Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει το δικαίωμα να ζητά πρόσβαση σε συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου οι οποίες κρίνονται ως σημαντικές για την ασφάλεια του εφοδιασμού
Ένα κράτος μέλος θα μπορεί να ενεργοποιεί τον μηχανισμό αλληλεγγύης καλώντας τα άλλα κράτη μέλη να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση μιας σοβαρής κρίσης εφοδιασμού με φυσικό αέριο σύμφωνα με τον νέο κανονισμό που υιοθέτησε σήμερα 12/9 το Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο.
Προτεραιότητα θα δίνεται στην επάρκεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο για τα νοικοκυριά, τις εγκαταστάσεις τηλεθέρμανσης και τις βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως τα νοσοκομεία.
Ο νέος κανονισμός ορίζει τέσσερις ομάδες κινδύνου οι οποίες θα αποτελούνται από διάφορα κράτη μέλη που θα συμμετάσχουν στις περιφερειακές «εκτιμήσεις επικινδυνότητας» και θα διεξαγάγουν κοινές αξιολογήσεις των κινδύνων αποφασίζοντας από κοινού για τα μέτρα πρόληψης και έκτακτης ανάγκης.
Θα υπάρχουν τρία επίπεδα κρίσεων εφοδιασμού: η έγκαιρη προειδοποίηση, ο συναγερμός και η κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Τα κράτη μέλη θα δηλώνουν το αντίστοιχο επίπεδο κρίσης που αντιμετωπίζουν ενημερώνοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρμόδιες αρχές στις ομάδες κινδύνου που ανήκουν και στα γειτονικά κράτη μέλη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει το δικαίωμα να ζητά πρόσβαση σε συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου οι οποίες κρίνονται ως σημαντικές για την ασφάλεια του εφοδιασμού (συμβάσεις που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 28% της ετήσιας κατανάλωσης φυσικού αερίου του εν λόγω κράτους μέλους).
Η Επιτροπή θα μπορεί επίσης να ζητά τις λεπτομέρειες άλλων εμπορικών συμφωνιών που σχετίζονται με τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων κατασκευής υποδομών παροχής αερίου.
Ο εισηγητής Jerzy Buzek (ΕΛΚ, Πολωνία) δήλωσε τα εξής: «Οι πολίτες μας δεν πρέπει ποτέ να μένουν χωρίς φυσικό αέριο στα σπίτια τους.
Τα κράτη μέλη δεσμεύονται να βοηθήσουν το ένα το άλλο εάν υπάρξουν διαταραχές στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο. Ο νέος κανονισμός θα ενισχύσει την περιφερειακή συνεργασία για την πρόληψη των κρίσεων και θα καταστήσει πιο διαφανείς τις συμβάσεις φυσικού αερίου».
www.worldenergynews.gr
Προτεραιότητα θα δίνεται στην επάρκεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο για τα νοικοκυριά, τις εγκαταστάσεις τηλεθέρμανσης και τις βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως τα νοσοκομεία.
Ο νέος κανονισμός ορίζει τέσσερις ομάδες κινδύνου οι οποίες θα αποτελούνται από διάφορα κράτη μέλη που θα συμμετάσχουν στις περιφερειακές «εκτιμήσεις επικινδυνότητας» και θα διεξαγάγουν κοινές αξιολογήσεις των κινδύνων αποφασίζοντας από κοινού για τα μέτρα πρόληψης και έκτακτης ανάγκης.
Θα υπάρχουν τρία επίπεδα κρίσεων εφοδιασμού: η έγκαιρη προειδοποίηση, ο συναγερμός και η κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Τα κράτη μέλη θα δηλώνουν το αντίστοιχο επίπεδο κρίσης που αντιμετωπίζουν ενημερώνοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αρμόδιες αρχές στις ομάδες κινδύνου που ανήκουν και στα γειτονικά κράτη μέλη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει το δικαίωμα να ζητά πρόσβαση σε συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου οι οποίες κρίνονται ως σημαντικές για την ασφάλεια του εφοδιασμού (συμβάσεις που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 28% της ετήσιας κατανάλωσης φυσικού αερίου του εν λόγω κράτους μέλους).
Η Επιτροπή θα μπορεί επίσης να ζητά τις λεπτομέρειες άλλων εμπορικών συμφωνιών που σχετίζονται με τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων κατασκευής υποδομών παροχής αερίου.
Ο εισηγητής Jerzy Buzek (ΕΛΚ, Πολωνία) δήλωσε τα εξής: «Οι πολίτες μας δεν πρέπει ποτέ να μένουν χωρίς φυσικό αέριο στα σπίτια τους.
Τα κράτη μέλη δεσμεύονται να βοηθήσουν το ένα το άλλο εάν υπάρξουν διαταραχές στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο. Ο νέος κανονισμός θα ενισχύσει την περιφερειακή συνεργασία για την πρόληψη των κρίσεων και θα καταστήσει πιο διαφανείς τις συμβάσεις φυσικού αερίου».
www.worldenergynews.gr