Η ΕΕ ενέκρινε 1,4 δισ. ευρώ για υδρογόνο στα Μέσα Μεταφοράς

Η ΕΕ ενέκρινε 1,4 δισ. ευρώ για υδρογόνο στα Μέσα Μεταφοράς

Θα ξεμπλοκάρει δημόσια χρηματοδότηση για 13 έργα σε Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία, Ιταλία, Σλοβακία και Εσθονία (hydrogeninsight)

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» στο 4ο κύμα... σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) για το υδρογόνο.

Πρόκειται για πρόγραμμα που επιτρέπει στα κράτη μέλη να διαθέσουν τεράστια ποσά κρατικής ενίσχυσης σε μεμονωμένα έργα.

Βάσει δημοσιεύματος της ιστοσελίδας hydrogeninsight.com η οποία ειδικεύεται σε θέματα Η2, αυτός ο τελευταίος γύρος (Hy2Move), θα ξεκλειδώσει 1,4 δισ. ευρώ (1,52 δισ. δολάρια) δημόσιας χρηματοδότησης από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ολλανδία, την Ιταλία, τη Σλοβακία και την Εσθονία, η οποία θα διατεθεί για 13 έργα.

Ωστόσο, ενώ οι εταιρείες που θα λάβουν κρατική ενίσχυση έχουν εντοπιστεί, συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα έργα τους θα παραμείνουν άγνωστες έως ότου «επιλυθούν τυχόν ζητήματα εμπιστευτικότητας».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει επίσης ότι οι κρατικές ενισχύσεις που χορηγούνται βάσει του IPCEI ενδέχεται να μην πραγματοποιηθούν έως το 2031, «με χρονοδιαγράμματα που ποικίλλουν ανάλογα με τα μεμονωμένα έργα και τις εμπλεκόμενες εταιρείες».

Σε προηγούμενους γύρους IPCEI ορισμένα έργα (π.χ. η σχεδιαζόμενη μετατροπή της χαλυβουργίας της Stahl-Holding-Saar σε χρήση πράσινου υδρογόνου), έλαβαν ήδη επιχορηγήσεις για δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις, ενώ άλλα (π.χ. δύο από τα προγραμματισμένα έργα ηλεκτρολύτη της EDP στην Ισπανία), εξακολουθούν να περιμένουν τις κυβερνήσεις τους να υπογράψουν την κρατική βοήθεια.

Στο πλαίσιο του Hy2Move, η Airbus (ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών) πρόκειται να λάβει κυβερνητική υποστήριξη από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ισπανία για «εφαρμογές κινητικότητας και μεταφοράς», δηλαδή ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου σε διαφορετικούς τύπους μεταφορών σε οδικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.

Η αεροδιαστημική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της να θέσει σε λειτουργία ένα αεροσκάφος μηδενικών εκπομπών έως το 2035, αν και σύμφωνα με πληροφορίες δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση για το εάν θα δώσει προτεραιότητα σε κυψέλες καυσίμου ή κινητήρες υδρογόνου για τα πρώτα της εμπορικά αεροπλάνα.

 

Συνοπτικά για κάθε χώρα:

Γερμανία

Η Γερμανία πρόκειται επίσης να χορηγήσει κρατική ενίσχυση της Airbus για την ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε συστήματα κινητικότητας και αποθήκευσης για το H2.

Η χώρα έχει επίσης χορηγήσει κρατική ενίσχυση για την αυτοκινητοβιομηχανία BMW για εφαρμογές, κυψέλες καυσίμου και ενσωματωμένη αποθήκευση. Η Neuman & Esser είναι επίσης στη σειρά για επιδοτήσεις προς την τεχνολογία για την παραγωγή H2 για κινητικότητα.

 

Γαλλία

Η γαλλική κυβέρνηση πρόκειται επίσης να διαθέσει επιδοτήσεις στο πλαίσιο του Hy2Move στην εταιρεία ελαστικών Michelin, την εταιρεία ανάπτυξης έργων HDF και την εταιρεία εξοπλισμού παραγωγής H2 Gen-Hy Cube.

 

Ισπανία

Η Ισπανία πρόκειται τώρα να χορηγήσει κρατική ενίσχυση στην Evolution Synergetique η οποία κατασκευάζει μηχανικούς κινητήρες για ηλεκτρικά οχήματα.


Εσθονία

Ομοίως, η Εσθονία πρόκειται να υποστηρίξει την Skeleton Technologies για την ανάπτυξη εφαρμογών κινητικότητας υδρογόνου, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία μέχρι σήμερα επικεντρώνεται σε κυψέλες αποθήκευσης ενέργειας ταχείας φόρτισης αντί για H2 ή κυψέλες καυσίμου.

 

Σλοβακία

Η σλοβακική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Tomark ετοιμάζεται για επιδοτήσεις για την ανάπτυξη τόσο της κινητικότητας H2 όσο και των ενσωματωμένων δεξαμενών αποθήκευσης από την κυβέρνησή της μέσω του Hy2Move.

 

Ιταλία

Η Ιταλία έχει επίσης χορηγήσει κρατική ενίσχυση στον προμηθευτή εξοπλισμού φιλτραρίσματος UFI για την ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης