Το παν για το Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τον αναλυτή Andy Mayers, είναι ο στόχος του net zero να μην συγκρούεται με τις ανάγκες της χώρας για ενεργειακή ασφάλεια
Τα σχέδια της νέας κυβέρνησης των Εργατικών στη Βρετανία να απαγορεύσει τις νέες άδειες γεωτρήσεων για υδρογονάνθρακες στη Βόρεια Θάλασσα δεν θα ωφελήσουν τις προσπάθειες της χώρας για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τον αναλυτή του ΙΕΑ, Andy Mayers και το άρθρο του στο Oil Price.
Ο λόγος είναι ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη οφείλεται κυρίως στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων για ενέργεια και όχι στην εξόρυξή τους.
Δεδομένου ότι ο κόσμος και η Βρετανία θα εξακολουθούν να εξαρτώνται από τα ορυκτά καύσιμα για αρκετές δεκαετίες ακόμη, κάθε κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα που είναι αχρησιμοποίητο, θα συνεπάγεται απώλεια για την εγχώρια ανάπτυξη και κέρδος για τις άλλες μεγάλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες, καθώς για την ενέργειά της η Βρετανία θα πρέπει να στραφεί αλλού.
«Το κύριο πράγμα που χάνουμε από τη μη εξόρυξη των δικών μας πόρων είναι ο σχετικός επενδυτικός πλούτος, οι φόροι και οι θέσεις εργασίας. Αντ' αυτού, πληρώνουμε αλλού για τους υδρογονάνθρακες. Η απώλειά μας είναι κέρδος για τη Σαουδική Αραβία, και αυτή η απώλεια θα επικεντρωθεί στη Σκωτία, κυρίως στο Aberdeenshire, όπου έως και 200.000 θέσεις εργασίας εξαρτώνται από αυτή τη βιομηχανία», δήλωσε ο Andy Mayer.
Υπενθυμίζεται ότι με την απόφαση που πήρε πρόσφατα η βρετανική κυβέρνηση, σταματά η αναμενόμενη έγκριση νέων γεωτρήσεων σε έως και 35 θαλάσσιες περιοχές της Βόρειας Θάλασσας.
Η κίνηση του αρμόδιου υπουργού Miliband αποσκοπεί στην ευθυγράμμιση της ενεργειακής πολιτικής του Ηνωμένου Βασιλείου με τις πράσινες δεσμεύσεις του για το κλίμα, ωστόσο οι πετρελαϊκές εταιρείες που είχαν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για την αύξηση της παραγωγής τους είναι πιθανό να κινηθούν νομικά προκειμένου να ανακτήσουν τα εκατομμύρια λίρες που ξόδεψαν.
Για τις εκπομπές ρύπων
Σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, αυτές είναι αμελητέες όσο αφορά τις γεωτρήσεις, γράφει ο Mayer.
Αντίθετα, είναι πολλές όταν έχουμε να κάνουμε με τη θαλάσσια μεταφορά των καυσίμων.
«Το εισαγόμενο πετρέλαιο και φυσικό αέριο πρέπει να μεταφέρεται εδώ με πετρελαιοκίνητα βυτιοφόρα. Η Αρχή Μεταβατικής Διαχείρισης της Βόρειας Θάλασσας (NSTA) εκτιμά ότι αυτό εκπέμπει τετραπλάσιους ρύπους σε σχέση με τις γεωτρήσεις» τονίζει ο Mayer.
Το παν για το Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τον Mayer, είναι ο στόχος του net zero να μην συγκρούεται με τις ανάγκες της χώρας για ενεργειακή ασφάλεια.
Ο λόγος είναι ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη οφείλεται κυρίως στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων για ενέργεια και όχι στην εξόρυξή τους.
Δεδομένου ότι ο κόσμος και η Βρετανία θα εξακολουθούν να εξαρτώνται από τα ορυκτά καύσιμα για αρκετές δεκαετίες ακόμη, κάθε κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βόρεια Θάλασσα που είναι αχρησιμοποίητο, θα συνεπάγεται απώλεια για την εγχώρια ανάπτυξη και κέρδος για τις άλλες μεγάλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες, καθώς για την ενέργειά της η Βρετανία θα πρέπει να στραφεί αλλού.
«Το κύριο πράγμα που χάνουμε από τη μη εξόρυξη των δικών μας πόρων είναι ο σχετικός επενδυτικός πλούτος, οι φόροι και οι θέσεις εργασίας. Αντ' αυτού, πληρώνουμε αλλού για τους υδρογονάνθρακες. Η απώλειά μας είναι κέρδος για τη Σαουδική Αραβία, και αυτή η απώλεια θα επικεντρωθεί στη Σκωτία, κυρίως στο Aberdeenshire, όπου έως και 200.000 θέσεις εργασίας εξαρτώνται από αυτή τη βιομηχανία», δήλωσε ο Andy Mayer.
Υπενθυμίζεται ότι με την απόφαση που πήρε πρόσφατα η βρετανική κυβέρνηση, σταματά η αναμενόμενη έγκριση νέων γεωτρήσεων σε έως και 35 θαλάσσιες περιοχές της Βόρειας Θάλασσας.
Η κίνηση του αρμόδιου υπουργού Miliband αποσκοπεί στην ευθυγράμμιση της ενεργειακής πολιτικής του Ηνωμένου Βασιλείου με τις πράσινες δεσμεύσεις του για το κλίμα, ωστόσο οι πετρελαϊκές εταιρείες που είχαν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για την αύξηση της παραγωγής τους είναι πιθανό να κινηθούν νομικά προκειμένου να ανακτήσουν τα εκατομμύρια λίρες που ξόδεψαν.
Για τις εκπομπές ρύπων
Σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, αυτές είναι αμελητέες όσο αφορά τις γεωτρήσεις, γράφει ο Mayer.
Αντίθετα, είναι πολλές όταν έχουμε να κάνουμε με τη θαλάσσια μεταφορά των καυσίμων.
«Το εισαγόμενο πετρέλαιο και φυσικό αέριο πρέπει να μεταφέρεται εδώ με πετρελαιοκίνητα βυτιοφόρα. Η Αρχή Μεταβατικής Διαχείρισης της Βόρειας Θάλασσας (NSTA) εκτιμά ότι αυτό εκπέμπει τετραπλάσιους ρύπους σε σχέση με τις γεωτρήσεις» τονίζει ο Mayer.
Το παν για το Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τον Mayer, είναι ο στόχος του net zero να μην συγκρούεται με τις ανάγκες της χώρας για ενεργειακή ασφάλεια.
www.worldenergynews.gr