Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΕΕ: Πλησιάζει η απόφαση για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης (Euractiv)

ΕΕ: Πλησιάζει η απόφαση για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης (Euractiv)
Το ΕΛΚ θα συναντηθεί για στο Cascais της Πορτογαλίας από τις 2 έως τις 5 Ιουλίου, όπου θα διατυπώσει τα αιτήματά του για την επόμενη νομοθετική ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αναθεώρησης των προτύπων CO2 των αυτοκινήτων
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) θα πάρει την τελική απόφαση μεταξύ 2 και 5 Ιουλίου στο Cascais της Πορτογαλίας σχετικά με το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει προεκλογικά.

Σύμφωνα με το Euractiv, η ανάκληση της απαγόρευσης της ΕΕ των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035 φαίνεται πιθανή.

«Η ανάκληση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης ήταν ένα από τα βασικά μας αιτήματα στην προεκλογική εκστρατεία», δήλωσε στο Euractiv ο Jens Gieseke, μέλος του ΕΛΚ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, από τη Γερμανία.

Το ΕΛΚ θα πρέπει τώρα να αποφασίσει τι σημαίνει αυτό στην πράξη, πρόσθεσε.

«Υπάρχουν διάφορες επιλογές», τόνισε ο Gieseke - ο οποίος ηγήθηκε των διαπραγματεύσεων για το ΕΛΚ σχετικά με το θέμα στην προηγούμενη ευρωβουλή. «Δεν μπορώ ακόμη να πω τι ακριβώς θα κάνουμε».

Το ΕΛΚ θα συναντηθεί για στο Cascais της Πορτογαλίας από τις 2 έως τις 5 Ιουλίου, όπου θα διατυπώσει τα αιτήματά του για την επόμενη νομοθετική ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αναθεώρησης των προτύπων CO2 των αυτοκινήτων, δήλωσε ο Gieseke.

Τα πρότυπα της ΕΕ

Επί του παρόντος, τα πρότυπα CO2 της ΕΕ απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τις μέσες εκπομπές τους κατά 100% από το 2035 - γεγονός που απαγορεύει εκ των πραγμάτων την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Να σημειωθεί ότι η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν επηρεάζεται.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας που επετεύχθη με τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών Volker Wissing (FDP/Renew) για να περάσουν αυτά τα πρότυπα CO2, η Κομισιόν δεσμεύτηκε να δημιουργήσει μια νέα νομική κατηγορία για τα αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά, κλιματικά ουδέτερα καύσιμα - γνωστά ως ηλεκτρονικά καύσιμα.

Τα αυτοκίνητα αυτά θα λογίζονται ως μηδενικών εκπομπών και θα επιτρέπονται, ακόμη και μετά την επίτευξη του στόχου του 2035.

Ο Volker Wissing δήλωσε στο Euractiv τον Μάιο ότι η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να καθορίσει τα τεχνικά κριτήρια, διασφαλίζοντας ότι τα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούν να γεμίζουν μόνο με ηλεκτρονικά και όχι με συμβατικά καύσιμα.

Τέλος, δεν μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός ότι υπάρχει μια ανεπίλυτη διαφωνία μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με τα κριτήρια κλιματικής ουδετερότητας που θα πρέπει να ισχύουν για τα επιλέξιμα ηλεκτρονικά καύσιμα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης