Ήδη παρατηρείται αναθέρμανση της αγοράς καυσίμων, χάρη και στη σημαντική βοήθεια της αυξημένης τουριστικής κίνησης
Το πτωτικό σερί των πωλήσεων των υγρών καυσίμων συνεχίσθηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2017 χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι οδηγοί εγκαταλείπουν την παραδοσιακή βιομηχανίας αυτοκίνητων και στρέφονται μαζικά στην ηλεκτροκίνηση.
Απλά δεν έχουν χρήματα να «φουλάρουν» τα ρεζερβουάρ των αυτοκίνητων τους, ενώ είναι πολλές οι περιπτώσεις, όπως λένε πρατηριούχοι, που φθάνουν στο πρατήριο κάτοχοι αυτοκινήτων 2.000 κυβικών και ζητούν να τους βάλουν βενζίνη τριών ή τεσσάρων ευρώ.
Πάντως το 2016 δεν έφερε το τέλος για την καθοδική πορεία της αγοράς των καυσίμων κίνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις καυσίμων μειώθηκαν 3%.
Ανάλογη μείωση καταγράφουν τόσο οι πωλήσεις της βενζίνης όσο και του πετρελαίου κίνησης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς η κάμψη των πωλήσεων προέρχεται κυρίως από την εφαρμογή της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η οποία είναι η μόνη διέξοδος του υπουργείου Οικονομικών από το 2010 μέχρι σήμερα για την αύξηση των κρατικών εσόδων.
Να σημειωθεί ότι οι όγκοι πωλήσεων έχουν μειωθεί έως 50% τα τελευταία επτά χρόνια με αποτέλεσμα τα διυλιστήρια της χώρας να προχωρούν σε εξαγωγές που σήμερα καλύπτουν το 80% της παραγωγικής τους δυνατότητας.
Υψηλόβαθμο στέλεχος εταιρείας πετρελαιοειδών απέδωσε την πτώση των πωλήσεων και στην καθυστέρηση που σημειώθηκε στην αξιολόγηση της χώρας από τους θεσμούς.
Κάλυψη απωλειών με τη βοήθεια του τουρισμού
Όσον αφορά στην πορεία της αγοράς για το υπόλοιπο έτος, αναμένεται μικρή ανάκαμψη, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό ώστε το 2017 να «κλείσει» βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις αναμένεται να εμφανίσουν θετικό πρόσημο στο δεύτερο εξάμηνο και πως οι αυξήσεις απλώς θα ισοφαρίσουν τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου.
Εκτιμάται ότι στο σύνολο της φετινής χρονιάς θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με το 2016.
Σε αυτό θα βοηθήσει ο τουρισμός.
Ήδη παρατηρείται αναθέρμανση της αγοράς από το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Ανάμεσα στα άλλα, θετική επίδραση θα έχει και η αναθέρμανση της οικονομίας.
Παράλληλα, το κλίμα ανάκαμψης που δείχνει να παρουσιάζει η ελληνική οικονομία θα επηρεάσει θετικά τη βιομηχανία και τις εξαγωγικές δραστηριότητες. Επομένως, θα δώσει σχετική ώθηση στις πωλήσεις του ντίζελ.
Πάντως για τον μέσο οδηγό που είναι και ο βασικός καταναλωτής δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά η αγοραστική του δύναμη, με τα έσοδα και τα έξοδά του να παραμένουν στα ίδια επίπεδα για το προσεχές διάστημα τουλάχιστον.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr
Απλά δεν έχουν χρήματα να «φουλάρουν» τα ρεζερβουάρ των αυτοκίνητων τους, ενώ είναι πολλές οι περιπτώσεις, όπως λένε πρατηριούχοι, που φθάνουν στο πρατήριο κάτοχοι αυτοκινήτων 2.000 κυβικών και ζητούν να τους βάλουν βενζίνη τριών ή τεσσάρων ευρώ.
Πάντως το 2016 δεν έφερε το τέλος για την καθοδική πορεία της αγοράς των καυσίμων κίνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις καυσίμων μειώθηκαν 3%.
Ανάλογη μείωση καταγράφουν τόσο οι πωλήσεις της βενζίνης όσο και του πετρελαίου κίνησης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς η κάμψη των πωλήσεων προέρχεται κυρίως από την εφαρμογή της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η οποία είναι η μόνη διέξοδος του υπουργείου Οικονομικών από το 2010 μέχρι σήμερα για την αύξηση των κρατικών εσόδων.
Να σημειωθεί ότι οι όγκοι πωλήσεων έχουν μειωθεί έως 50% τα τελευταία επτά χρόνια με αποτέλεσμα τα διυλιστήρια της χώρας να προχωρούν σε εξαγωγές που σήμερα καλύπτουν το 80% της παραγωγικής τους δυνατότητας.
Υψηλόβαθμο στέλεχος εταιρείας πετρελαιοειδών απέδωσε την πτώση των πωλήσεων και στην καθυστέρηση που σημειώθηκε στην αξιολόγηση της χώρας από τους θεσμούς.
Κάλυψη απωλειών με τη βοήθεια του τουρισμού
Όσον αφορά στην πορεία της αγοράς για το υπόλοιπο έτος, αναμένεται μικρή ανάκαμψη, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό ώστε το 2017 να «κλείσει» βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις αναμένεται να εμφανίσουν θετικό πρόσημο στο δεύτερο εξάμηνο και πως οι αυξήσεις απλώς θα ισοφαρίσουν τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου.
Εκτιμάται ότι στο σύνολο της φετινής χρονιάς θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με το 2016.
Σε αυτό θα βοηθήσει ο τουρισμός.
Ήδη παρατηρείται αναθέρμανση της αγοράς από το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Ανάμεσα στα άλλα, θετική επίδραση θα έχει και η αναθέρμανση της οικονομίας.
Παράλληλα, το κλίμα ανάκαμψης που δείχνει να παρουσιάζει η ελληνική οικονομία θα επηρεάσει θετικά τη βιομηχανία και τις εξαγωγικές δραστηριότητες. Επομένως, θα δώσει σχετική ώθηση στις πωλήσεις του ντίζελ.
Πάντως για τον μέσο οδηγό που είναι και ο βασικός καταναλωτής δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά η αγοραστική του δύναμη, με τα έσοδα και τα έξοδά του να παραμένουν στα ίδια επίπεδα για το προσεχές διάστημα τουλάχιστον.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.worldenergynews.gr