Ποιο είναι το κακό σενάριο για τις ελληνικές τράπεζες; Να χρειαστούν 6 - 7 δισ. ευρώ νέες αυξήσεις κεφαλαίου
Μια νέα διάσταση στο σήριαλ των σχέσεων ΔΝΤ με Ελλάδα και δανειστές, ήρθε να προσθέσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ασκώντας ξεκάθαρη πίεση προς τις ελληνικές τράπεζες, την ΕΚΤ και βεβαίως τους ευρωπαίους δανειστές.
Το ΔΝΤ γνωρίζει ότι για να ασκήσει πίεση στην Ευρώπη θα πρέπει να στοχοποιήσει τους συνήθως ύποπτους και αδύναμους.
Αυτό συνέβη με την έκθεση βιωσιμότητας DSA που ανακοινώθηκε και έκρινε ότι το ελληνικό χρέος παραμένει «εξαιρετικά μη βιώσιμο».
Όμως για να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ευρώπη και να φέρει σε ακόμη πιο δύσκολη θέση την Ελλάδα, το ΔΝΤ προτείνει να διενεργηθούν πέραν των stress tests που θα πραγματοποιήσουν ΕΚΤ και SSM και AQR.
Τι είναι τα AQR; Είναι asset quality review δηλαδή έλεγχος στοιχείων ενεργητικού, θα ελεγχθούν δηλαδή τα δάνεια και συνολικά οι ισολογισμοί των τραπεζών.
Γιατί όμως το ΔΝΤ επέλεξε αυτό το χτύπημα;
Γιατί γνωρίζει ότι ακόμη ο ελληνικός τραπεζικός κλάδος δεν έχει καθαρίσει με τα προβληματικά δάνεια οπότε φέροντας στο τραπέζι θέμα AQR ουσιαστικά προειδοποιεί ότι το ελληνικό banking συνεχίζει να είναι αδύναμο.
Η ΕΚΤ έσπευσε να παρέμβει τονίζοντας ότι η διαδικασία για τον έλεγχο και των ελληνικών τραπεζών με τα stress tests είναι γνωστός.
Η ΕΚΤ δεν είχε σχεδιάσει AQR για τις ελληνικές τράπεζες.
Όμως πως η ΕΚΤ μπορεί να διεξάγει AQR στις ελληνικές τράπεζες;
Υπάρχουν δύο τρόποι.
1)Να το ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση.
Όμως εάν το ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση από την ΕΚΤ και τον SSM είναι σαν να αυτοκτονεί πολιτικά καθώς AQR σημαίνει ότι θα πληγούν εκ νέου τα κεφάλαια των τραπ0εζών καθώς μετά βεβαιότητας θα κληθούν να διενεργήσουν πρόσθετες προβλέψεις.
Άρα η ελληνική κυβέρνηση δεν θα ζητήσει να διεξαχθεί έλεγχος στοιχείων ενεργητικού στις ελληνικές τράπεζες AQR.
2)Όμως με την Συμφωνία επί της Αρχής το ΔΝΤ έχει ρόλο και λόγο στο ελληνικό πρόγραμμα.
Όπερ σημαίνει ότι θα μπορούσε το ΔΝΤ στην 3η αξιολόγηση που ξεκινάει Οκτώβριο να θέσει επίσημα θέμα διεξαγωγής των AQR στις ελληνικές τράπεζες.
Το ΔΝΤ αν διαπιστώσει ότι η Γερμανία και ο ESM δεν θέλουν να προχωρήσουν άμεσα στα μέτρα για την διευθέτηση του χρέους είναι σίγουρο ότι θα πιέσουν ώστε να διεξαχθεί AQR με ολέθριες συνέπειες για το ελληνικό banking.
Οι έλληνες τραπεζίτες υποστηρίζουν ότι δεν βλέπουν AQR
Οι έλληνες τραπεζίτες αναφέρουν ότι δεν έχουν σχεδιαστεί AQR στις ελληνικές τράπεζες μαζί με τα stress tests.
Επίσης συμπληρώνουν ότι ο έλεγχος των προβληματικών δανείων NPLs και προβληματικών ανοιγμάτων NPEs που θα διεξαχθεί για τις 4 ελληνικές τράπεζες το Φθινόπωρο δεν προσομοιάζει με AQR αλλά θα είναι έλεγχος στοχοθεσίας.
Όμως οι τραπεζίτες ανησυχούν ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα θα μπορούσε να βρεθεί σε δυσμενή θέση εάν τελικώς το ΔΝΤ ασκήσει πίεση ώστε να διεξαχθούν AQR δηλαδή ανάλυση ποιότητας στοιχείων ενεργητικού εξέλιξη που θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε νέες προβλέψεις άρα τα κεφάλαια θα μειώνονταν και άρα θα χρειάζονταν νέα κεφάλαια, νέες αυξήσεις κεφαλαίου
Πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος 4ης ανακεφαλαιοποίησης;
Για να απαντηθεί το ερώτημα αυτό με όσο πιο αντικειμενικά κριτήρια είναι εφικτό πρέπει να ληφθούν υπόψη
1)Οι παραδοχές των stress tests του 2018 που είναι πιο ευνοϊκές για τις ελληνικές τράπεζες σε σχέση με το 2015
2)Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες
Οι όροι των stress tests
Το ΑΕΠ της Ελλάδος με βάση την Τράπεζα της Ελλάδος για το 2017 θα αυξηθεί 1,6%.
Στο βασικό σενάριο της ΕΚΤ και του SSM η Ελλάδα θα έχει ύφεση -1,5% και στο δυσμενές σενάριο adverse scenario θα υποχωρήσει στο -2,7%.
Στα stress tests του 2015 στο δυσμενές σενάριο το ΑΕΠ της Ελλάδος υποχωρούσε -6,5%.
Στα ακίνητα έχουν ληφθεί υπόψη οι εξής παραδοχές ότι θα υποχωρήσουν οι τιμές -2% στο δυσμενές σενάριο και -0,5% στο βασικό σενάριο.
Με βάση την νέα στοχοθεσία για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που θα καθοριστεί στον έλεγχο που θα πραγματοποιήσουν ΕΚΤ και SSM θα διαπιστωθεί εάν οι ελληνικές τράπεζες χρειαστεί να διενεργήσουν νέες προβλέψεις οι οποίες θα είναι επιβαρυμένες με τα IFRs 9 τα νέα λογιστικά πρότυπα.
Τα IFRs 9 θα επιβαρύνουν τον ισολογισμό των τραπεζών τέλη του 2017 έως 3,5 δισεκ. λόγω προβλέψεων οι οποίες ωστόσο θα μπορούν να αποσβεστούν σε βάθος 5ετίας.
Με βάση λοιπόν την στοχοθεσία στα προβληματικά δάνεια θα διαπιστωθεί εάν υπάρξει gap στους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας.
Οι προκλήσεις
Πρωτίστως πρέπει να αναφερθεί ότι οι τράπεζες διαθέτουν 32 δισεκ. κεφάλαια εκ των οποίων τα 28,5 δισεκ. είναι tangible book.
Η ΕΚΤ έχει προσδιορίσει για τις ελληνικές τράπεζες ένα περιθώριο ασφαλείας για τους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας στο 12% αντί 8% που είναι το κατώτερο όριο των δεικτών κεφαλαιακής επάρκειας.
Οπότε με βάση την παραδοχή των συνολικών κεφαλαίων οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη capital buffer δηλαδή κεφαλαιακά μαξιλάρια πάνω από 7 δισεκ. ευρώ.
Προκύπτει ένα θεωρητικό έλλειμμα 3 δισεκ.
Οι τράπεζες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις εξής προκλήσεις
Α)Εφαρμογή της Βασιλείας ΙΙΙΙ όπου θα επιβαρυνθούν τα κεφάλαια περίπου 4 δισεκ. ευρώ.
Β)Με την εφαρμογή του διεθνούς λογιστικού προτύπου IFRs 9 οι τράπεζες θα χρειαστούν να διενεργήσουν νέες προβλέψεις έως 3,5 δισεκ. ευρώ ωστόσο έχουν 5 χρόνια δυνατότητα καταγραφής και απόσβεσης της συγκεκριμένης πρόβλεψης.
Γ)Διαθέτουν αναβαλλόμενη φορολογία 19,8 δισεκ σε σύνολο tangible book 28,5 δισεκ. ευρώ.
Προφανώς πολύ δυσμενή σχέση μεταξύ πραγματικών και λογιστικών κεφαλαίων αλλά η ΕΚΤ έχει αποδεχθεί την αναβαλλόμενη φορολογία.
Δ)Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν 106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα όπου η πραγματική τους αξία δεν ξεπερνάει τα 21 δισεκ.
Σε μια υπόθεση εργασίας εάν μπορούσαν σήμερα να πωληθούν και τα 106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα NPEs θα μπορούσαν να πωληθούν ως εξής
-Τα καταναλωτικά προβληματικά ανοίγματα ύψους 14,4 δισεκ. ευρώ με ή χωρίς εξασφαλίσεις λογιστικοποιημένα ή μη θα μπορούσαν να πωληθούν 180 εκατ.
Δηλαδή τα 14,4 δισεκ. έχουν αξία 180 εκατ ευρώ.
- Τα στεγαστικά προβληματικά ανοίγματα ύψους 27 δισεκ. ευρώ θα μπορούσαν να πωληθούν περίπου 7 δισεκ. ή σε ένα εύρος 6,5 με 7,5 δισεκ.
- Τα προβληματικά ανοίγματα σε πολύ μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες ύψους 17 δισεκ. θα μπορούσαν να πουληθούν μεταξύ 780 με 850 εκατ ευρώ.
- Τα προβληματικά ανοίγματα στις μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις ύψους 44 δισεκ. θα μπορούσαν να πωληθούν 13 δισεκ.
-Τα ναυτιλιακά προβληματικά ανοίγματα ύψους 2,8 δισεκ. θα μπορούσαν να πωληθούν 560 εκατ ευρώ.
Συνολικά 106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα πάσης φύσεως δανείων θα μπορούσαν να πωληθούν 21 δισεκ. ευρώ.
Tο κακό σενάριο για τις ελληνικές τράπεζες
Ποιο είναι το κακό σενάριο για τις ελληνικές τράπεζες;
Εάν διεξαχθούν AQR είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι το υφιστάμενο capital buffer των ελληνικών τραπεζών θα μηδενιστεί ή σχεδόν θα μηδενιστεί.
Ας δώσουμε ένα πραγματικό παράδειγμα.
Ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας όπως ορίζεται από τις κεντρικές τράπεζες βρίσκεται στο 8%.
Στις ελληνικές τράπεζες λόγω της κρίσης και της αβεβαιότητας για την ποιότητα ενεργητικού έχει οριστεί ως όριο το 12%.
Οι ελληνικές τράπεζες μετά τις τελευταίες ανακεφαλαιοποιήσεις και τις πωλήσεις θυγατρικών διαθέτουν δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας πάνω από 17% σε μέσους όρους.
Η διαφορά 12% με 17% είναι το capital buffer το οποίο υπολογίζεται σε 7 δισεκ.
Στο κακό σενάριο λοιπόν αυτό το capital buffer σχεδόν θα μηδενιστεί οπότε ναι μεν οι τράπεζες θα παραμείνουν πάνω από το 12% αλλά θα υποχρεωθούν να αυξήσουν πάλι τα κεφάλαια τους ώστε να δημιουργήσουν capital buffer κεφαλαιακά αποθέματα.
Δηλαδή θα χρειαζόντουσαν οι τράπεζες νέες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου 6 με 7 δισεκ. και αυτό θα οδηγούσε τις μετοχές σε κατάρρευση, σε νέα reverse split και σε νέα dilution για τους μετόχους.
Πηγή: www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Το ΔΝΤ γνωρίζει ότι για να ασκήσει πίεση στην Ευρώπη θα πρέπει να στοχοποιήσει τους συνήθως ύποπτους και αδύναμους.
Αυτό συνέβη με την έκθεση βιωσιμότητας DSA που ανακοινώθηκε και έκρινε ότι το ελληνικό χρέος παραμένει «εξαιρετικά μη βιώσιμο».
Όμως για να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ευρώπη και να φέρει σε ακόμη πιο δύσκολη θέση την Ελλάδα, το ΔΝΤ προτείνει να διενεργηθούν πέραν των stress tests που θα πραγματοποιήσουν ΕΚΤ και SSM και AQR.
Τι είναι τα AQR; Είναι asset quality review δηλαδή έλεγχος στοιχείων ενεργητικού, θα ελεγχθούν δηλαδή τα δάνεια και συνολικά οι ισολογισμοί των τραπεζών.
Γιατί όμως το ΔΝΤ επέλεξε αυτό το χτύπημα;
Γιατί γνωρίζει ότι ακόμη ο ελληνικός τραπεζικός κλάδος δεν έχει καθαρίσει με τα προβληματικά δάνεια οπότε φέροντας στο τραπέζι θέμα AQR ουσιαστικά προειδοποιεί ότι το ελληνικό banking συνεχίζει να είναι αδύναμο.
Η ΕΚΤ έσπευσε να παρέμβει τονίζοντας ότι η διαδικασία για τον έλεγχο και των ελληνικών τραπεζών με τα stress tests είναι γνωστός.
Η ΕΚΤ δεν είχε σχεδιάσει AQR για τις ελληνικές τράπεζες.
Όμως πως η ΕΚΤ μπορεί να διεξάγει AQR στις ελληνικές τράπεζες;
Υπάρχουν δύο τρόποι.
1)Να το ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση.
Όμως εάν το ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση από την ΕΚΤ και τον SSM είναι σαν να αυτοκτονεί πολιτικά καθώς AQR σημαίνει ότι θα πληγούν εκ νέου τα κεφάλαια των τραπ0εζών καθώς μετά βεβαιότητας θα κληθούν να διενεργήσουν πρόσθετες προβλέψεις.
Άρα η ελληνική κυβέρνηση δεν θα ζητήσει να διεξαχθεί έλεγχος στοιχείων ενεργητικού στις ελληνικές τράπεζες AQR.
2)Όμως με την Συμφωνία επί της Αρχής το ΔΝΤ έχει ρόλο και λόγο στο ελληνικό πρόγραμμα.
Όπερ σημαίνει ότι θα μπορούσε το ΔΝΤ στην 3η αξιολόγηση που ξεκινάει Οκτώβριο να θέσει επίσημα θέμα διεξαγωγής των AQR στις ελληνικές τράπεζες.
Το ΔΝΤ αν διαπιστώσει ότι η Γερμανία και ο ESM δεν θέλουν να προχωρήσουν άμεσα στα μέτρα για την διευθέτηση του χρέους είναι σίγουρο ότι θα πιέσουν ώστε να διεξαχθεί AQR με ολέθριες συνέπειες για το ελληνικό banking.
Οι έλληνες τραπεζίτες υποστηρίζουν ότι δεν βλέπουν AQR
Οι έλληνες τραπεζίτες αναφέρουν ότι δεν έχουν σχεδιαστεί AQR στις ελληνικές τράπεζες μαζί με τα stress tests.
Επίσης συμπληρώνουν ότι ο έλεγχος των προβληματικών δανείων NPLs και προβληματικών ανοιγμάτων NPEs που θα διεξαχθεί για τις 4 ελληνικές τράπεζες το Φθινόπωρο δεν προσομοιάζει με AQR αλλά θα είναι έλεγχος στοχοθεσίας.
Όμως οι τραπεζίτες ανησυχούν ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα θα μπορούσε να βρεθεί σε δυσμενή θέση εάν τελικώς το ΔΝΤ ασκήσει πίεση ώστε να διεξαχθούν AQR δηλαδή ανάλυση ποιότητας στοιχείων ενεργητικού εξέλιξη που θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε νέες προβλέψεις άρα τα κεφάλαια θα μειώνονταν και άρα θα χρειάζονταν νέα κεφάλαια, νέες αυξήσεις κεφαλαίου
Πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος 4ης ανακεφαλαιοποίησης;
Για να απαντηθεί το ερώτημα αυτό με όσο πιο αντικειμενικά κριτήρια είναι εφικτό πρέπει να ληφθούν υπόψη
1)Οι παραδοχές των stress tests του 2018 που είναι πιο ευνοϊκές για τις ελληνικές τράπεζες σε σχέση με το 2015
2)Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες
Οι όροι των stress tests
Το ΑΕΠ της Ελλάδος με βάση την Τράπεζα της Ελλάδος για το 2017 θα αυξηθεί 1,6%.
Στο βασικό σενάριο της ΕΚΤ και του SSM η Ελλάδα θα έχει ύφεση -1,5% και στο δυσμενές σενάριο adverse scenario θα υποχωρήσει στο -2,7%.
Στα stress tests του 2015 στο δυσμενές σενάριο το ΑΕΠ της Ελλάδος υποχωρούσε -6,5%.
Στα ακίνητα έχουν ληφθεί υπόψη οι εξής παραδοχές ότι θα υποχωρήσουν οι τιμές -2% στο δυσμενές σενάριο και -0,5% στο βασικό σενάριο.
Με βάση την νέα στοχοθεσία για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που θα καθοριστεί στον έλεγχο που θα πραγματοποιήσουν ΕΚΤ και SSM θα διαπιστωθεί εάν οι ελληνικές τράπεζες χρειαστεί να διενεργήσουν νέες προβλέψεις οι οποίες θα είναι επιβαρυμένες με τα IFRs 9 τα νέα λογιστικά πρότυπα.
Τα IFRs 9 θα επιβαρύνουν τον ισολογισμό των τραπεζών τέλη του 2017 έως 3,5 δισεκ. λόγω προβλέψεων οι οποίες ωστόσο θα μπορούν να αποσβεστούν σε βάθος 5ετίας.
Με βάση λοιπόν την στοχοθεσία στα προβληματικά δάνεια θα διαπιστωθεί εάν υπάρξει gap στους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας.
Οι προκλήσεις
Πρωτίστως πρέπει να αναφερθεί ότι οι τράπεζες διαθέτουν 32 δισεκ. κεφάλαια εκ των οποίων τα 28,5 δισεκ. είναι tangible book.
Η ΕΚΤ έχει προσδιορίσει για τις ελληνικές τράπεζες ένα περιθώριο ασφαλείας για τους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας στο 12% αντί 8% που είναι το κατώτερο όριο των δεικτών κεφαλαιακής επάρκειας.
Οπότε με βάση την παραδοχή των συνολικών κεφαλαίων οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη capital buffer δηλαδή κεφαλαιακά μαξιλάρια πάνω από 7 δισεκ. ευρώ.
Προκύπτει ένα θεωρητικό έλλειμμα 3 δισεκ.
Οι τράπεζες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις εξής προκλήσεις
Α)Εφαρμογή της Βασιλείας ΙΙΙΙ όπου θα επιβαρυνθούν τα κεφάλαια περίπου 4 δισεκ. ευρώ.
Β)Με την εφαρμογή του διεθνούς λογιστικού προτύπου IFRs 9 οι τράπεζες θα χρειαστούν να διενεργήσουν νέες προβλέψεις έως 3,5 δισεκ. ευρώ ωστόσο έχουν 5 χρόνια δυνατότητα καταγραφής και απόσβεσης της συγκεκριμένης πρόβλεψης.
Γ)Διαθέτουν αναβαλλόμενη φορολογία 19,8 δισεκ σε σύνολο tangible book 28,5 δισεκ. ευρώ.
Προφανώς πολύ δυσμενή σχέση μεταξύ πραγματικών και λογιστικών κεφαλαίων αλλά η ΕΚΤ έχει αποδεχθεί την αναβαλλόμενη φορολογία.
Δ)Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν 106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα όπου η πραγματική τους αξία δεν ξεπερνάει τα 21 δισεκ.
Σε μια υπόθεση εργασίας εάν μπορούσαν σήμερα να πωληθούν και τα 106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα NPEs θα μπορούσαν να πωληθούν ως εξής
-Τα καταναλωτικά προβληματικά ανοίγματα ύψους 14,4 δισεκ. ευρώ με ή χωρίς εξασφαλίσεις λογιστικοποιημένα ή μη θα μπορούσαν να πωληθούν 180 εκατ.
Δηλαδή τα 14,4 δισεκ. έχουν αξία 180 εκατ ευρώ.
- Τα στεγαστικά προβληματικά ανοίγματα ύψους 27 δισεκ. ευρώ θα μπορούσαν να πωληθούν περίπου 7 δισεκ. ή σε ένα εύρος 6,5 με 7,5 δισεκ.
- Τα προβληματικά ανοίγματα σε πολύ μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες ύψους 17 δισεκ. θα μπορούσαν να πουληθούν μεταξύ 780 με 850 εκατ ευρώ.
- Τα προβληματικά ανοίγματα στις μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις ύψους 44 δισεκ. θα μπορούσαν να πωληθούν 13 δισεκ.
-Τα ναυτιλιακά προβληματικά ανοίγματα ύψους 2,8 δισεκ. θα μπορούσαν να πωληθούν 560 εκατ ευρώ.
Συνολικά 106 δισεκ. προβληματικά ανοίγματα πάσης φύσεως δανείων θα μπορούσαν να πωληθούν 21 δισεκ. ευρώ.
Tο κακό σενάριο για τις ελληνικές τράπεζες
Ποιο είναι το κακό σενάριο για τις ελληνικές τράπεζες;
Εάν διεξαχθούν AQR είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι το υφιστάμενο capital buffer των ελληνικών τραπεζών θα μηδενιστεί ή σχεδόν θα μηδενιστεί.
Ας δώσουμε ένα πραγματικό παράδειγμα.
Ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας όπως ορίζεται από τις κεντρικές τράπεζες βρίσκεται στο 8%.
Στις ελληνικές τράπεζες λόγω της κρίσης και της αβεβαιότητας για την ποιότητα ενεργητικού έχει οριστεί ως όριο το 12%.
Οι ελληνικές τράπεζες μετά τις τελευταίες ανακεφαλαιοποιήσεις και τις πωλήσεις θυγατρικών διαθέτουν δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας πάνω από 17% σε μέσους όρους.
Η διαφορά 12% με 17% είναι το capital buffer το οποίο υπολογίζεται σε 7 δισεκ.
Στο κακό σενάριο λοιπόν αυτό το capital buffer σχεδόν θα μηδενιστεί οπότε ναι μεν οι τράπεζες θα παραμείνουν πάνω από το 12% αλλά θα υποχρεωθούν να αυξήσουν πάλι τα κεφάλαια τους ώστε να δημιουργήσουν capital buffer κεφαλαιακά αποθέματα.
Δηλαδή θα χρειαζόντουσαν οι τράπεζες νέες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου 6 με 7 δισεκ. και αυτό θα οδηγούσε τις μετοχές σε κατάρρευση, σε νέα reverse split και σε νέα dilution για τους μετόχους.
Πηγή: www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr