεται η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι να κόψει τον ομφάλιο λώρο – δεσμό με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, να αναβαθμιστεί με εξειδικευμένο καταρτισμένο επιστημονικό και κατάλληλο προσωπικό, να συμμετάσχουν σε αυτήν εκπρόσωποι των Ναυτεργατών και άλλων επιστημονικών φορέων, να ενισχυθεί ουσιαστικά σε προσωπικό, να θεσμοθετηθεί η διαφάνεια στο έργο και στους ελέγχους και να υπάρχει περιοδική λογοδοσία, αλλά και ανακλητότητα των επιθεωρητών, έλεγχος με πλήρη διαφάνεια στο έργο της, αφού αυτό συνδέεται με κρίσιμους τομείς που αφορούν την προστασία της ζωής των ναυτεργατών, των επιβατών, της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ"
www.worldenergynews.gr