Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο αποτελείται από την Saipem και την ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες το τεχνικό πρόβλημα εντοπίζεται στον αγωγό διασύνδεσης του FSRU το οποίο είναι αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, με τον μετρητικό σταθμό του ΔΕΣΦΑ στην ξηρά.
Το τεχνικό πρόβλημα έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να τεθεί ακόμη σε εμπορική λειτουργία το FSRU παρά το γεγονός ότι ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε κανονική ένταξη του στο σύστημα στο τέλος Απριλίου. Όπως όλα δείχνουν εφόσον εντός των ημερών προταθεί η οριστική λύση από την πλευρά της κοινοπραξίας κατασκευής του αγωγού, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα ακόμη για γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις και εν συνεχεία δοκιμές ώστε να αρχίσει η κανονική λειτουργία του σταθμού αεριοποίησης του LNG και να παραλάβει τις πρώτες εμπορικές ποσότητες αερίου.
Το FSRU Αλεξανδρούπολης έχει χαρακτηριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως ένα κρίσιμο έργο για την εξασφάλιση της τροφοδοσίας με φυσικό αέριο τόσο της Ελλάδας, όσο και της ευρύτερης περιοχής.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Το φυσικό αέριο από το FSRU θα φθάνει στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία και περαιτέρω τη Μολδαβία και την Ουκρανία στα ανατολικά και στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία στα δυτικά.
Μάλιστα, πριν ακόμα παραδοθεί, έχει κερδίσει το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών καθώς έχει ήδη δεσμευθεί σε μακροχρόνια βάση το 80% της δυναμικότητας του τερματικού σταθμού από 13 διαφορετικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Όπως είναι γνωστό μέτοχοι του FSRU είναι η κυρία Ελμίνα Κοπελούζου (20%), η Gaslog (20%), η ΔΕΠΑ Εμπορίας (20%), ο ΔΕΣΦΑ (20%) και η Bulgartransgaz (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας) (20%).
Το ύψος της επένδυσης για τη δημιουργία του FSRU υπολογίζεται σε 380 εκατ. ευρώ και ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2022, προσθέτοντας ένα σημαντικό κρίκο στη αλυσίδα των έργων που προωθούν την απεξάρτηση της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης από το φυσικό αέριο της Ρωσίας.
Προώθηση στις αγορές
Με χωρητικότητα δεξαμενών 153.500 κ.μ. LNG, συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι την Ουγγαρία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία.
Το έργο χωροθετείται στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης και αποτελείται από μια υπεράκτια πλωτή μονάδα υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG FSRU) και ένα σύστημα αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης.
Το πλοίο έχει μήκος περίπου 300 μέτρα, μετασκευάστηκε σε FSRU στο ναυπηγείο Keppel στη Σιγκαπούρη και έφθασε στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο.
Σημειώνεται ότι το FSRU θα βρίσκεται μόνιμα αγκυροβολημένο σε απόσταση 17,6 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ. από την κοντινότερη ακτή στη Μάκρη του Έβρου.
www.worldenergynews.gr