Η GE Aerospace, που κατασκεύασε τους κινητήρες του αεροπλάνου Boeing που συνετρίβη στην πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στο έδαφος της Νότιας Κορέας, συμμετείχε στην έρευνα καθώς η Σεούλ παρέτεινε κατά μία εβδομάδα τις ειδικές επιθεωρήσεις και των 101 αεροσκαφών Boeing 737-800.
Οι έρευνες
Σύμφωνα με το Reuters, το υπουργείο Μεταφορών παρέτεινε μέχρι τις 10 Ιανουαρίου τις επιθεωρήσεις του μετά τη συντριβή του Boeing 737-800 που εκτελούσε η Jeju Air που σκότωσε 179 άτομα, είπε σε συνέντευξη Τύπου ο Joo Jong-wan, αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών για την πολιτική αεροπορία.
Οι επιθεωρήσεις είχαν αρχικά οριστεί να ολοκληρωθούν την Παρασκευή, αλλά ένας άλλος αξιωματούχος του υπουργείου είπε ότι θα διεξαχθούν περαιτέρω έλεγχοι σε ζητήματα όπως εάν οι αεροπορικές εταιρείες αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στη συντήρηση και ασφαλίστηκαν ανταλλακτικά για επισκευές.
Οι εικόνες βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να δείχνουν καπνό να αναδύεται από τη δεξιά μηχανή του αεροπλάνου πριν από τη συντριβή.
Το υπουργείο είπε ότι θα εξετάσει τους κινητήρες, τα αρχεία συντήρησης και τον εξοπλισμό προσγείωσης σε όλα τα 737-800, με σοβαρές παραβιάσεις να οδηγούν σε αναστολή των δραστηριοτήτων μιας αεροπορικής εταιρείας.
Τα αναπάντητα ερωτήματα
Οι κινητήρες του αεροπλάνου παράγονται από την κοινοπραξία CFM International της GE Aerospace με τη Safran .
Αν και η αιτία της καταστροφής είναι ακόμα ασαφής, η συντριβή θα μπορούσε να προσθέσει στους πονοκεφάλους που αντιμετωπίζει η Boeing καθώς η αεροπλάνα παλεύει να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των πελατών μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές του 737 MAX, μια έκρηξη στον αέρα και μια απεργία επτά εβδομάδων.
Ανάμεσα στα άλλα οι ειδικοί αναρωτιούνται γιατί το αεροσκάφος δεν ανέπτυξε τον εξοπλισμό προσγείωσης του και τι οδήγησε τον πιλότο να βιαστεί προφανώς σε μια δεύτερη προσπάθεια προσγείωσης αφού είπε στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ότι το αεροπλάνο είχε χτυπήσει πτηνό και κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Η ερευνητική ομάδα της Νότιας Κορέας είπε ότι δύο από τα μέλη της θα αναχωρήσουν για τις Ηνωμένες Πολιτείες με τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης που ανακτήθηκε τη Δευτέρα για να αναλύσει τα κρίσιμα δεδομένα με το NTSB.
Ο Joo περίμενε ότι οι ερευνητές θα ολοκληρώσουν τη μεταγραφή της ηχογράφησης της φωνής του πιλοτηρίου από το καταδικασμένο αεροσκάφος τις επόμενες μέρες, λαμβάνοντας μια απόφαση αργότερα για την αποκάλυψη της μεταγραφής.
Οι ερευνητές σχεδιάζουν επίσης μια ειδική επιθεώρηση της θέσης και των υλικών του συστήματος προσγείωσης του αεροδρομίου σε αεροδρόμια αλλού στη Νότια Κορέα έως τις 8 Ιανουαρίου.
www.worldenergynews.gr