Χρειάστηκαν μόνο 110 ημέρες για την ολοκλήρωση των εργασιών - Μεγάλο έργο που θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα στην επαρχία
Οι εργαζόμενοι στην Κίνα σημείωσαν νέο ρεκόρ ολοκληρώνοντας το έργο της κατασκευής της μεγαλύτερης διαμέτρου υποβρύχιας ασπίδας σήραγγας στον κόσμο το οποίο θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα στην επαρχία.
Παρά τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η ομάδα του έργου κατά τη διάρκεια της κατασκευής, αποπερατώθηκε μέσα σε μόλις 110 ημέρες.
Συνοπτικά το έργο
Το τμήμα δύο μιλίων έχει διάμετρο 55,8 πόδια (17 μέτρα) και 500 δακτυλίους σωλήνων υποβρύχιας θωράκισης.
Βρίσκεται 98 πόδια κάτω από τις όχθες του Κίτρινου Ποταμού.
Η κατασκευή είναι ακόμα σε εξέλιξη στο κύριο τμήμα της σήραγγας μήκους 3,6 μιλίων που θα εκτείνεται από βορρά-νότο κατά μήκος του Κίτρινου Ποταμού της Κίνας.
Η αμφίδρομη σήραγγα θα παρέχει στα οχήματα 3 λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση και θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα της περιοχής. Έχει σχεδιασμένη ταχύτητα 37,2 μίλια την ώρα (60 km/h).
Η China Railway 14th Bureau Group Co., Ltd. κατασκευάζει τη σήραγγα στο Jinan, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shandong στην Ανατολική Κίνα.
Μηχανή ασπίδας Shanhe: Ο κρίσιμος μηχανισμός
Ο χρόνος ολοκλήρωσης για ένα τόσο τερατώδες έργο είναι επίσης αξιοσημείωτος και έχει σημειώσει νέο ρεκόρ.
Η κατασκευή της σήραγγας ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου 2024.
Σε απίστευτα σύντομο χρονικό διάστημα, μόλις 110 ημέρες, οι εργάτες ολοκλήρωσαν την υποβρύχια θωράκιση με ένα μεγάλο μηχάνημα που ονομάζεται «Shanhe».
Το "Shanhe" έχει προχωρήσει 52,5 έως 59 πόδια την ημέρα και 1396,6 πόδια το μήνα, σημειώνοντας ένα ακόμη νέο παγκόσμιο ρεκόρ για την κατασκευή ασπίδας κατηγορίας 17 μέτρων, αναφέρει η ST Daily.
Κατασκευασμένο από τον Herrenknecht, το γιγάντιο «Shanhe» είναι ένα μηχάνημα διάτρησης με μικτή ασπίδα που έχει διάμετρο εκσκαφής 57,5 πόδια - ή περίπου 5 ορόφους, σύμφωνα με τον New Atlas.
Ο οδηγός κόφτη διαθέτει 7.510 ίππους με περίπου 25.827.209 lb-ft (35.017 kNm) ροπή που ισοδυναμεί με «26 εκατομμύρια lb-ft ηλεκτροκινητήρων και υδραυλική ισχύ».
Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά στον τροχό κοπής περιλαμβάνουν ένα σύστημα έκπλυσης για την αποφυγή απόφραξης, ένα σύστημα τηλεσκοπικής κάμερας για την αποφυγή της ανάγκης δυνητικά επικίνδυνων παρεμβάσεων από τους συντηρητές. Επιπλέον, διαθέτει «ένα εξειδικευμένο αυτόματο «μαξιλάρι» αέρα για την εξισορρόπηση της πίεσης, τη διατήρηση της σταθερότητας και την πρόληψη κατάρρευσης ή πλημμύρας», εξηγεί η New Atlas.
Ένα άλλο εκπληκτικό κατόρθωμα που πέτυχε το μηχάνημα είναι ότι μπορεί να αντέξει μια εντυπωσιακή ατμοσφαιρική πίεση 7,5 φορές την κανονική (7,5 bar). Επιπλέον, η πλευρά του θαλάμου εκσκαφής μπορεί να χειριστεί έως και 15 bar πίεσης χρησιμοποιώντας ένα ειδικό αυτόματο μαξιλάρι αέρα.
Προβλήματα στην κατασκευή
Αν και το μηχάνημα είναι καινοτόμο και πρωτοποριακό, η ομάδα του έργου αντιμετώπισε προκλήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής, όπως αυτή που σχετίζεται με την επεξεργασία των απορριμμάτων πολτού.
Αντιμετώπισαν το πρόβλημα με «μια πρωτοποριακή διαδικασία» που εξασφάλιζε ακόμη και «φιλική προς το περιβάλλον διάνοιξη σήραγγας». Τοποθέτησαν θραυστήρες σιαγόνων, ανέπτυξαν μια υδραυλική συσκευή εξόρυξης διπλής γραμμής και συνδύασαν ένα σύστημα «συγκέντρωσης και πίεσης φίλτρου» αποβλήτων, αναφέρει η έκθεση ST Daily.
Η σήραγγα θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα στην επαρχία
Με διάμετρο 55,8 πόδια, η σήραγγα του Κίτρινου Ποταμού είναι το πιο σημαντικό παράδειγμα του είδους της, αλλά δεν είναι η μεγαλύτερη στα 3,6 μίλια.
Το Seikan στην Ιαπωνία είναι μια υποβρύχια σήραγγα που προκαλεί δέος που εκτείνεται για 33,46 μίλια. Υπάρχει επίσης η σήραγγα της Μάγχης που συνδέει το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία - η οποία είναι επίσης μεγάλη στα 31,4 μίλια.
Ωστόσο, η οδική σήραγγα Jinan Huanggang θα συνδέει το βορρά με το νότο κατά μήκος του Κίτρινου Ποταμού, που είναι ο δεύτερος μεγάλος ποταμός της Κίνας.
Το τεράστιο έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί κάπου στα τέλη του 2025.
Όπως περιγράφει ο Herrenknecht, το «μείζον έργο υποδομής στο Jinan, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shandong στην ανατολική Κίνα… στοχεύει να συνδέσει την αστική περιοχή στη νότια πλευρά του Κίτρινου Ποταμού με μια νέα στρατηγική πιλοτική ζώνη σε κρατικό επίπεδο για ελεύθερο εμπόριο, καινοτομία και μεταρρύθμιση στη βόρεια πλευρά της πόλης».
www.worldenergynews.gr