Αναμένεται αύξηση κατά 700.000 bpd στη ζήτηση του «μαύρου χρυσού» της Κίνας
Οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου έχουν περιοριστεί από τις ανησυχίες για την εκτόνωση των περικοπών της προσφοράς του ΟΠΕΚ+ το 2025 και την αδύναμη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα παρά τους κινδύνους διακοπής της προσφοράς στη Μέση Ανατολή.
Σύμφωνα με δήλωση που έκανε την Πέμπτη 7/11 ο Ράσελ Χάρντι (Διευθύνων Σύμβουλος της Vitol), «αναμένεται να παραμείνουν στα 70 έως 80 δολάρια το βαρέλι το 2025, όπως το 2024, ενώ οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι δημιουργούν αβεβαιότητα σχετικά με την προσφορά».
Μόνο τυχαία δεν είναι η συγκεκριμένη εκτίμηση διότι έγινε από κορυφαίο στέλεχος του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμπόρου πετρελαίου στον κόσμο.
Στη σύνοδο κορυφής FT Commodities Asia είπε ότι «υπάρχει σαφώς μια μικρή ανησυχία για τα υπόλοιπα για το 2025 και αυτό είναι που οδηγεί την αγορά σήμερα.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλές γεωπολιτικές εντάσεις, άγνωστες στη Μέση Ανατολή, γύρω από τις ιρανικές εξαγωγές και τις εξαγωγές της Βενεζουέλας υπό τη νέα προεδρία των ΗΠΑ Τραμπ.
Επομένως, νομίζω ότι είναι λίγο νωρίς να συμπεράνουμε ότι η αγορά θα έχει υπερπροσφορά το 2025».
Η πρόβλεψη για την Κίνα
Η Κίνα αντιμετωπίζει πιέσεις στις προμήθειες φθηνού ιρανικού αργού, οι οποίες αποτελούν περίπου το 13% των εισαγωγών από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο, εάν ο Ντόναλντ Τραμπ εντείνει την επιβολή των κυρώσεων στην Τεχεράνη μετά την επιστροφή του ως πρόεδρος των ΗΠΑ τον Ιανουάριο του 2025.
Η Janet Kong (Διευθύνουσα Σύμβουλος της Hengli Petrochemical International η οποία είναι εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου με έδρα τη Σιγκαπούρη), δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) εφεδρικής δυναμικότητας πετρελαίου παγκοσμίως, μειώνοντας τις ανησυχίες για την προσφορά.
Αντίθετα, αναμένει ότι η αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Κίνα και την Ινδία, τους Νο 2 και 3 καταναλωτές πετρελαίου στον κόσμο αντιστοίχως, θα καθοδηγήσει τις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου το 2025.
Η ασθενής ζήτηση καυσίμων και οι περιορισμοί στις εξαγωγές οδήγησαν σε πτώση των ποσοστών χρησιμοποίησης των κινεζικών διυλιστηρίων. Συγκεκριμένα «έπεσε κάτω από το 80%, το οποίο είναι «πολύ χαμηλό» σύμφωνα με τα πρότυπα της βιομηχανίας», δήλωσε η Kong.
Τα κινεζικά περιθώρια διύλισης είναι απίθανο να ανακάμψουν βραχυπρόθεσμα, είπε.
Ο Hardy της Vitol είπε ότι η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 700.000 bpd το 2025.
«Δεν είναι τόσο ισχυρή όσο τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, αλλά ποτέ δεν θα ήταν τόσο ισχυρή όσο αναρρώνουμε από την πανδημία», είπε, προσθέτοντας ότι η ανάπτυξη της Κίνας το 2025 θα ήταν πιο φυσιολογική από ό,τι τα τελευταία δύο χρόνια.
www.worldenergynews.gr