Τελευταία Νέα

ΗΠΑ: Τα σενάρια για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μετά την επανεκλογή Τραμπ

ΗΠΑ: Τα σενάρια για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μετά την επανεκλογή Τραμπ

Ο πιθανός ρόλος του Έλον Μασκ της Tesla (εταιρεία κατασκευής EV) ο οποίος στήριξε φανατικά τον ρεπουμπλικάνο υποψήφιο (CleanTechnica)

Ο Ντόναλντ Τραμπ θα είναι και πάλι πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Ήδη κυκλοφορούν φήμες και σενάρια, ενώ γίνονται αναλύσεις για το τι θα συμβεί σε διάφορους παραγωγικούς τομείς των ΗΠΑ.

Ένας από αυτούς είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα ο κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Το πιο πιθανό είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες EV να υποστούν πτώση.

Το CleanTechnica.com διερευνά τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα EV όσον αφορά στις πωλήσεις και τις πολιτικές γενικότερα σε αυτό τον τομέα.

Ο Τραμπ μισεί την αιολική ενέργεια και απορρίπτει τα ηλεκτρικά οχήματα, παρότι στους βασικούς υποστηρικτές του είναι ο Έλον Μασκ (ιδρυτής, γενικός Διευθυντής και επικεφαλής τεχνολογικού σχεδιασμού της εταιρείας κατασκευής αυτοκινήτων και ενεργειακών συστημάτων Tesla).

 

Πιθανές συνέπειες από πολιτικές Τραμπ

Έχοντας σαν βάση την προηγούμενη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ, θα μπορούσε και πάλι να αποδυναμώσει τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου των ΗΠΑ.

Αυτό σχεδόν σίγουρα θα οδηγήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν λιγότερα EV τα επόμενα χρόνια.

Άρα οι αμερικανικές επιχειρήσεις τέτοιου είδους πιθανότατα θα γίνονται όλο και λιγότερο ανταγωνιστικές, θα αποσπώνται όλο και περισσότερο από την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων και θα γίνονται όλο και μικρότερες.

Θα φέρει πιο ανταγωνιστικά EV από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και να διαταράξουν τη βιομηχανία.

Μπορεί να επιτεθεί ξανά στο δικαίωμα της Καλιφόρνια (βάσει του νόμου για τον καθαρό αέρα), να θεσπίσει ισχυρότερα πρότυπα οικονομίας καυσίμου.

Είναι πιθανό ο Τραμπ και οι Ρεπουμπλικάνοι να καταργήσουν τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) και να καταργήσουν τα κίνητρα για εργοστάσια ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εργοστάσια μπαταριών, εργοστάσια κυψελών μπαταριών και εξόρυξη και διύλιση υλικών μπαταριών.

Από την άλλη ίσως είναι απίθανο να συμβεί διότι δεν είναι πραγματικά τόσο δημοφιλές να αναστέλλονται έργα, προγράμματα και πολιτικές που δημιουργούν θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ. Επίσης, η Tesla επωφελείται πολύ από αυτά.

Η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων εξακολουθεί να είναι βασιλιάς… στο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα.

Εάν ο IRA καταργηθεί, οι ΗΠΑ θα γίνουν πολύ λιγότερο ανταγωνιστικές σε αυτούς τους τομείς παραγωγής και προμήθειας EV. Επιπλέον θα έχουν λιγότερα εργοστάσια και λιγότερες θέσεις εργασίας στο δρόμο.

 

Θα καταργήσει πρόγραμμα που στηρίζει η Tesla;

Ο Τραμπ μπορεί ή όχι να σκοτώσει… το πρόγραμμα NEVI. Αν και, όπως εξήγησε το πρώην στέλεχος της Tesla που ανέφερε σε αυτήν την ιστορία, η Tesla λαμβάνει υποστήριξης από το πρόγραμμα NEVI.

Φαίνεται απίθανο ο Τραμπ να σκοτώσει ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει την εταιρεία του νέου του φίλου, αλλά ποιος ξέρει;

Ο ίδιος ο Μασκ έχει μιλήσει αρνητικά για αυτό, παρά το γεγονός ότι ο Tesla επωφελήθηκε από αυτό.

Είναι απίθανο να παρασχεθούν νέα προγράμματα τόνωσης ή υποστήριξη στα EV.

Tesla_ΣΤΑΘΜΟΣ_ΦΟΡΤΙΣΗΣ_1.jpg

 

Εκτίμηση για πωλήσεις EV και για Κίνα

Η αύξηση των πωλήσεων EV προβλέπεται να είναι πιο αργή στις ΗΠΑ εν συγκρίσει με Ευρώπη και Κίνα.

Υπάρχουν φυσικά οφέλη για τα EV, αλλά αν οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πιεστούν, θα προσπαθήσουν να καθυστερήσουν τη μετάβαση στα EVs όσο το δυνατόν περισσότερο.

Δεν βλέπω καμία ώθηση που θα λάβει η Tesla από μια κυβέρνηση Τραμπ, εκτός ίσως από τα χαμηλότερα επιτόκια - τα οποία περιμέναμε ότι θα έρθουν τον επόμενο χρόνο, ανεξάρτητα από το ποιος κέρδισε. Έτσι, η οργανική ανάπτυξη (ή συρρίκνωση) είναι ακόμα πιο πιθανή εδώ.

Θα ρίξει ο Τραμπ τον δασμό 100% στα κινεζικά EV; Θεωρείται απίθανο εκτός αν ο Σι Τζινπίνγκ πιέσει τον Έλον Μασκ να το κάνει και έτσι ο Τραμπ υποχωρήσει.

Θα κάνει κάτι ο Τραμπ για να απαιτήσει καλύτερη και ταχύτερη ανάπτυξη της φόρτισης EV;

 

Σιγουριά για περιορισμό του IRA

Το βασικό θέμα είναι πιθανώς τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου. Αυτά μάλλον θα αποδυναμωθούν, αποδυναμώνοντας τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών για EV και οδηγώντας σε λιγότερες πωλήσεις EV από ό,τι θα βλέπαμε διαφορετικά.

Αυτό που σίγουρα δεν θα συμβεί είναι η επέκταση του IRA, του Δικομματικού Νόμου για τις Υποδομές ή οποιασδήποτε άλλης προοδευτικής πολιτικής για τα EV.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης