Σήμερα αναμένεται να εγκριθεί από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ η short list με τα σχήματα και τους επενδυτές που προκρίνονται στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών για τη δημόσια περιουσία της ΛΑΡΚΟ.
Το ίδιο αναμένεται να πράξει και ο Ειδικός Διαχειριστής στον «δίδυμο» διαγωνισμό που αφορά στην ιδιωτική περιουσία της νικελοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στην τελική φάση περνούν και οι έξι παίκτες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, δηλαδή οι δύο μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «Μυτιληναίος», καθώς και οι διεθνείς όμιλοι, Trafigura, Commodity & Mining Insight Irland Limited, AD Holdings AG σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Solway Investmest Group και Thatisa PLC.
Αφότου ανακοινωθεί η short list θα ανοίξουν τα VDR των δύο διαγωνισμών, ώστε οι επενδυτές αφού εξετάσουν όλα τα τεχνικά και οικονομικά δεδομένα, να κάνουν τις εκτιμήσεις τους και να πάρουν την τελική απόφαση.
Οι υπολογισμοί δεν θα είναι εύκολοι καθώς εκτιμάται ότι απαιτούνται εκατοντάδες εκατ. ευρώ για τον περιβαλλοντικό εκσυγχρονισμό της ΛΑΡΚΟ αλλά και αναγέννηση των παλαιών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της νικελοβιομηχανίας, ενώ υψηλό είναι και το κόστους του ρεύματος.
Η νέα ΑΕΠΟ θα «φωτίσει» πολλά γκρίζα σημεία της επένδυσης
Πάντως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η έγκριση νέας ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) η οποία θα καθορίσει ειδικότερους περιβαλλοντικούς όρους και τη χρήση κατάλληλης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και αναμένεται ότι θα διαλευκάνει πολλά …γκρίζα σημεία.
Αρχικός στόχος της κυβέρνησης είναι στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές, αν και κανείς δεν μπορεί ακόμη να αποκλείεται το ενδεχόμενο μιας παράτασης.
Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον συνδέεται με τη μεγάλη ζήτηση νικελίου και κοβαλτίου, η οποία προβλέπεται ότι θα αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, καθώς τα δύο υλικά είναι απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας ενώ χρησιμοποιούνται και από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Και η ΛΑΡΚΟ είναι η μοναδική παραγωγός σιδηρονικελίου στην Ευρώπη και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Επίσης, η βιομηχανία «παραδίδεται» ελεύθερη βαρών ή υποχρεώσεων σχετικά με τους εργαζομένους, γεγονός που αποτελεί άλλο ένα δέλεαρ για τους επενδυτές.
www.worldenergynews.gr