Περιβάλλον

Ολο τo νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση και αεριοκίνηση (LNG,CNG) των οχημάτων και μεταφορών μέχρι το 2020

Ολο τo νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση και αεριοκίνηση (LNG,CNG) των οχημάτων και μεταφορών μέχρι το 2020
Εθνικό πλαίσιο πολιτικής για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών
Ανοίγει ο δρόμος για την αεριοκίνηση και την ηλεκτροκίνηση οχημάτων και μεταφορών με το νομοσχέδιο που δόθηκε στην διαβούλευση.
Τον δρόμο για την επέκταση της αεριοκίνησης, της ηλεκτροκίνησης κι ευρύτερα της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στα αυτοκίνητα αλλά και στις χερσαίες, θαλάσσιες αλλά και εναέριες μεταφορές, ανοίγει νέο θεσμικό πλαίσιο, που αφορά στην ανάπτυξη των σχετικών υποδομών (σημεία ανεφοδιασμού/φόρτισης κτλ).
Το πλαίσιο αναμένεται να δώσει ώθηση όχι μόνο στις εγχώριες εταιρείες ηλεκτρισμού και αερίου -και όχι μόνο- δημιουργώντας μια νέα αγορά στον τομέα των καυσίμων, αλλά συνδέεται άμεσα με την πρόοδο στον χώρο των «περιβαλλοντικά φιλικών» οχημάτων, την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και τα συνεργεία μετατροπών στους κινητήρες -τάση όχι μόνο ευρωπαϊκή αλλά και διεθνής.
Όπως έγινε γνωστό, το υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων έθεσε σε δημόσια διαβούλευση -με καταληκτική ημερομηνία την 30η Οκτωβρίου- το σχέδιο νόμου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και εν γένει από τα υγρά συμβατικά καύσιμα και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις (εκπομπές άνθρακα) στον τομέα των μεταφορών.
Πρόκειται για αναγκαία προσφαρμογή στην ελληνική νομοθεσία σχετικής κοινοτικής Οδηγίας του 2014.
Στο νόμο ορίζονται ελάχιστες προδιαγραφές για τη δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβανομένων των σημείων επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και των σημείων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (LNG και CNG) και υδρογόνου.
Επιπλέον, ορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές για την επαναφόρτιση, τα σημεία ανεφοδιασμού και προδιαγραφές για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η πληροφόρηση των χρηστών.
Στα εναλλακτικά καύσιμα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:
-η ηλεκτρική ενέργεια,
-το υδρογόνο,
-τα βιοκαύσιμα,
-τα συνθετικά και παραφινικά καύσιμα,
-το φυσικό αέριο, συμπεριλαμβανομένου του βιομεθανίου, σε αέρια μορφή (συμπιεσμένο φυσικό αέριο — CNG) και σε υγροποιημένη μορφή (υγροποιημένο φυσικό αέριο — LNG) και,
-το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (υγραέριο — LPG).

Εθνικό πλαίσιο πολιτικής

Προβλέπεται ότι με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Εξωτερικών, Οικονομίας, Οικονομικών, Παιδείας, Ναυτιλίας και Αγροτικής Ανάπτυξης, θεσπίζεται εθνικό πλαίσιο πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών και για την υλοποίηση των σχετικών υποδομών.
Στην απόφαση αυτή θα υπάρχει αξιολόγηση της υφιστάμενης και της μελλοντικής ανάπτυξης της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές, ενώ θα καθορίζονται οι εθνικοί σκοποί και στόχοι και τα μέτρα επίτευξης αλλά και εξασφάλισης και ανάπτυξής τους.
Το ΥΠΕΝ σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας και Μεταφορών, υποβάλουν στην Επιτροπή, Έκθεση σχετικά με την εφαρμογή του εθνικού πλαισίου έως τις 18 Νοεμβρίου 2019 και στη συνέχεια ανά τριετία.
Παράλληλα, θα καθορίζονται οι αστικές/προαστιακές, άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές καθώς και δίκτυα, που ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, θα εξοπλίζονται με δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού με CNG, ενώ θα εξετάζονται οι ανάγκες εγκατάστασης, αφενός σημείων ανεφοδιασμού με LNG σε λιμένες εκτός του κεντρικού δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), κι αφετέρου σημείων ανεφοδιασμού ηλεκτρικού ρεύματος σε αερολιμένες προς χρήση από σταθμευμένα αεροσκάφη.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα-αέριο

Μεταξύ άλλων, διασφαλίζεται ότι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 θα υπάρχει ικανός αριθμός σημείων επαναφόρτισης για το κοινό -με βάση και τον αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων που εκτιμάται ότι θα είναι ταξινομημένα έως το τέλος του 2020.
Επιπλέον, θα υπάρχει δυνατότητα παροχής υπηρεσιών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στους πελάτες και βάσει συμβολαίου και εξ ονόματος και για λογαριασμό άλλων παρόχων υπηρεσιών.
Εξάλλου, προβλέπεται η χρήση, εφόσον είναι τεχνικά και οικονομικά, εφικτό και ευφυών συστημάτων μέτρησης.
Ως προς το LNG για τις θαλάσσιες μεταφορές θα διασφαλίζεται ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού σε θαλάσσιους λιμένες ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορία πλωτών μέσων (πλοία, σκάφη κ.α.) εσωτερικής ναυσιπλοϊας ή πλοίων θαλάσσιας ναυσιπλοϊας που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το κεντρικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Την ίδια χρονολογία θα πρέπει να υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με LNG και για το κοινό, ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα βαρέα επαγγελματικά μηχανοκίνητα οχήματα που λειτουργούν με LNG μπορούν να κυκλοφορούν παντού.
Πέντε χρόνια νωρίτερα, έως 31 Δεκεμβρίου 2020, θα πρέπει να υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG για το κοινό, ώστε τα μηχανοκίνητα οχήματα με το καύσιμο αυτό να μπορούν να κυκλοφορούν σε αστικές/προαστιακές και άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές (και παντού έως το 2025).

Πληροφόρηση χρηστών

Συγχρόνως, προβλέπεται ότι πρέπει να υπάρχει ενημέρωση των χρηστών με την διάθεση συνεπών και σαφών πληροφοριών για τα μηχανοκίνητα οχήματα, που τροφοδοτούνται συστηματικά με μεμονωμένα καύσιμα που διατίθενται στην αγορά ή ανεφοδιάζονται σε σχετικά σημεία.
Οι πληροφορίες αυτές θα περιέχονται σε:
-εγχειρίδια των μηχανοκίνητων οχημάτων,
-σημεία ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης,
-μηχανοκίνητα οχήματα, και
-αντιπροσωπείες μηχανοκίνητων οχημάτων στην επικράτεια.
Η απαίτηση αυτή θα ισχύει για τα μηχανοκίνητα οχήματα και τα εγχειρίδιά τους που διατίθενται στην αγορά μετά από τις 18 Νοεμβρίου 2016.
Επίσης, ειδικότερα για το φυσικό αέριο και το υδρογόνο εφόσον απαιτείται αναγραφή των τιμών τους στα πρατήρια, θα αναγράφεται ενημερωτικά και η σύγκριση των σχετικών τιμών τους, αναγόμενες στην ίδια μετρική μονάδα. Η αναγραφή της πληροφορίας αυτής δεν θα παραπλανά και δεν θα δημιουργεί σύγχυση στους χρήστες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης