Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του worldenergypress.gr ο φάκελος που κατέθεσαν στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) οι επενδυτές για την εγκατάσταση της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), ανοικτά του λιμανιού του Βόλου, ήταν ελλιπής και γι΄ αυτό ζητήθηκαν πρόσθετα στοιχεία.
Αλλά παρόλα αυτά, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, ο φάκελος εξακολουθεί να παρουσιάζει αδυναμίες.
Παράλληλα, είναι αξιοσημείωτη η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος σε διαβιβαστικό έγγραφό του (18 Νοεμβρίου) προς τη Βουλή αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι «στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου καθώς και του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. δεν έχει υποβληθεί μέχρι σήμερα φάκελος μελέτης προς απόκτηση άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου, ΑΣΦΑ, για το έργο Μονάδας Αποθήκευσης, Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο λιμάνι του Βόλου».
Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός σημειώνει ότι σε περίπτωση έγκρισης του συγκεκριμένου έργου, εφόσον αυτό χωροθετείται εντός χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης λιμένα θα απαιτηθεί η τροποποίηση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Master Plan) του λιμένα Βόλου, καθόσον δεν είναι συμβατό με το ισχύον.
Συναφώς, τονίζεται από τον κ. Πλακιωτάκη ότι, κατά τη διαδικασία έγκρισης Μελετών Περιβαλλοντικών Όρων Έργων, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,μπορεί να διατυπώσει ειδικότερες παρατηρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη και το είδος του εκάστοτε έργου, με σκοπό την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Ποιό είναι το ΑΡΓΩ FSRU
Το έργο έχει σχεδιαστεί από την Mediterranean Gas, εξασφαλίζονται και τη σύμπραξη της ExxonMobil η οποία θα αξιοποιεί την υποδομή για την εισαγωγή LNG στην Ελλάδα από τα κοιτάσματά της στις ΗΠΑ. Η χωροθέτηση του έργου στον Βόλο έχει ως στόχο την υποστήριξη των ενεργειακών αναγκών της Κεντρικής Ελλάδας.
Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο παρουσιάστηκε με τη συμβολική ονομασία «ΑΡΓΩ FSRU», είχε παρουσιαστεί σε εκδήλωση στα μέσα Οκτωβρίου στον Βόλο με τον δήμαρχο της πόλης Αχιλλέα Μπέο και τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου να τάσσονται υπέρ της επένδυσης αλλά υπό προϋποθέσεις, εν αναμονή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Παράλληλα δεν λείπουν και οι αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς για θέματα εθνικής ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα FSRU, για την πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα εγκατασταθεί στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης προ ημερών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την απόκτηση του κοινού ελέγχου της Gastrade από τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε. («ΔΕΣΦΑ»), την κα Ασημίνα-Ελένη Κοπελούζου (ιδρυτική μέτοχος της Gastrade) , τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, την GasLog Κύπρου και την Bulgartransgaz EAD («BTG»).
Όσο για τη ΔΙΩΡΥΓΑ GAS A.E., του ομίλου της Motor Oil, μπαίνει στη φάση του market test για το FSRU στους Αγίους Θεοδώρους (θα εγκατασταθεί νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Motor Oil).
www.worldenergynews.gr