Οι εργασίες για τον τερματικό σταθμό αξίας 289 εκατομμυρίων ευρώ, ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2020 και αναμένονταν να ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα
Η κινεζική κοινοπραξία CPP-Metron αποσύρθηκε από τη σύμβαση με την κυβέρνηση της Κύπρου για την κατασκευή του πρώτου τερματικού σταθμού εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα, επικαλούμενη τις μη έγκαιρες πληρωμές της.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία, η κυβέρνηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της, παρά την υπόσχεση που έδωσε σε συνάντηση του Μαρτίου υπό την προεδρία του Προέδρου Νίκου Χριστοδουλίδη.
«Κανένας εργολάβος δεν μπορεί να εργάζεται επ' αόριστον με πίστωση», δήλωσε η κοινοπραξία. «Αυτή δεν ήταν η συμφωνία που υπέγραψε η CMC».
Το σενάριο της έλλειψης ρευστότητας
Ενώ η κυπριακή κυβέρνηση δεν έχει ακόμη απαντήσει στις αιτιάσεις των Κινέζων, πηγή που γνωρίζει καλά το θέμα υποστηρίζει ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν αμοιβαία να σπάσουν τη σύμβαση, με την κοινοπραξία να αντιμετωπίζει έλλειψη ρευστότητας.
Η ίδια πηγή υποστήριξε ότι η CPP-Metron υπέβαλε χαμηλότερες προσφορές από τους ανταγωνιστές της για να κερδίσει το συμβόλαιο, αλλά σύντομα βρέθηκε σε δύσκολη θέση ως προς τη ρευστότητα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Η μητρική εταιρεία της κοινοπραξίας δεν μπόρεσε να χρηματοδοτήσει το έλλειμμα μετρητών, αναγκάζοντας δύο βασικούς υπεργολάβους του έργου να αποχωρήσουν, με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι εργασίες.
Το ακριβότερο ενεργειακό έργο της Κύπρου
Οι εργασίες για τον τερματικό σταθμό αξίας 289 εκατομμυρίων ευρώ, που θεωρήθηκε ως το πιο δαπανηρό ενεργειακό έργο της Κύπρου, ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2020 και αναμένονταν να ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνέβαλε με μια γενναιόδωρη επιχορήγηση ύψους 101 εκατομμυρίων ευρώ.
Η κυπριακή κυβέρνηση προβλέπει ότι ο τερματικός σταθμός φυσικού αερίου θα μειώσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά 15%-25% και θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της χώρας κατά 30%.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία, η κυβέρνηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της, παρά την υπόσχεση που έδωσε σε συνάντηση του Μαρτίου υπό την προεδρία του Προέδρου Νίκου Χριστοδουλίδη.
«Κανένας εργολάβος δεν μπορεί να εργάζεται επ' αόριστον με πίστωση», δήλωσε η κοινοπραξία. «Αυτή δεν ήταν η συμφωνία που υπέγραψε η CMC».
Το σενάριο της έλλειψης ρευστότητας
Ενώ η κυπριακή κυβέρνηση δεν έχει ακόμη απαντήσει στις αιτιάσεις των Κινέζων, πηγή που γνωρίζει καλά το θέμα υποστηρίζει ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν αμοιβαία να σπάσουν τη σύμβαση, με την κοινοπραξία να αντιμετωπίζει έλλειψη ρευστότητας.
Η ίδια πηγή υποστήριξε ότι η CPP-Metron υπέβαλε χαμηλότερες προσφορές από τους ανταγωνιστές της για να κερδίσει το συμβόλαιο, αλλά σύντομα βρέθηκε σε δύσκολη θέση ως προς τη ρευστότητα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022.
Η μητρική εταιρεία της κοινοπραξίας δεν μπόρεσε να χρηματοδοτήσει το έλλειμμα μετρητών, αναγκάζοντας δύο βασικούς υπεργολάβους του έργου να αποχωρήσουν, με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι εργασίες.
Το ακριβότερο ενεργειακό έργο της Κύπρου
Οι εργασίες για τον τερματικό σταθμό αξίας 289 εκατομμυρίων ευρώ, που θεωρήθηκε ως το πιο δαπανηρό ενεργειακό έργο της Κύπρου, ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2020 και αναμένονταν να ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνέβαλε με μια γενναιόδωρη επιχορήγηση ύψους 101 εκατομμυρίων ευρώ.
Η κυπριακή κυβέρνηση προβλέπει ότι ο τερματικός σταθμός φυσικού αερίου θα μειώσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατά 15%-25% και θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της χώρας κατά 30%.
www.worldenergynews.gr