Για άλλη μια φορά η «γηραιά ήπειρος» εκμεταλλεύτηκε τις σταθερές τιμές Αυγούστου και Σεπτεμβρίου
Για πρώτη φορά μετά από 10 μήνες, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ευρώπης αυξήθηκαν τον Οκτώβριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς κινήθηκε για να γεμίσει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου για το χειμώνα κατά τον οποίο λήγει η συμφωνία διαμετακόμισης για τις ροές φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας.
Η σπάνια άνοδος των εισαγωγών LNG τον Οκτώβριο οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στο ότι οι αγοραστές έφτιαχναν τα καύσιμα σε σταθερές τιμές στο τέλος του καλοκαιριού, ενώ οι εισαγωγές LNG της Ασίας μειώθηκαν ελαφρά τον περασμένο μήνα, πιθανότατα λόγω χαμηλότερων αγορών από την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης εμπορευμάτων Kpler. που επικαλείται ο αρθρογράφος του Reuters, Κλάιντ Ράσελ.
Παρότι οι εισαγωγές LNG του Οκτωβρίου στην Ασία μειώθηκαν από τον Σεπτέμβριο, αυξήθηκαν σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Οι ασιατικές εισαγωγές έχουν επίσης εκτιναχθεί από έτος μέχρι σήμερα σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ στην Ευρώπη έχουν υποχωρήσει, σε ένδειξη ότι η βιομηχανία δυσκολεύεται και απομακρύνεται από το φυσικό αέριο.
Η επίδραση του ήπιου Χειμώνα και η σταθερότητα των φθινοπωρινών τιμών
Ο ηπιότερος χειμώνας 2023/2024 έπαιξε επίσης ρόλο στις χαμηλότερες εισαγωγές LNG στην Ευρώπη φέτος σε σύγκριση με το 2023.
Για άλλη μια φορά στο έλεος του χειμερινού καιρού, η Ευρώπη εκμεταλλεύτηκε τις σταθερές τιμές τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο και παρήγγειλε περισσότερα φορτία LNG για παράδοση τον Οκτώβριο για να συμπληρώσει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου.
Οι χώροι αποθήκευσης φυσικού αερίου της ΕΕ είναι γεμάτοι κατά 95%, ενώ ο στόχος του 90% επιτεύχθηκε πολύ νωρίτερα από την δεσμευτική προθεσμία της ΕΕ, την 1η Νοεμβρίου.
Ωστόσο, το φυσικό αέριο στην αποθήκευση δεν θα κάλυπτε τις ανάγκες της Ευρώπης για το χειμώνα και οι όγκοι του φυσικού αερίου σε αποθήκευση ήταν ελαφρώς χαμηλότεροι στα τέλη Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι ευρωπαϊκές τιμές αυξήθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες εν μέσω ανησυχιών για την προσφορά, καθώς οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή ξέσπασαν και οι απρόβλεπτες διακοπές στη Νορβηγία (μεγαλύτερος προμηθευτής αερίου της Ευρώπης) έκαναν τους εμπόρους να ανησυχούν για τους κινδύνους στον εφοδιασμό.
Πρόσθετες ανησυχίες για τον εφοδιασμό προκύπτουν από το γεγονός ότι η συμφωνία Ουκρανίας-Ρωσίας για τη διαμετακόμιση ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω της Ουκρανίας λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Οι υψηλότερες τιμές αναφοράς στην Ευρώπη των τελευταίων εβδομάδων προσέλκυσαν περισσότερα φορτία LNG και αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος για τον οποίο οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν τον Οκτώβριο από τον Σεπτέμβριο.
Σύγκριση ευρωπαϊκών εισαγωγών με κινέζικες
Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG αυξήθηκαν σε 7,54 εκατομμύρια μετρικούς τόνους τον περασμένο μήνα, από 6,37 εκατομμύρια τόνους τον προηγούμενο μήνα και το υψηλότερο μηνιαίο επίπεδο εισαγωγών από τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler που παραθέτει ο Russell του Reuters.
Αντίθετα, οι ασιατικές εισαγωγές LNG μειώθηκαν ελαφρά στους 24,36 εκατομμύρια τόνους τον Οκτώβριο, από 24,72 εκατομμύρια τόνους τον Σεπτέμβριο και το χαμηλότερο από τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Σε ετήσια βάση, οι εισαγωγές της Ευρώπης τον Οκτώβριο μειώθηκαν από τον Οκτώβριο του 2023, ενώ οι ασιατικές εισαγωγές LNG αυξήθηκαν καθώς η Ασία εξακολουθεί να είναι ο μοχλός της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης LNG και φυσικού αερίου.
Από έτος μέχρι τον Οκτώβριο, οι εισαγωγές της Ευρώπης μειώθηκαν κατά 20%, ενώ οι εισαγωγές LNG της Ασίας αυξήθηκαν κατά 10,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Οι εισαγωγές LNG της Κίνας εκτιμάται ότι μειώθηκαν ελαφρώς τον Οκτώβριο από τον Σεπτέμβριο, πιθανώς και λόγω του ότι η χωρητικότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου πλησιάζει.
Σε μια σημαντική αλλαγή στον κινεζικό τομέα μεταφορών, η ζήτηση LNG ωθείται προς τα πάνω από τις αυξανόμενες πωλήσεις φορτηγών με καύσιμο LNG, που έχουν εκτοπίσει μέρος της ζήτησης ντίζελ της χώρας.
«Η Κίνα εφαρμόζει διάφορες πολιτικές για την προώθηση φορτηγών LNG και τον περιορισμό των φορτηγών ντίζελ ως μέρος των προσπαθειών της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, συμπεριλαμβανομένης της ενθάρρυνσης των υποδομών ανεφοδιασμού με καύσιμα», δήλωσε ο Shiqing Xia, Σύμβουλος για λάδια και χημικά στο Wood Mackenzie. νωρίτερα φέτος.
«Οι χαμηλές τιμές του φυσικού αερίου βοήθησαν επίσης στο να γίνει πιο ελκυστική η μετάβαση σε οχήματα που κινούνται με LNG.
Η κατάσταση στην Κίνα
Η Κίνα (τα τελευταία χρόνια ξεπέρασε την Ιαπωνία και έγινε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο), θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης LNG, λένε βιομηχανικοί αναλυτές και μεγάλοι έμποροι LNG.
Για παράδειγμα, η Shell, ο κορυφαίος έμπορος LNG στον κόσμο, αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση LNG θα αυξηθεί κατά 50% έως το 2040, λόγω της υψηλότερης ζήτησης από την Ασία, με αλλαγή άνθρακα σε φυσικό αέριο στην Κίνα και ώθηση στην κατανάλωση LNG για να τροφοδοτήσει την οικονομική ανάπτυξη στην Νότια και Νοτιοανατολική Ασία. Η παγκόσμια αγορά LNG πρόκειται να συνεχίσει να αναπτύσσεται μέχρι τη δεκαετία του 2040, κυρίως λόγω της βιομηχανικής απαλλαγής από τον άνθρακα της Κίνας και της ενίσχυσης της ζήτησης σε άλλες ασιατικές χώρες, δήλωσε η Shell στην ετήσια προοπτική της για το LNG νωρίτερα φέτος.
Η τεχνολογία AI και τα κέντρα δεδομένων της Ασίας πρόκειται επίσης να αυξήσουν τη ζήτηση LNG τα επόμενα χρόνια.
www.worldenergynews.gr