Ενέργεια

Ινδία και Σ.Αραβία κορυφαίοι αγοραστές ρωσικού VGO και μαζούτ τον Οκτώβριο

Ινδία και Σ.Αραβία κορυφαίοι αγοραστές ρωσικού VGO και μαζούτ τον Οκτώβριο

 Μείωση 3% στις ξαγωγές μαζούτ και VGO από τα ρωσικά λιμάνια τον περασμένο μήνα

 

Η Ινδία και η Σαουδική Αραβία ήταν οι κορυφαίοι προορισμοί για τις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές μαζούτ και βενζίνης (VGO) τον Οκτώβριο, σύμφωνα με traders και στοιχεία της LSEG.
Οι συνολικές εξαγωγές μαζούτ και VGO από τα ρωσικά λιμάνια τον περασμένο μήνα μειώθηκαν κατά 3% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο σε περίπου 4,15 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters με βάση τα στοιχεία LSEG.
Από τότε που τέθηκε σε ισχύ το πλήρες εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα τον Φεβρουάριο του 2023, οι ασιατικές χώρες έγιναν ο κύριος προορισμός για τις προμήθειες μαζούτ και VGO της Ρωσίας.

Οι άμεσες αποστολές μαζούτ και VGO από τα ρωσικά λιμάνια προς τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 9% σε μηνιαία βάση σε 0,65 εκατομμύρια τόνους λόγω της πτώσης της ζήτησης καθώς τελείωσε η καλοκαιρινή ζέστη.
Οι φορτώσεις ρωσικού μαζούτ και VGO στην Ινδία αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά 56% σε περίπου 0,51 εκατομμύρια τόνους, ενώ οι προμήθειες προϊόντων πετρελαίου από ρωσικά λιμάνια στην Κίνα μειώθηκαν κατά 35% σε 0,47 εκατομμύρια τόνους.
Η Κίνα και η Ινδία εισάγουν πετρέλαιο άμεσης χρήσης και VGO ως φθηνότερη εναλλακτική λύση στο αργό πετρέλαιο των Ουραλίων στη δεξαμενή πρώτης ύλης του διυλιστηρίου τους, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

Εν τω μεταξύ, η Κίνα σχεδιάζει μια φορολογική αναβάθμιση που θα αυξήσει το κόστος και θα μπορούσε να επιβραδύνει τη ζήτηση για εισαγόμενο μαζούτ.
Η ανανέωση θα πιέσει περαιτέρω τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, γνωστά ως τσαγιέρες, που χρησιμοποιούν συνήθως το μαζούτ ως εναλλακτική λύση στην πρώτη ύλη του αργού πετρελαίου για επεξεργασία.
Δεξαμενόπλοια με περίπου 0,5 εκατομμύρια τόνους βαρέων πετρελαϊκών προϊόντων από ρωσικά λιμάνια είναι καθ' οδόν και σηματοδοτούν τη Σιγκαπούρη ως προορισμό, αλλά ορισμένα από αυτά τα φορτία θα μπορούσαν να καταλήξουν και στην Κίνα.

Η Σιγκαπούρη είναι ο μεγαλύτερος κόμβος ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο και τα τάνκερ τη χρησιμοποιούν συχνά ως σημείο αναφοράς σε μια μεγάλη διαδρομή προς τα κινεζικά λιμάνια.
Η Ρωσία τον Οκτώβριο έστειλε περίπου 220.000 τόνους μαζούτ στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι καυσίμων στον κόσμο, σύμφωνα με ναυτιλιακά στοιχεία.
Σχεδόν 200.000 τόνοι VGO και μαζούτ που φορτώθηκαν στα ρωσικά λιμάνια τον Οκτώβριο πήγαν για φορτώσεις από πλοίο σε πλοίο κοντά σε ελληνικά νησιά. Τα περισσότερα από αυτά τα φορτία προορίζονται για την Ασία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης