Αμερική

Bloomberg: Εναλλακτικές αγορές για το πετρέλαιο της ψάχνει η Βενεζουέλα

Bloomberg: Εναλλακτικές αγορές για το πετρέλαιο της ψάχνει η Βενεζουέλα
Ο φόβος νέων κυρώσεων και απαγόρευσης εισαγωγών από τις ΗΠΑ έχει κινητοποιήσει τη Βενεζουέλα
Σχέδιο Β  για την εξεύρεση νέων αγορών  πώλησης αργού πετρελαίου για την περίπτωση που ο Λευκός Οίκος κλιμακώσει τις κυρώσεις σε βάρος της και απαγορεύσει τις εισαγωγές επεξεργάζονται η κρατική πετρελαϊκή εταιρία της Βενεζουέλας και οι συνεργάτες της.
Οι εξαγωγές πετρελαίου είναι σημαντικές για την χώρα που χρειάζεται ρευστότητα, γεγονός που ανάγκασε τους αρμόδιους να αναζητήσουν εναλλακτικούς προορισμούς και πηγές εσόδων.
Περίπου το ένα τρίτο του πετρελαίου που παράγεται στη Βενεζουέλα υποβάλλεται σε επεξεργασία σε αμερικανικά διυλιστήρια στον Κόλπο.
Τα φορτία προς τις ΗΠΑ ήταν αξίας 12 δισ. δολλαρίων τον περασμένο χρόνο.
Οι ΗΠΑ που αυτή τη στιγμή είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής αργού από τη Βενεζουέλα επέβαλλε κυρώσεις στον πρόεδρο, Νικολάς Μαδούρο μετά τις πρόσφατες εκλογές με στόχο τη συνταγματική αναθεώρηση.
Στο μεταξύ οι τραπεζίτες της Wall Street  κρατούν αποστάσεις από τον Simon Zerpa,  τον 33χρονο αντιπρόεδρο οικονομικών της  Petroleos de Venezuela SA, της κρατικής πετρελαϊκής εταιρίας, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλλε κυρώσεις σε βάρος του και άλλων 12 αξιωματούχων την περασμένη εβδομάδα.
«Αν μία χώρα αποφασίσει να σταματήσει να αγοράζει πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα υπάρχουν πολλές αγορές στον κόσμο που μπορούμε να το στείλουμε» λέει ο Ricardo Menendez, ο υπουργός Σχεδιασμού.
“Ήδη εξάγουμε και σε άλλα σημεία του πλανήτη και έχουμε ισχυρούς δεσμούς από γεωπολιτικής πλευράς με τη Ρωσία, την Κίνα και την Ινδία.
Ωστόσο το πιο πιθανό είναι ότι η Βενεζουέλα να ανακαλύψει ότι η πώληση σε άλλες χώρες έρχεται με ένα τίμημα.
Ενδεχομένως θα αναγκαστεί να πουλά αργό με μεγαλύτερες εκπτώσεις από ό,τι  γίνεται τώρα με τις ΗΠΑ.
Προβλήματα μπορεί να παρουσιαστούν στη μεταφορά του πετρελαίου.
Τα μισά από τα κύρια σημεία φόρτωσης της χώρας έχουν τη δυνατότητα να φορτώνουν σε σουπερτάνκερ που είναι ο πιο οικονομικός τρόπος  μεταφοράς στην Ασία.
Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερες ποσότητες αργού θα βρουν το δρόμο τους στην Ευρώπη όπου όμως είναι βέβαιο ότι θα βρει ισχυρό ανταγωνισμό.
Μία άλλη εναλλακτική στο τραπέζι είναι η αύξηση της επεξεργασίας πετρελαίου στο εσωτερικό.
Ωστόσο πρόκειται για μέτρο που δεν μπορεί να αποδειχθεί αξιόπιστο καθώς τα διυλιστήρια της χώρας συχνά αντιμετωπίζουν διακοπές ρεύματος και τεχνικά προβλήματα λόγω μη συντήρησης.
Τα διυλιστήρια της PDVSA’s  λειτουργούσαν στο 43% της δυνατότητάς τους τον Ιούνιο.
Η παραγωγή πετρελαίου της χώρας έκανε αρνητικό ρεκόρ 14ετίας στα 1,97 εκατομμύρια βαρέλια  τον Ιούνιο καθώς το βαρύ χρέος της χώρας δεν επιτρέπει την προσέλκυση επενδύσεων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης