Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου η ΔΕΠΑ – Στον σχεδιασμό η κάλυψη των εθνικών οδών

Επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου η ΔΕΠΑ – Στον σχεδιασμό η κάλυψη των εθνικών οδών
Η εταιρία προτίθεται να δημιουργήσει 13 σημεία τροφοδοσίας στις βασικές εθνικές οδούς της χώρας που αποτελούν τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων
Με 4 ευρώ μπορεί ένας οδηγός ΙΧ που διαθέτει όχημα με χρήση φυσικού αερίου να διανύσει 100 χιλιόμετρα, όταν ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη χρειάζεται κατά μέσο όρο 10 ευρώ για την ίδια απόσταση.
Η χρήση του φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που απαιτούν λιγότερο κόστος για τη μεταφορά και έκλυση χαμηλότερων ρύπων.
Σημειώνεται πως το κόστος για τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκίνητου που κάνει χρήση φυσικού αερίου ανέρχεται στα 0,869 ευρώ το κιλο στα πρατήρια που έχουν παρέχουν φυσικό αέριο.
Η ΔΕΠΑ ως βασικός παίχτης της αγοράς διευρύνει το δίκτυο πρατηρίων, καθώς πρόκειται για σημαντική επένδυση που μπορεί να φθάνει έως 500.000 ευρώ.  
Πιο συγκεκριμένα η ΔΕΠΑ πυκνώνει το δίκτυο της με τέσσερα νέα πρατήρια CNG σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα, ενώ υπάρχουν σχέδια για επιπλέον 13 σημεία τροφοδοσίας στο εθνικό δίκτυο, με συμμετοχή ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Πιο αναλυτικά, περισσότερες επιλογές για ανεφοδιασμό έχει στα «σκαριά» η ΔΕΠΑ για τους οδηγούς οχημάτων φυσικού  αερίου στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται το πρώτο σημείο τροφοδοσίας με φυσικό αέριο κίνησης στη Χαλκίδα.

Φυσικό αέριο κίνησης κατά μήκος των εθνικών οδών

Την ίδια στιγμή, η ένταξη στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF) της πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τρεις ακόμη εταιρείες, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία 13 σημείων τροφοδοσίας στις βασικές εθνικές οδούς της χώρας, που αποτελούν τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η μεγαλύτερη διείσδυση της αεριοκίνησης στη χώρα μας «περνά» από τη δημιουργία ακόμη περισσότερων σημείων ανεφοδιασμού.
Το σχέδιο της ΔΕΠΑ είναι να «πυκνώσει» άμεσα το δίκτυό της με το σήμα «Fisikon» στο λεκανοπέδιο, όπου ήδη κατασκευάζει δύο νέα πρατήρια (στην Ηλιούπολη και τον Ασπρόπυργο).
Επιπλέον, στην Αττική η εταιρεία προγραμματίζει να προσθέσει 5 - 6 καινούρια σημεία ανεφοδιασμού σε ορίζοντα τριετίας.
Μάλιστα, για να μπορέσει να αξιοποιήσει γι’ αυτό τον σκοπό και μικρότερα υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, πρόκειται να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για εξοπλισμό που θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο.
Σε φάση αδειοδότησης βρίσκεται ένα καινούριο πρατήριο «Fisikon» στη Θεσσαλονίκη, το τρίτο κατά σειρά που δημιουργείται στη συμπρωτεύουσα.
Σύμφωνα με πληροφορίες στα επόμενα 2,5 χρόνια αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα 13 σημεία ανεφοδιασμού στο κεντρικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.
Τα συγκεκριμένα σημεία βρίσκονται στο ύψος της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών, ενώ θα δημιουργηθούν σε 10 υπάρχοντα πρατήρια υγρών καυσίμων, με επέκταση της ισχύουσας άδειας λειτουργίας.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 9 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 50% θα προέλθει από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και το υπόλοιπο 50% από ίδιους πόρους.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος  

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης