Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΕΣΠΕΝ: Ναι στην μηνιαία καταμέτρηση αλλά προβληματισμός για την υποχρέωση ενημέρωσης των κινητών

ΕΣΠΕΝ: Ναι στην μηνιαία καταμέτρηση αλλά προβληματισμός για την υποχρέωση ενημέρωσης των κινητών

 Τι αναφέρει σε επιστολή προς την ΡΑΑΕΥ

 

Σοβαρές επιφυλάξεις και ερωτηματικά εκφράζουν οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε ότι αφορά την υιοθέτηση εκ μέρους τους υποχρέωσης ενημέρωσης του ΔΕΔΔΗΕ για τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου των πελατών τους. Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας (ΕΣΠΕΝ) στην επιστολή του προς τη ΡΑΑΕΥ, στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί της εισήγησης του ΔΕΔΔΗΕ για την αναθεώρηση του εγχειριδίου των μετρητών και μετρήσεων, τάσσεται υπέρ της μηνιαίας καταμέτρησης της κατανάλωσης ρεύματος από τον ΔΕΔΔΗΕ, αλλά εκφράζει έντονες ανησυχίες σχετικά με την υπόθεση της διαβίβασης των κινητών τηλεφώνων των καταναλωτών στον Διαχειριστή και ειδικότερα για την υποχρεωτικότητα του μέτρου.


Όπως αναφέρεται στην επιστολή η μηνιαία καταμέτρηση αποτελεί θετική εξέλιξη, που μπορεί να συμβάλει στη μείωση των μη τεχνικών απωλειών και στον ακριβέστερο καταλογισμό της ενέργειας που καταναλώνεται, παρέχοντας κίνητρα για την αποδοτικότερη διαχείριση της ενεργειακής τους κατανάλωσης.

Το θέμα της διαβίβασης των κινητών τηλεφώνων των καταναλωτών από τις εταιρίες προμήθειας στον ΔΕΔΔΗΕ έχει ανακύψει καθώς στην εισήγησή του ο Διαχειριστής ζητά την υποχρεωτική καταχώρηση του αριθμού κινητού τηλεφώνου του συμβεβλημένου χρήστη, από τον εκάστοτε προμηθευτή, προκειμένου να επικοινωνεί με τον πελάτη για την καταμέτρηση.

Διευκρίνιση όρων

Ωστόσο όπως παρατηρεί ο ΕΣΠΕΝ η έννοια του όρου «υποχρεωτικά» θα πρέπει να διευκρινιστεί. Και τούτο γιατί από την εισήγηση δεν προκύπτει με σαφήνεια λόγος της υποχρέωσης αυτής, ενώ υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις καταναλωτών.

Για παράδειγμα ο ΕΣΠΕΝ ζητεί να διευκρινιστεί τι συμβαίνει σε περίπτωση που δεν έχει καταχωρηθεί ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου και πρέπει ο ΔΕΔΔΗΕ να υλοποιήσει εντολή απενεργοποίησης ή ενεργοποίησης; Αναστέλλεται η υποχρέωση του Διαχειριστή να υλοποιήσει την Εντολή ακόμη και όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται στον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας;
Άλλο ερώτημα που θέτει, είναι πώς θα αντιμετωπίζονται οι δηλώσεις στο πληροφορικό σύστημα «ΘΑΛΗΣ» σε περίπτωση που δεν έχει καταχωρηθεί αριθμός κινητού τηλεφώνου ή σε περίπτωση που ο καταχωρημένος αριθμός κινητού τηλεφώνου δεν είναι ο τρέχων/ισχύων;

‘Όπως επισημαίνει ο ΕΣΠΕΝ οι τροποποιήσεις που εισηγείται ο ΔΕΔΔΗΕ επηρεάζουν και το τρέχον πελατολόγιο των προμηθευτών ηλεκτρισμού, συμπεριλαμβανομένων των πελατών της Καθολικής Υπηρεσίας, για τους οποίους δεν υπάρχουν πάντα διαθέσιμα στοιχεία ταυτοποίησης και επικοινωνίας. Έτσι είναι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο, έως αδύνατο, να βρεθούν και να καταχωρηθούν αριθμοί κινητού τηλεφώνου.

Στη Καθολική Υπηρεσία μεταπίπτουν πολλοί πελάτες με ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς, για τους οποίους μπορεί να έχει δοθεί εντολή παύσης εκπροσώπησης και πολλοί στρατηγικοί κακοπληρωτές.

Ακύρωση διατάξεων

Μάλιστα, ο ΕΣΠΕΝ επισημαίνει ότι η προτεινόμενη εισαγωγή του όρου «υποχρεωτική», ως προς τη δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου για την υποβολή Δήλωσης Παύσης Εκπροσώπησης και Εντολής Απενεργοποίησης αντίστοιχα, ενδέχεται να ακυρώνει τις πρόσφατες διατάξεις του άρθρου 124 του ν. 5106/2024 αναφορικά με τον Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας.

Επίσης ζητεί να διευκρινιστεί πως αντιμετωπίζονται οι περιπτώσεις συμβεβλημένων χρηστών που δεν διαθέτουν κινητό τηλέφωνο, τονίζοντας ότι το προτεινόμενο μέτρο εν τέλει διαχωρίζει τους καταναλωτές σε δύο κατηγορίες και εισάγει τη διακριτική μεταχείριση τους.
Διευκρινίσεις ζητά και για τον τρόπο αντιμετώπισης καταναλωτών που βάσει της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα έχουν αρνηθεί να δώσουν το κινητό τους τηλέφωνο ή έχουν ζητήσει τη διαγραφή του καταχωρημένου αριθμού κινητού, είτε έχουν αλλάξει αριθμό και δεν έχουν ενημερώσει τις εταιρίες προμήθειας ηλεκτρισμού, υπενθυμίζοντας ότι στην εισήγησή του ο ΔΕΔΔΗΕ ζητεί τον “ισχύοντα” αριθμό.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης