Ναυτιλία

Asuka III: Ένα νέο πλοίο με χρήση LNG καυσίμου (Οffshore Energy)

Asuka III: Ένα νέο πλοίο με χρήση LNG καυσίμου (Οffshore Energy)
Το υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται περισσότερο στη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ενδιαφερόμενων μερών, καταβάλλει προσπάθειες για την απαλλαγή των στόλων από άνθρακα

Το Asuka III, είναι το «πρώτο» επιβατηγό πλοίο που, σύμφωνα με το Offshore Energy, κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη ιαπωνικής σημαίας. Tα τελευταία 30 χρόνια, το «μεγαλύτερο» κρουαζιερόπλοιο με ιαπωνική σημαία που κατασκευάστηκε ποτέ, απέπλευσε πρόσφατα από τη σκεπαστή αποβάθρα του γερμανικού ναυπηγού Meyer Werft, στο Papenburg, στη βορειοδυτική Γερμανία.

Το πλοίο

Το πλοίο ανήκει στη NYK Cruises, θυγατρική της κολοσσιαίας ναυτιλιακής εταιρείας της Ιαπωνίας Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line). Παρά τις μικρές καθυστερήσεις λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, το νεόδμητο πλοίο καθελκύσθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2025. Το Asuka III των 52.200 dwt έχει μήκος 230 μέτρα, πλάτος 29,8 μέτρα και βύθισμα 6,70 μέτρα.

Η τελευταία προσθήκη στόλου της NYK Cruises τροφοδοτείται από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ένα από τα καθαρότερα καύσιμα που διατίθενται αυτή τη στιγμή για ναυτιλία. Προβλέπεται, επομένως, ότι το σκάφος θα είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να εξαλείψει «σε μεγάλο βαθμό» τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα σωματίδια, ενώ «αποτρέπει πλήρως» τις εκπομπές οξειδίου του θείου (SOx).

Η κατασκευή αυτού του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου είναι μόνο ένα κεφάλαιο της ιστορίας. Τώρα που το σκάφος είναι έτοιμο, η επόμενη πρόκληση θα είναι η μεταφορά του μέσω του ποταμού Ems, ένα ταξίδι 32 χλμ κατά μήκος ενός στενού και ρηχού ποταμού.

Μετά από αυτό το ορόσημο, που σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 2 Μαρτίου, η μονάδα θα κατευθυνθεί στην πόλη Emden, η οποία θα χρησιμεύσει ως το λιμάνι της κατά τη διάρκεια θαλάσσιων δοκιμών.

Πλοία με LNG

Το Asuka III, η ναυπήγηση του οποίου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2023, πρόκειται να ενωθεί με το αδελφό σκάφος του, το Asuka II που είναι εξοπλισμένο με scrubber, το οποίο ήταν, μέχρι τώρα, το μοναδικό πλοίο στον στόλο της εταιρείας.

Αν και είναι ακόμα νωρίς, ωστόσο είναι πολλές οι επενδύσεις που απαιτούνται σε αυτό το τμήμα. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο αρχίσει να χρησιμοποιείται περισσότερο στη ναυτιλιακή βιομηχανία καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ενδιαφερόμενων μερών, καταβάλλει προσπάθειες για την απαλλαγή των στόλων από άνθρακα. Τον τελευταίο καιρό, η NYK Line έχει επίσης δείξει «σημαντικό» ενδιαφέρον για αυτό το εναλλακτικό καύσιμο.

Στις αρχές Δεκεμβρίου 2024, ο Ιάπωνας ναυτιλιακός παίκτης πραγματοποίησε μια τελετή ονομασίας για το SG Aquamarine, ένα bulker Capesize LNG/διπλού καυσίμου χωρητικότητας 180.000 dwt που κατασκευάστηκε από την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS), θυγατρική της China State Shipbuilding Corporation (CSSC).

Η προηγούμενη μονάδα, η 210.000 dwt SG Ocean, που περιγράφεται ως «το πρώτο πλοίο μεταφοράς χύδην Capesize με κινητήρα LNG της Ιαπωνίας» βαφτίστηκε και παραδόθηκε τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους.

Σχετικά με ευρύτερες προσπάθειες απανθρακοποίησης, τον Δεκέμβριο του 2024, η NYK και ο συμπατριώτης της ενεργειακός τιτάνας ENEOS σύναψαν συμφωνία για την πώληση και αγορά καυσίμου πλοίων με πιστώσεις αφαίρεσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) (πιστώσεις CDR) που δημιουργούνται μέσω άμεσης σύλληψης αέρα με αποθήκευση άνθρακα (DACCS). Σύμφωνα με τη NYK, οι πιστώσεις θα δημιουργηθούν αφαιρώντας το CO2 από την ατμόσφαιρα και αποθηκεύοντάς το υπόγεια.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης