Τελευταία Νέα

Η παραγωγή πράσινου υδρογόνου κάτω από 4 ευρώ ανά κιλό εξακολουθεί να είναι αδύνατη λένε οι ειδικοί (Montel)

Η παραγωγή πράσινου υδρογόνου κάτω από 4 ευρώ ανά κιλό εξακολουθεί να είναι αδύνατη λένε οι ειδικοί (Montel)
Η πιο άμεση ζήτηση για πράσινο υδρογόνο θα προέλθει πιθανότατα από τους παραγωγούς λιπασμάτων και τα διυλιστήρια, καθώς και από άλλες βιομηχανίες που χρησιμοποιούν ήδη υδρογόνο με βάση τα ορυκτά καύσιμα
Η τιμή για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη παραμένει γύρω στα 4 ευρώ/κιλό εν μέσω αύξησης του κόστους συνολικά, παρά τις εκτιμήσεις αναλυτών για κόστος παραγωγής 2-3 ευρώ/κιλό, δήλωσαν την Τετάρτη στο Montel ειδικοί του κλάδου.

Στην Ευρώπη, «είναι αδύνατο» να παραχθεί αυτή τη στιγμή πράσινο υδρογόνο κάτω από 4 ευρώ/kg, δήλωσε ο Javier Goni, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λιπασμάτων Fertiberia, στο συνέδριο Connecting Green Hydrogen Europe 2024 στη Μαδρίτη.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Carlos Barrasa, εκτελεστικός αντιπρόεδρος καθαρών τεχνολογιών της Cepsa, ο οποίος συμφώνησε ότι αυτή είναι η τιμή παραγωγής στην Ισπανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το κόστος της παρασκευής υδρογόνου αυξήθηκε λόγω της κρίσης των τιμών της ενέργειας το 2022 εν μέσω πληθωρισμού και καθώς των υψηλότερων επιτοκίων που καθιστούν τη χρηματοδότηση πιο ακριβή, δήλωσε ο Goni.

Οι εκτιμήσεις της βιομηχανίας για την πτώση των τιμών του πράσινου υδρογόνου γύρω στα 2-3 ευρώ/kg ήταν ανεδαφικές και η επίτευξη αυτών των ποσοστών θα πάρει χρόνο, είπε, χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες σχετικά με το πότε, παρά την πτώση των τιμών ενέργειας φέτος.

Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Υδρογόνου

Μια έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Υδρογόνου εκτιμούσε το 2020 ότι η παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές θα μπορούσε να πέσει σε περίπου 1-2 ευρώ/kg (15-30 ευρώ/MWh) μέχρι το 2025, αλλά η συμβουλευτική εταιρεία Aurora εκτίμησε το 2022 ότι τα 3 ευρώ/kg ήταν πιο πιθανά μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Βιομηχανική όρεξη

Η πιο άμεση ζήτηση για πράσινο υδρογόνο θα προέλθει πιθανότατα από τους παραγωγούς λιπασμάτων και τα διυλιστήρια, καθώς και από άλλες βιομηχανίες που χρησιμοποιούν ήδη υδρογόνο με βάση τα ορυκτά καύσιμα σήμερα, δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

Μακροπρόθεσμα, ανέμεναν ότι θα προκύψει νέα ζήτηση από τη ναυτιλία, την αεροπορία και ακόμη και τις βαριές οδικές μεταφορές, εφόσον υπάρχει η κατάλληλη υποδομή.

Ωστόσο, απαιτείται δημόσια στήριξη για την ενίσχυση μεγάλων έργων πράσινου υδρογόνου, δήλωσε ο Hans Olav Raen, διευθύνων σύμβουλος της Yara Clean Ammonia.

Εάν ο τομέας επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μικρών έργων υδρογόνου, κινδυνεύει να γίνει μια εξειδικευμένη αγορά, μόνο για τις εταιρείες και τους καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για το καύσιμο, πρόσθεσε ο Raen.

Η μετάβαση στο πράσινο υδρογόνο θα έρθει χέρι-χέρι με το μπλε υδρογόνο, που παράγεται από φυσικό αέριο και τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα, καθώς τα έργα αυτά είναι πολύ πιο εύκολο και φθηνότερο να επεκταθούν, είπε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης