Commodities

Bloomberg: Η απειλή πολέμου ΗΠΑ-Β. Κορέας θέτει σε κίνδυνο πολλά βασικά εμπορεύματα

Bloomberg: Η απειλή πολέμου ΗΠΑ-Β. Κορέας θέτει σε κίνδυνο πολλά βασικά εμπορεύματα
Η απειλή πολέμου μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Βόρειας Κορέας θέτει σε κίνδυνο ένα μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου εμπορίου βασικών προϊόντων, επισημαίνει σε ανάλυσή του το Bloomberg, τονίζοντας ότι η Βόρεια Κορέα μπορεί να είναι «μυρμήγκι» στον κόσμο των πρώτων υλών, αλλά περιβάλλεται από «ελέφαντες».
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι:
-    Η Κίνα εισάγει το 64% της παγκόσμιας παραγωγής σόγιας.
-    Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο.
-    Η Νότια Κορέα είναι από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς άνθρακα και εξαγωγείς χάλυβα.
-    Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα καταναλώνουν περίπου το 33% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Οι διακινητές εμπορευμάτων παρακολουθούν προσεκτικά τις δοκιμές πυραύλων της Βόρειας Κορέας και τη ρητορική του Τραμπ, προσπαθώντας να προβλέψουν, αν οι εντάσεις κλιμακώνονται σε δραστηριότητες που θα μπορούσαν να διαταράξουν τις ροές των εμπορευμάτων στις χώρες αυτές.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ακαδημαϊκούς και συμβούλους του κλάδου τους οποίους επικαλείται το αμερικανικό πρακτορείο, αν και προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από ένας πόλεμος λέξεων, η αύξηση της έντασης θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά ασφάλισης για τα πλοία, τις ζώνες αποκλεισμού ή τις διακοπές λειτουργίας λιμένων, γεγονός που μπορεί να αυξήσει το κόστος μεταφοράς και να αλλάξει τις διαδρομές.
Ο αντίκτυπος στις θαλάσσιες διαδρομές εμπορευμάτων θα εξαρτηθεί, από το εάν η διένεξη της σύγκρουσης περιορίζεται στην κορεατική χερσόνησο ή εξαπλώνεται ευρύτερα γύρω από την περιοχή.



Όπως σημειώνει το Bloomberg:
-    Στον πόλεμο των 10 εβδομάδων των Νήσων των Φώκλαντ το 1982, η Μεγάλη Βρετανία επέβαλε μια θαλάσσια ζώνη αποκλεισμού 200 ναυτικών μιλίων γύρω από τα νησιά, που καθιστούσε κάθε πλοίο που εισέρχεται στην περιοχή έναν πιθανό στόχο.
-    Την ίδια δεκαετία, τα ουδέτερα εμπορικά πλοία επιτέθηκαν στον Περσικό Κόλπο κατά τη διάρκεια του πολέμου μεταξύ Ιράν και Ιράκ.
-    Η πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας, Σεούλ, απέχει περίπου 40 χλμ. από τα σύνορα της Βόρειας Κορέας.
-    Το εμπορικό λιμάνι Dalian στην Κίνα απέχει περίπου 170 μίλια από την ακτή του Βορρά.
-    Το κύριο νησί της Ιαπωνίας είναι περίπου 320 μίλια από τη Βόρεια Κορέα στο πλησιέστερο.
Οι ναυτιλιακές τιμές στην περιοχή θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 20% έως 30%, εάν ξεσπάσει πόλεμος και τα πλοία θα αναγκαστούν να αλλάξουν δρομολόγια, αυξάνοντας τους χρόνους μεταφοράς, δήλωσε ο ιδρυτής της Xinde Marine Services, Gary Chen.
Εάν δε οι αποστολές πρέπει να μεταφερθούν σε άλλους λιμένες ή να μεταφερθούν στην ξηρά με άλλα μέσα, αυτό θα αποτελούσε πρόσθετο κόστος, προσθέτει.
Όπως επισημαίνει το αμερικανικό πρακτορείο, τρεις από τους πέντε μεγαλύτερους εισαγωγείς αργού πετρελαίου μοιράζονται σύνορα ή θαλάσσια ύδατα με τη Βόρεια Κορέα.
-    Σχεδόν όλες οι εισαγωγές πετρελαίου της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, καθώς και η μεγάλη πλειοψηφία για την Κίνα διακινούνται μέσω θαλάσσιων μεταφορών.
-    Και οι τρεις αυτές χώρες εισάγουν περίπου το 33% των 39,9 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου που κυκλοφορούν καθημερινά σε όλο τον κόσμο με VLCC, σύμφωνα με την Clarkson Plc.
-    Περίπου το 40% των εξαγωγών χάλυβα στον κόσμο προέρχονται από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
-    Οι τρεις χώρες αντιπροσωπεύουν επίσης περίπου το 84% του παγκόσμιου εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος δια θαλάσσης, σύμφωνα με την Citigroup.
-    Οι τρείς χώρες αντιπροσωπεύουν το 47% των θαλάσσιων μεταφορών μεταλλουργικού άνθρακα στον κόσμο, σύμφωνα με την UBS Group AG.



Επίσης:
-    Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρυζιού στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 13% του παγκόσμιου εμπορίου.
-    Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας καλαμποκιού.
-    Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα αντιπροσωπεύουν το 20% των εισαγωγών σιτηρών στον κόσμο.
Οι καθαρές τιμές των βασικών εμπορευμάτων και οι αγορές μεταβλητότητας βασικών εμπορευμάτων σπάνια τιμολογούν σε οποιονδήποτε γεωπολιτικό κίνδυνο, σύμφωνα με σημείωμα της Citigroup.
Ο δείκτης βασικών εμπορευμάτων του Bloomberg μειώθηκε φέτος κατά 4,8%.

Αρχική δημοσίευση: 11/8/2017 13:22

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης