Η Κίνα κρατάει σφιχτά στο χέρι την παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, καθώς και τις πρώτες ύλες όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο που απαιτούνται για την κατασκευή τους (Energy Market Price)
Η Κίνα κατασκευάζει μια νέα αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών για την Ευρώπη στο Μαρόκο, την ώρα που η γηραιά ήπειρος αγωνίζεται να αναπτύξει τη δική της βιομηχανία για να τροφοδοτήσει την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων της PowerCo.
«Δεν έχουμε καμία αλυσίδα εφοδιασμού. Αυτή πρέπει να δημιουργηθεί», δήλωσε την Τρίτη (18/6) ο Σεμπάστιαν Βολφ, επικεφαλής της μονάδας μπαταριών του ομίλου Volkswagen, σε εκδήλωση στη Στουτγάρδη, σύμφωνα με το Energy Market Price.
«Αυτή τη στιγμή, πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι το στήσιμο της εφοδιαστικής αλυσίδας LFP γίνεται στο Μαρόκο και όχι στην Ευρώπη», συμπλήρωσε.
Η Κίνα κρατάει σφιχτά στο χέρι την παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, καθώς και τις πρώτες ύλες όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο που απαιτούνται για την κατασκευή τους, την ώρα που η Ευρώπη προσπαθεί να δημιουργήσει τη δική της αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά είναι χρόνια πίσω από άποψη τεχνολογίας.
Ταυτόχρονα, η Ευρώπη χάνει επενδύσεις από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, όπου τα κυβερνητικά οικονομικά κίνητρα είναι πιο επιθετικά.
Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου κερδίζουν γρήγορα έδαφος ως μια λιγότερο δαπανηρή τεχνολογία που έχει γίνει πιο αποδοτική τα τελευταία χρόνια.
Τα πλεονεκτήματα του Μαρόκο
Σύμφωνα με το BloombergNEF, η Κίνα μπορεί να παράγει μπαταρίες LFP σχεδόν στο μισό του κόστους του παγκόσμιου μέσου όρου.
Το Μαρόκο είναι πλούσιο σε πηγές φωσφορικών αλάτων, που αποτελούν το κλειδί για την παραγωγή κυψελών LFP.
Επίσης, η βορειοαφρικανική χώρα βρίσκεται στο κατώφλι της Ευρώπης και επωφελείται από το ελεύθερο εμπόριο με τις ΗΠΑ.
Πέρυσι, η CNGR Advanced Material Co., κινεζική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων μπαταριών, ανακοίνωσε ότι ενώνει τις δυνάμεις της με το αφρικανικό ιδιωτικό επενδυτικό ταμείο Al Mada για τη δημιουργία βιομηχανικής βάσης στο Μαρόκο.
Με μια συνολική επένδυση άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσαν ότι στόχος τους ήταν να ξεκινήσουν την παραγωγή υλικών μπαταριών σε μια νέα εγκατάσταση στο Jorf Lasfar, στην ακτή του Ατλαντικού του Μαρόκου, το 2025.
«Δεν έχουμε καμία αλυσίδα εφοδιασμού. Αυτή πρέπει να δημιουργηθεί», δήλωσε την Τρίτη (18/6) ο Σεμπάστιαν Βολφ, επικεφαλής της μονάδας μπαταριών του ομίλου Volkswagen, σε εκδήλωση στη Στουτγάρδη, σύμφωνα με το Energy Market Price.
«Αυτή τη στιγμή, πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι το στήσιμο της εφοδιαστικής αλυσίδας LFP γίνεται στο Μαρόκο και όχι στην Ευρώπη», συμπλήρωσε.
Η Κίνα κρατάει σφιχτά στο χέρι την παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, καθώς και τις πρώτες ύλες όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο που απαιτούνται για την κατασκευή τους, την ώρα που η Ευρώπη προσπαθεί να δημιουργήσει τη δική της αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά είναι χρόνια πίσω από άποψη τεχνολογίας.
Ταυτόχρονα, η Ευρώπη χάνει επενδύσεις από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, όπου τα κυβερνητικά οικονομικά κίνητρα είναι πιο επιθετικά.
Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου κερδίζουν γρήγορα έδαφος ως μια λιγότερο δαπανηρή τεχνολογία που έχει γίνει πιο αποδοτική τα τελευταία χρόνια.
Τα πλεονεκτήματα του Μαρόκο
Σύμφωνα με το BloombergNEF, η Κίνα μπορεί να παράγει μπαταρίες LFP σχεδόν στο μισό του κόστους του παγκόσμιου μέσου όρου.
Το Μαρόκο είναι πλούσιο σε πηγές φωσφορικών αλάτων, που αποτελούν το κλειδί για την παραγωγή κυψελών LFP.
Επίσης, η βορειοαφρικανική χώρα βρίσκεται στο κατώφλι της Ευρώπης και επωφελείται από το ελεύθερο εμπόριο με τις ΗΠΑ.
Πέρυσι, η CNGR Advanced Material Co., κινεζική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων μπαταριών, ανακοίνωσε ότι ενώνει τις δυνάμεις της με το αφρικανικό ιδιωτικό επενδυτικό ταμείο Al Mada για τη δημιουργία βιομηχανικής βάσης στο Μαρόκο.
Με μια συνολική επένδυση άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσαν ότι στόχος τους ήταν να ξεκινήσουν την παραγωγή υλικών μπαταριών σε μια νέα εγκατάσταση στο Jorf Lasfar, στην ακτή του Ατλαντικού του Μαρόκου, το 2025.
www.worldenergynews.gr