Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ έως τις 24 Ιουλίου 2017.
Δημόσια Διαβούλευση ξεκινά η ΡΑΕ επί α) της κοινής πρότασης των ΔΣΜ από την περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και β) της κοινής πρότασης των ΔΣΜ από την περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας-Ιταλίας σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών επαναφοράς κατά το άρθρο 44 του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης.
Όπως αναφέρεται, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.
Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 και σύμφωνα με το άρθρο 290 ΣΛΕΕ, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2015/ 1222 Κανονισμός (ΕΕ) της 24ης Ιουλίου 2015 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη διαζωνική κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης στην αγορά της επόμενης ημέρας και στην ενδοημερήσια αγορά στα Κράτη Μέλη.
Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ ή TSOs) καθώς και οι Ορισθέντες Διαχειριστές Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΟΔΑΗΕ ή ΝΕΜΟ) καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται από τον Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον Κανονισμό.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 44 του Κανονισμού «Καθορισμός διαδικασιών επαναφοράς» το οποίο προβλέπει:
«Εντός 16 μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, κάθε ΔΣΜ, σε συντονισμό με όλους τους ΔΣΜ της ίδιας περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας, εκπονεί πρόταση σχετικά με διαδικασίες για σθεναρή και έγκαιρη επαναφορά που εξασφαλίζουν την αποδοτική, διαφανή και χωρίς διακρίσεις κατανομή δυναμικότητας σε περίπτωση που η διαδικασία ενιαίας σύζευξης αγοράς επόμενης ημέρας δεν τελεσφορεί.
Η πρόταση σχετικά με τον καθορισμό των διαδικασιών επαναφοράς υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 12.».
Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 5 του Κανονισμού
«5. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ και οι ΝΕΜΟ για τον υπολογισμό ή τη δημιουργία ενιαίας σύζευξης επόμενης ημέρας και ενιαίας ενδοημερήσιας σύζευξης. Οι ρυθμιστικές αρχές είναι αρμόδιες για την έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών που αναφέρονται στις παραγράφους 6, 7 και 8.»
Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 7 περ. (ε) του Κανονισμού
«7. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της οικείας περιφέρειας:…
ε) τις διαδικασίες επαναφοράς σύμφωνα με το άρθρο 44· …».
Τέλος, η διαδικασία έγκρισης εκ μέρους των Ρυθμιστικών Αρχών προβλέπεται στο άρθρο 9 παρ. 10 του Κανονισμού ως εξής:
«10. Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μιας ρυθμιστικές αρχές, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Κατά περίπτωση, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη του Οργανισμού. Οι ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παραγράφους 6, 7 και 8, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή.»
Συνεπεία των ανωτέρω, υποβάλλεται προς Δημόσια Διαβούλευση α) η κοινή πρόταση σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών επαναφοράς όπως αναπτύχθηκε από κοινού από τους ΔΣΜ της περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και β) η κοινή πρόταση σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών επαναφοράς όπως αναπτύχθηκε από κοινού από τους ΔΣΜ της περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας-Ιταλίας κατά το άρθρο 44 του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 και υπεβλήθησαν σε όλες τις Ρυθμιστικές Αρχές των ενδιαφερόμενων περιφερειών προς έγκριση, καθώς και η επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα, ως υπεβλήθησαν στη ΡΑΕ δυνάμει των υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ I-221475/17.05.2017, Ι-221591/19.05.2017, Ι-222776/14.06.2017 εγγράφων του ΑΔΜΗΕ.
Λήξη της παρούσας Δημόσιας Διαβούλευσης: Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση elecodes-system@rae.gr ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του.
www.worldenergynews.gr
Όπως αναφέρεται, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.
Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 και σύμφωνα με το άρθρο 290 ΣΛΕΕ, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2015/ 1222 Κανονισμός (ΕΕ) της 24ης Ιουλίου 2015 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη διαζωνική κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης στην αγορά της επόμενης ημέρας και στην ενδοημερήσια αγορά στα Κράτη Μέλη.
Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ ή TSOs) καθώς και οι Ορισθέντες Διαχειριστές Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΟΔΑΗΕ ή ΝΕΜΟ) καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται από τον Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον Κανονισμό.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 44 του Κανονισμού «Καθορισμός διαδικασιών επαναφοράς» το οποίο προβλέπει:
«Εντός 16 μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, κάθε ΔΣΜ, σε συντονισμό με όλους τους ΔΣΜ της ίδιας περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας, εκπονεί πρόταση σχετικά με διαδικασίες για σθεναρή και έγκαιρη επαναφορά που εξασφαλίζουν την αποδοτική, διαφανή και χωρίς διακρίσεις κατανομή δυναμικότητας σε περίπτωση που η διαδικασία ενιαίας σύζευξης αγοράς επόμενης ημέρας δεν τελεσφορεί.
Η πρόταση σχετικά με τον καθορισμό των διαδικασιών επαναφοράς υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 12.».
Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 5 του Κανονισμού
«5. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ και οι ΝΕΜΟ για τον υπολογισμό ή τη δημιουργία ενιαίας σύζευξης επόμενης ημέρας και ενιαίας ενδοημερήσιας σύζευξης. Οι ρυθμιστικές αρχές είναι αρμόδιες για την έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών που αναφέρονται στις παραγράφους 6, 7 και 8.»
Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 7 περ. (ε) του Κανονισμού
«7. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της οικείας περιφέρειας:…
ε) τις διαδικασίες επαναφοράς σύμφωνα με το άρθρο 44· …».
Τέλος, η διαδικασία έγκρισης εκ μέρους των Ρυθμιστικών Αρχών προβλέπεται στο άρθρο 9 παρ. 10 του Κανονισμού ως εξής:
«10. Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μιας ρυθμιστικές αρχές, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Κατά περίπτωση, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη του Οργανισμού. Οι ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παραγράφους 6, 7 και 8, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή.»
Συνεπεία των ανωτέρω, υποβάλλεται προς Δημόσια Διαβούλευση α) η κοινή πρόταση σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών επαναφοράς όπως αναπτύχθηκε από κοινού από τους ΔΣΜ της περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και β) η κοινή πρόταση σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών επαναφοράς όπως αναπτύχθηκε από κοινού από τους ΔΣΜ της περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας-Ιταλίας κατά το άρθρο 44 του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 και υπεβλήθησαν σε όλες τις Ρυθμιστικές Αρχές των ενδιαφερόμενων περιφερειών προς έγκριση, καθώς και η επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα, ως υπεβλήθησαν στη ΡΑΕ δυνάμει των υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ I-221475/17.05.2017, Ι-221591/19.05.2017, Ι-222776/14.06.2017 εγγράφων του ΑΔΜΗΕ.
Λήξη της παρούσας Δημόσιας Διαβούλευσης: Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση elecodes-system@rae.gr ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του.
www.worldenergynews.gr