Εθνικό στοίχημα αποτελεί η αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου, όπως επίσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος και του Σχιστού, προς όφελος της ανάπτυξης και της απασχόλησης στη χώρα μας.
Τη σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, εξήγγειλε η υφυπουργός Οικονομίας, αρμόδια για θέματα βιομηχανίας, Θεοδώρα Τζάκρη.
Όπως ανέφερε η κυρία Τζάκρη, μιλώντας χθες, Τετάρτη, σε φόρουμ στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, η Ελληνική βιομηχανία, ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία μπορεί και πάλι να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας με προϋπόθεση την εντατική, και χωρίς καθυστερήσεις, προσπάθεια όλων.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία στη χώρα μας, τόνισε ότι την περίοδο που διανύουμε είναι σημαντικό να ξαναδούμε τις ευκαιρίες και προοπτικές που παρουσιάζει, αξιοποιώντας τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου όπως επίσης και την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος και του Σχιστού.
Λόγω όμως των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν -συρρίκνωση του όγκου και εύρους των εκτελούμενων εργασιών των δυσκολιών χρηματοδότησης, της έλλειψης διαθεσιμότητας μέσων χρηματοδοτικής στήριξης συμβατών με την κοινοτική νομοθεσία, σταδιακή φθορά του ανθρώπινου δυναμικού- κρίθηκε αναγκαία η σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, στο υπουργείο Οικονομίας.
Η Μονάδα αυτή θα εκπονεί ενιαία στρατηγική και ειδικές πολιτικές ενίσχυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας υποστηρίζοντας ανάμεσα σε άλλα τις διαδικασίες και την έκδοση αδειών ή άλλων σχετικών εγκρίσεων.
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά,ανέφερε ότι η πρόσφατη επιλογή αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ μετά όμως από διαπραγμάτευση για την επίτευξη του μεγίστου οφέλους για το ελληνικό δημόσιο δίνει νέα ώθηση στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Στο επίκεντρο το εθνικό ναυτιλιακό cluster
Η κυρία Τζάκρη ανέφερε επίσης ότι γίνεται πλέον πραγματικότητα και πρέπει να επιταχυνθεί το εθνικό ναυτιλιακό cluster, δηλαδή μία συστάδα επιχειρήσεων θαλάσσιων δραστηριοτήτων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα συμβάλει σημαντικά προκειμένου ο χώρος μεταποίησης γύρω από την ναυτιλία να λειτουργήσει ως ατμομηχανή της ανάπτυξης.
Οι εν δυνάμει συμμέτοχοι του εθνικού ναυτιλιακού cluster, είναι οι κύριοι κλάδοι της ναυτιλιακής δραστηριότητας και οι αντίστοιχοι φορείς, καθώς και οι υποστηρικτικοί φορείς και οι ενσωματούμενες δραστηριότητες.
Για τη δρομολόγηση, της διαδικασίας δημιουργίας του cluster, συγκροτήθηκε ομάδα από εκπροσώπους αυτών των κλάδων η οποία θα τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου και την ευθύνη λειτουργίας της θα έχει το ΕΒΕΠ, το οποίο θα προτείνει και συγκεκριμένες δράσεις προς χρηματοδότηση από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Αναφερόμενη εξάλλου στο πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», η κυρία Τζάκρη επεσήμανε ότι οι ενέργειες που θα χρηματοδοτηθούν για τα συνεργατικά σχήματα επιχειρήσεων περιλαμβάνουν κοινές δράσεις που παράγουν νέα προϊόντα – υπηρεσίες και δημιουργούν μεγάλες οικονομίες κλίμακος για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.
Σε ότι αφορά τη λειτουργία του μεταποιητικού τομέα στον Πειραιά και την Αττική, ανέφερε ότι οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εξετάζουν θετικά την πρόταση για τη δυνατότητα να επιτρέπονται μέσα στον αστικό ιστό πέραν των επαγγελματικών εργαστηρίων και δραστηριότητες χαμηλής όχλησης μεγαλύτερου μεγέθους.
Όπως ανέφερε η κυρία Τζάκρη, μιλώντας χθες, Τετάρτη, σε φόρουμ στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, η Ελληνική βιομηχανία, ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία μπορεί και πάλι να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας με προϋπόθεση την εντατική, και χωρίς καθυστερήσεις, προσπάθεια όλων.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία στη χώρα μας, τόνισε ότι την περίοδο που διανύουμε είναι σημαντικό να ξαναδούμε τις ευκαιρίες και προοπτικές που παρουσιάζει, αξιοποιώντας τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου όπως επίσης και την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος και του Σχιστού.
Λόγω όμως των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν -συρρίκνωση του όγκου και εύρους των εκτελούμενων εργασιών των δυσκολιών χρηματοδότησης, της έλλειψης διαθεσιμότητας μέσων χρηματοδοτικής στήριξης συμβατών με την κοινοτική νομοθεσία, σταδιακή φθορά του ανθρώπινου δυναμικού- κρίθηκε αναγκαία η σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, στο υπουργείο Οικονομίας.
Η Μονάδα αυτή θα εκπονεί ενιαία στρατηγική και ειδικές πολιτικές ενίσχυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας υποστηρίζοντας ανάμεσα σε άλλα τις διαδικασίες και την έκδοση αδειών ή άλλων σχετικών εγκρίσεων.
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά,ανέφερε ότι η πρόσφατη επιλογή αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ μετά όμως από διαπραγμάτευση για την επίτευξη του μεγίστου οφέλους για το ελληνικό δημόσιο δίνει νέα ώθηση στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Στο επίκεντρο το εθνικό ναυτιλιακό cluster
Η κυρία Τζάκρη ανέφερε επίσης ότι γίνεται πλέον πραγματικότητα και πρέπει να επιταχυνθεί το εθνικό ναυτιλιακό cluster, δηλαδή μία συστάδα επιχειρήσεων θαλάσσιων δραστηριοτήτων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα συμβάλει σημαντικά προκειμένου ο χώρος μεταποίησης γύρω από την ναυτιλία να λειτουργήσει ως ατμομηχανή της ανάπτυξης.
Οι εν δυνάμει συμμέτοχοι του εθνικού ναυτιλιακού cluster, είναι οι κύριοι κλάδοι της ναυτιλιακής δραστηριότητας και οι αντίστοιχοι φορείς, καθώς και οι υποστηρικτικοί φορείς και οι ενσωματούμενες δραστηριότητες.
Για τη δρομολόγηση, της διαδικασίας δημιουργίας του cluster, συγκροτήθηκε ομάδα από εκπροσώπους αυτών των κλάδων η οποία θα τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου και την ευθύνη λειτουργίας της θα έχει το ΕΒΕΠ, το οποίο θα προτείνει και συγκεκριμένες δράσεις προς χρηματοδότηση από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Αναφερόμενη εξάλλου στο πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», η κυρία Τζάκρη επεσήμανε ότι οι ενέργειες που θα χρηματοδοτηθούν για τα συνεργατικά σχήματα επιχειρήσεων περιλαμβάνουν κοινές δράσεις που παράγουν νέα προϊόντα – υπηρεσίες και δημιουργούν μεγάλες οικονομίες κλίμακος για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.
Σε ότι αφορά τη λειτουργία του μεταποιητικού τομέα στον Πειραιά και την Αττική, ανέφερε ότι οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εξετάζουν θετικά την πρόταση για τη δυνατότητα να επιτρέπονται μέσα στον αστικό ιστό πέραν των επαγγελματικών εργαστηρίων και δραστηριότητες χαμηλής όχλησης μεγαλύτερου μεγέθους.
www.worldenergynews.gr