Η Rystad Energy προέβλεψε ότι οι θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας θα παραμείνουν περιορισμένες στα 2,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο
Ο μέσος όρος των θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαίου της Ρωσίας τον Ιούλιο υποχώρησε στα 3,11 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, καταγράφοντας πτώση κατά σχεδόν 600.000 βαρέλια ή 17% από το πρόσφατο ανώτατο επίπεδό τους τον Απρίλιο, ανέφερε το Bloomberg.
Οι θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου της χώρας έχουν πλέον βυθιστεί στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο και είναι πιθανό να παραμείνουν έτσι τουλάχιστον μέχρι το τέλος Αυγούστου, χάρη στην ανάκαμψη των εγχώριων ποσοστών διύλισης σε υψηλό έξι μηνών.
Η Κίνα και η Ινδία είναι πιθανό να αισθανθούν πιο έντονα τις περικοπές των ρωσικών εξαγωγών, δεδομένου ότι πάνω από το 80% των ρωσικών θαλάσσιων πωλήσεων αργού πηγαίνει σε αυτές.
Ωστόσο, τα βαρέλια που αποσύρθηκαν από την αγορά αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μόνο μέρος των συνολικών αγορών τους σε αργό, πράγμα που σημαίνει ότι οι Κινέζοι και οι Ινδοί αγοραστές θα μπορούσαν εύκολα να τα αναπληρώσουν από άλλες αγορές.
«Η απότομη πτώση του Ιουλίου δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός», δήλωσε στο Bloomberg ο Viktor Kurilov, ανώτερος αναλυτής στη Rystad Energy A/S.
Οι εκτιμήσεις της Rystad
Η Rystad Energy προέβλεψε ότι οι θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας θα παραμείνουν περιορισμένες στα 2,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά θα ανακάμψουν ελαφρώς στα 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Σεπτέμβριο, όταν τα ρωσικά διυλιστήρια αναμένεται να ξεκινήσουν την παραδοσιακή φθινοπωρινή τους συντήρηση.
Αυτή είναι μια σημαντική πτώση από τις εξαγωγές 3,6 έως 3,7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως που καταγράφηκαν τον Απρίλιο και τον Μάιο, καθώς οι επανειλημμένες επιθέσεις ουκρανικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών διέκοψαν την εγχώρια διύλιση.
«Τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Απρίλιο ή τον Μάιο δεν πρόκειται να επαναληφθούν το 2024, εκτός αν υπάρξουν επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλης κλίμακας που θα καταστρέψουν ακόμη περισσότερα διυλιστήρια από τις εαρινές επιθέσεις», δήλωσε στο Bloomberg ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής αργού στην Kpler.
Ο Katona έχει προβλέψει ότι οι θαλάσσιες προμήθειες αργού της Ρωσίας θα κυμανθούν κοντά στα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για το υπόλοιπο του έτους.
Εν τω μεταξύ, η Ουκρανία έχει διακόψει τις προμήθειες πετρελαίου στη Σλοβακία και την Ουγγαρία από τον ρωσικό ενεργειακό γίγαντα Lukoil. Η Lukoil προμηθεύει ρωσικό πετρέλαιο στην Ευρώπη μέσω του σοβιετικής κατασκευής αγωγού Druzhba και αποτελεί την τελευταία σημαντική λειτουργική οδό προμήθειας ρωσικού πετρελαίου στην ήπειρο.
Οι ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν, ωστόσο, να λαμβάνουν πετρέλαιο από άλλες ρωσικές εταιρείες.
Οι θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου της χώρας έχουν πλέον βυθιστεί στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο και είναι πιθανό να παραμείνουν έτσι τουλάχιστον μέχρι το τέλος Αυγούστου, χάρη στην ανάκαμψη των εγχώριων ποσοστών διύλισης σε υψηλό έξι μηνών.
Η Κίνα και η Ινδία είναι πιθανό να αισθανθούν πιο έντονα τις περικοπές των ρωσικών εξαγωγών, δεδομένου ότι πάνω από το 80% των ρωσικών θαλάσσιων πωλήσεων αργού πηγαίνει σε αυτές.
Ωστόσο, τα βαρέλια που αποσύρθηκαν από την αγορά αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μόνο μέρος των συνολικών αγορών τους σε αργό, πράγμα που σημαίνει ότι οι Κινέζοι και οι Ινδοί αγοραστές θα μπορούσαν εύκολα να τα αναπληρώσουν από άλλες αγορές.
«Η απότομη πτώση του Ιουλίου δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός», δήλωσε στο Bloomberg ο Viktor Kurilov, ανώτερος αναλυτής στη Rystad Energy A/S.
Οι εκτιμήσεις της Rystad
Η Rystad Energy προέβλεψε ότι οι θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας θα παραμείνουν περιορισμένες στα 2,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά θα ανακάμψουν ελαφρώς στα 2,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Σεπτέμβριο, όταν τα ρωσικά διυλιστήρια αναμένεται να ξεκινήσουν την παραδοσιακή φθινοπωρινή τους συντήρηση.
Αυτή είναι μια σημαντική πτώση από τις εξαγωγές 3,6 έως 3,7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως που καταγράφηκαν τον Απρίλιο και τον Μάιο, καθώς οι επανειλημμένες επιθέσεις ουκρανικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών διέκοψαν την εγχώρια διύλιση.
«Τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Απρίλιο ή τον Μάιο δεν πρόκειται να επαναληφθούν το 2024, εκτός αν υπάρξουν επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλης κλίμακας που θα καταστρέψουν ακόμη περισσότερα διυλιστήρια από τις εαρινές επιθέσεις», δήλωσε στο Bloomberg ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής αργού στην Kpler.
Ο Katona έχει προβλέψει ότι οι θαλάσσιες προμήθειες αργού της Ρωσίας θα κυμανθούν κοντά στα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για το υπόλοιπο του έτους.
Εν τω μεταξύ, η Ουκρανία έχει διακόψει τις προμήθειες πετρελαίου στη Σλοβακία και την Ουγγαρία από τον ρωσικό ενεργειακό γίγαντα Lukoil. Η Lukoil προμηθεύει ρωσικό πετρέλαιο στην Ευρώπη μέσω του σοβιετικής κατασκευής αγωγού Druzhba και αποτελεί την τελευταία σημαντική λειτουργική οδό προμήθειας ρωσικού πετρελαίου στην ήπειρο.
Οι ευρωπαϊκές χώρες εξακολουθούν, ωστόσο, να λαμβάνουν πετρέλαιο από άλλες ρωσικές εταιρείες.
www.worldenergynews.gr