Αυτόν τον μήνα, οι αφίξεις αργού από το Ιράν είναι κατά 10% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Kpler
Τα κινεζικά διυλιστήρια, τα οποία αγόραζαν ανέκαθεν το μεγαλύτερο μέρος του ιρανικού αργού, έχουν πρόσφατα στραφεί στη Δυτική Αφρική και τη Μέση Ανατολή για προμήθειες που έχουν μείνει στα «αζήτητα», καθώς οι ροές ιρανικού αργού έχουν μειωθεί εν μέσω υψηλότερων τιμών και προετοιμασίας για κυρώσεις από την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ.
Τα διυλιστήρια της Κίνας, είναι βασικοί αγοραστές του ιρανικού αργού που υπόκειται σε κυρώσεις και οι δύο πλευρές έχουν δημιουργήσει μια επωφελή εμπορική σχέση και για τις δυο πλευρές.
Το Ιράν μπορεί να πουλήσει το αργό του που σχεδόν όλοι οι άλλοι δεν παίρνουν, ενώ οι Κινέζοι εισάγουν φθηνότερο πετρέλαιο.
Ωστόσο, το ιρανικό αργό πετρέλαιο που πηγαίνει στην Κίνα αυτές τις μέρες τιμολογείται με τη μικρότερη έκπτωση σε σχέση με το Brent εδώ και πέντε χρόνια, καθώς οι φορτώσεις ιρανικών φορτίων έπεσαν τον περασμένο μήνα εν μέσω φόβων ότι το Ισραήλ θα στοχοποιούσε τις ενεργειακές εγκαταστάσεις της Τεχεράνης ως απάντηση στην ιρανική πυραυλική επίθεση στο Τελ Αβίβ την 1η Οκτωβρίου.
Ωστόσο, η Κίνα εισήγαγε ποσότητες ρεκόρ ιρανικού αργού τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler που επικαλείται το Bloomberg.
Αυτόν τον μήνα, οι αφίξεις αργού από το Ιράν είναι κατά 10% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Kpler.
Μεγάλα διυλιστήρια με έκθεση στο αμερικανικό τραπεζικό σύστημα έχουν αρχίσει να απομακρύνονται από τις αγορές ιρανικού αργού πετρελαίου, αναμένοντας αυστηρότερες αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν μόλις αναλάβει καθήκοντα ο Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσαν στο Bloomberg σύμβουλοι της Energy Aspects.
Οι νέες αμερικανικές κυρώσεις κατά του «σκιώδους στόλου» του Ιράν έχουν επίσης μειώσει την ιρανική προμήθεια, καθώς τα πλοία στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν μειώσει τον αριθμό των δεξαμενόπλοιων του σκοτεινού στόλου για μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS) για να αποκρύψουν την ιρανική προέλευση του αργού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης ιρανικής προσφοράς, τα διυλιστήρια της Κίνας αναζητούν να αγοράσουν περισσότερο αργό από άλλες πηγές.
Ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια λοιπόν, αγόρασε πρόσφατα περίπου 10 εκατομμύρια βαρέλια αργού για φόρτωση τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο από τους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), τα οποία είχαν παραμείνει απούλητα από προηγούμενους κύκλους συναλλαγών, δήλωσαν ανώνυμες εμπορικές πηγές στο Bloomberg.
Τα διυλιστήρια της Κίνας, είναι βασικοί αγοραστές του ιρανικού αργού που υπόκειται σε κυρώσεις και οι δύο πλευρές έχουν δημιουργήσει μια επωφελή εμπορική σχέση και για τις δυο πλευρές.
Το Ιράν μπορεί να πουλήσει το αργό του που σχεδόν όλοι οι άλλοι δεν παίρνουν, ενώ οι Κινέζοι εισάγουν φθηνότερο πετρέλαιο.
Ωστόσο, το ιρανικό αργό πετρέλαιο που πηγαίνει στην Κίνα αυτές τις μέρες τιμολογείται με τη μικρότερη έκπτωση σε σχέση με το Brent εδώ και πέντε χρόνια, καθώς οι φορτώσεις ιρανικών φορτίων έπεσαν τον περασμένο μήνα εν μέσω φόβων ότι το Ισραήλ θα στοχοποιούσε τις ενεργειακές εγκαταστάσεις της Τεχεράνης ως απάντηση στην ιρανική πυραυλική επίθεση στο Τελ Αβίβ την 1η Οκτωβρίου.
Ωστόσο, η Κίνα εισήγαγε ποσότητες ρεκόρ ιρανικού αργού τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler που επικαλείται το Bloomberg.
Αυτόν τον μήνα, οι αφίξεις αργού από το Ιράν είναι κατά 10% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Kpler.
Μεγάλα διυλιστήρια με έκθεση στο αμερικανικό τραπεζικό σύστημα έχουν αρχίσει να απομακρύνονται από τις αγορές ιρανικού αργού πετρελαίου, αναμένοντας αυστηρότερες αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν μόλις αναλάβει καθήκοντα ο Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσαν στο Bloomberg σύμβουλοι της Energy Aspects.
Οι νέες αμερικανικές κυρώσεις κατά του «σκιώδους στόλου» του Ιράν έχουν επίσης μειώσει την ιρανική προμήθεια, καθώς τα πλοία στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν μειώσει τον αριθμό των δεξαμενόπλοιων του σκοτεινού στόλου για μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS) για να αποκρύψουν την ιρανική προέλευση του αργού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης ιρανικής προσφοράς, τα διυλιστήρια της Κίνας αναζητούν να αγοράσουν περισσότερο αργό από άλλες πηγές.
Ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια λοιπόν, αγόρασε πρόσφατα περίπου 10 εκατομμύρια βαρέλια αργού για φόρτωση τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο από τους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), τα οποία είχαν παραμείνει απούλητα από προηγούμενους κύκλους συναλλαγών, δήλωσαν ανώνυμες εμπορικές πηγές στο Bloomberg.
www.worldenergynews.gr