Ενέργεια

Κίνα: Άλμα 14% για τις εισαγωγές πετρελαίου τον Νοέμβριο (Reuters)

Κίνα: Άλμα 14% για τις εισαγωγές πετρελαίου τον Νοέμβριο (Reuters)
Το Reuters σημειώνει ότι τα κινεζικά διυλιστήρια πιθανόν να επωφελήθηκαν από τις μειώσεις τιμών που έκαναν η Σαουδική Αραβία και το Ιράκ -δύο μεγάλοι προμηθευτές- και κάλυψαν το κενό που άφησε το ιρανικό πετρέλαιο λόγω των λιγότερων φορτίων τον Νοέμβριο
Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου στην Κίνα αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα για πρώτη φορά μετά από επτά μήνες, καθώς οι χαμηλότερες τιμές τόνωσαν την εγχώρια ζήτηση.

Ο μέσος ημερήσιος ρυθμός εισαγωγών τον Νοέμβριο διαμορφώθηκε στα 11,81 εκατομμύρια βαρέλια, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο τελωνειακά στοιχεία από την Κίνα.

Το σύνολο του μήνα ανήλθε σε 48,52 εκατομμύρια τόνους αργού, που ήταν 14,3% υψηλότερα σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο.

Το Reuters σημειώνει ότι τα κινεζικά διυλιστήρια πιθανόν να επωφελήθηκαν από τις μειώσεις τιμών που έκαναν η Σαουδική Αραβία και το Ιράκ -δύο μεγάλοι προμηθευτές- και κάλυψαν το κενό που άφησε το ιρανικό πετρέλαιο λόγω των λιγότερων φορτίων τον Νοέμβριο.

Ωστόσο, ο ετήσιος ρυθμός εισαγωγών πετρελαίου παραμένει μειωμένος σε σχέση με το 2023 και οι πιθανότητες είναι ότι και το σύνολο του 2024 θα είναι χαμηλότερο από το σύνολο του 2023.

Αυτό πιθανώς θα εντείνει την απαισιοδοξία των traders για τη μελλοντική ζήτηση, ακόμη και όταν η Κίνα διπλασιάζει τα κίνητρα για την επιτάχυνση της οικονομικής της ανάπτυξης.

Για το υπόλοιπο του έτους, οι εισαγωγές πιθανότατα θα παραμείνουν σε υψηλότερα επίπεδα.

Η Κίνα έχει εκδώσει μια επιπλέον ποσόστωση εισαγωγής αργού πετρελαίου περίπου 116.800 βαρελιών ημερησίως για το τρέχον έτος, ενώ υπάρχει οδηγία να προστεθούν 8 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου επιπλέον.

Μειωμένη η δραστηριότητα των διυλιστηρίων

Εν τω μεταξύ, τα διυλιστήρια στην Κίνα δεν τα πάνε και τόσο καλά. Οι ρυθμοί λειτουργίας μειώθηκαν για επτά συνεχόμενους μήνες μέχρι τον Οκτώβριο, με τη συνολική ετήσια μείωση από το 2023 στο 4,6%.

Ως αποτέλεσμα της σειράς μηνιαίων μειώσεων, ο μέσος όρος των ρυθμών λειτουργίας των διυλιστηρίων για τους πρώτους δέκα μήνες του έτους κατέγραψε ετήσια μείωση 2%, για ημερήσιο μέσο όρο 14,14 εκατ. βαρέλια.

Σύμφωνα με στοιχεία από τον περασμένο μήνα, η μείωση σχετίζεται με τις διακοπές συντήρησης και το κλείσιμο τριών διυλιστηρίων που ανήκουν στην Sinochem.

Επιπλέον, τα ανεξάρτητα διυλιστήρια, τα λεγόμενα teapots, λειτούργησαν με πολύ χαμηλότερα ποσοστά από το μέσο όρο τον Οκτώβριο, σε περίπου 58,7% έναντι 77% πριν από ένα χρόνο.

Τα τελευταία κίνητρα, τα οποία επικεντρώνονται στη χαλαρότερη νομισματική πολιτική, αποσκοπούν στην τόνωση της βιομηχανικής δραστηριότητας, η οποία θα μπορούσε να ωφελήσει τα διυλιστήρια το 2025.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης