Ενέργεια

Η Ιταλία θα πιέσει για αναθεώρηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Ιταλία θα πιέσει για αναθεώρηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Σχέδιο κόντρα στην «Πράσινη Συμφωνία» - Στόχος είναι η αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με τον αντίκτυπο της μετάβασης στην αυτοκινητοβιομηχανία και το εργατικό δυναμικό

Η Ιταλία θα παρουσιάσει επίσημα πρόταση σε συνάντηση στις Βρυξέλλες την Τετάρτη 25/9 για να προωθήσει στο πρώτο εξάμηνο του 2025 την αναθεώρηση της απαγόρευσης της ΕΕ για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, η οποία έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος για το 2026, όπως ανακοίνωσε ο Αντόλφο Ούρσο (υπουργός Επιχειρήσεων της Ιταλίας).

Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για πλάνο που θα έρθει σε αντίθεση με την «Πράσινη Συμφωνία» (Green Deal).

Μετά την παρουσίαση του σχεδίου σε ιταλικές βιομηχανικές ενώσεις και συνδικάτα, το υπουργείο επιβεβαίωσε ότι ο Ούρσο θα το παρουσιάσει επίσημα κατά τη διάρκεια συνάντησης για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που διοργάνωσε η ουγγρική προεδρία της ΕΕ την επόμενη μέρα στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας.

Το σχέδιο του Ούρσο στοχεύει να προωθήσει την αναθεώρηση της απαγόρευσης των νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την τρέχουσα προθεσμία του 2026 για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της μετάβασης στην αυτοκινητοβιομηχανία και το εργατικό δυναμικό.

«Θα υποβάλουμε μια πολύ λογική ιταλική πρόταση στην ΕΕ, η οποία είναι να προωθήσει τη ρήτρα αναθεώρησης που περιλαμβάνεται ήδη στον κανονισμό για τα ελαφρά οχήματα για τα τέλη του 2026.

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει, για παράδειγμα, την παράταση της διάρκειας ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, την υιοθέτηση της τεχνολογικής ουδετερότητας ή την προώθηση των βιοκαυσίμων για τα έτη μετά το 2035», δήλωσε ο Ούρσο στις 20/9.

Οι ισχύοντες κανονισμοί απαιτούν την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τα νέα ελαφρά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων και των φορτηγών, έως το 2035. Μετά την ημερομηνία αυτή, δεν θα επιτρέπονται νέα οχήματα βενζίνης ή ντίζελ στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στο Φόρουμ του Cernobbio πριν από δύο εβδομάδες, ο Ούρσο τόνισε τον επείγοντα χαρακτήρα της πρότασής του, λέγοντας ότι η προώθηση της αναθεώρησης μέχρι το 2025 ήταν «απολύτως απαραίτητη» και θα πρέπει να είναι «το πρώτο θέμα που θα αντιμετωπίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Τόνισε επίσης την ανάγκη για βεβαιότητα για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους και προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε αναταραχή.


Στόχος η αποφυγή νέου κλείσιμου εργοστασίων αυτοκινήτων

Ο Ούρσο ανέφερε τις πρόσφατες εξελίξεις στη Γερμανία, όπου ανακοινώθηκε το κλείσιμο 2 εργοστασίων αυτοκινήτων.

«Αν θέλουμε να αποφύγουμε να βγουν οι εργαζόμενοι στους δρόμους των ευρωπαϊκών πρωτευουσών, όπως έκαναν πρόσφατα οι αγρότες, πρέπει να πάρουμε αποφάσεις τώρα. Το να περιμένεις άλλα 2 χρόνια στην αβεβαιότητα δεν είναι επιλογή», ​​είπε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης