Με υδατοδρόμιο και σταθμό προαστιακού η νέα εποχή για το λιμάνι της Ραφήνας

Με υδατοδρόμιο και σταθμό προαστιακού η νέα εποχή για το λιμάνι της Ραφήνας
Τι προβλέπει το master plan του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού

Επέκταση του παλαιού και του νέου λιμανιού της Ραφήνας, με την ανάπτυξη νέου terminal, χώρων αναψυχής και υδατοδρομίου προβλέπει το master plan του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού διεθνούς ενδιαφέροντος. Το υπό διαβούλευση αναπτυξιακό πρόγραμμα του λιμένος Ραφήνας, που εκπονήθηκε με τη συμβολή του ΤΑΙΠΕΔ ως αρχής σχεδιασμού, προβλέπει ακόμα σταθμό του Προαστιακού Σιδηροδρόμου εντός της χερσαίας ζώνης, αλλά και την οδική σύνδεση της πόλης με την Αττική Οδό.

Παράλληλα, η Ραφήνα μαζί με το Λαύριο, που συμπληρώνουν το σύστημα λιμένων της Αττικής με κορωνίδα βέβαια τον Πειραιά, προορίζονται να δημιουργήσουν πιλοτικά ένα δίπολο «πράσινων» λιμανιών της χώρας. Έτσι, το master plan προβλέπει κάλυψη των αναγκών του λιμένος στον μέγιστο δυνατό βαθμό με την εγκατάσταση υποδομών ΑΠΕ στη χερσαία ζώνη. Συνιστάται ακόμα η ενίσχυση δράσεων για την εξοικονόμηση ενέργειας στην ξηρά για την ηλεκτροδότηση πλοίων που παραμένουν ελλιμενισμένα (cold ironing) και επέκταση σε επιπλέον θέσεις ελλιμενισμού του λιμανιού. 

Σήμερα, το λιμάνι της Ραφήνας σηκώνει σημαντικό βάρος της επιβατικής κίνησης προς τις Κυκλάδες (Τήνο, Άνδρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Ίο, Σαντορίνη, Κουφονήσια), καθώς και αποκλειστικά τη σύνδεση με το Μαρμάρι Ευβοίας. Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αναλάβει μεγαλύτερο μερίδιο της κίνησης επιβατών. Εκτός από την επιβατική και την τουριστική κίνηση και τη μεταφορά φορτηγών οχημάτων, εξυπηρετεί δευτερευόντως σκάφη αναψυχής, καθώς και την αλιεία. 

Στόχοι του master plan είναι η διάγνωση των δυνατοτήτων και των αναγκών του λιμανιού, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξής του, προκειμένου να βελτιωθούν οι υποδομές για να ανταποκριθεί στις μελλοντικές απαιτήσεις. Βάσει των προτεραιοτήτων που θα τεθούν θα προγραμματιστεί η χρονική ανάπτυξη του λιμένος από άποψη κατασκευής έργων, που εκτός από τον εκσυγχρονισμό θα συμβάλλουν και στην αποσυμφόρηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.

Υδατοδρόμιο, αντλιοστάσιο λυμάτων και χώροι πρασίνου

Από τις υφιστάμενες κτηριακές εγκαταστάσεις στο νέο master plan παραμένουν εννέα, ενώ οι υπόλοιπες κατεδαφίζονται είτε απομακρύνονται για την κατασκευή των αναγκαίων συγκοινωνιακών έργων, κυρίως της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Φλέμινγκ. Ο τερματικός σταθμός συνολικής επιφάνειας 2.800 τ.μ. χωροθετείται στη χερσαία ζώνη του κυρίως λιμένος. Προβλέπεται, ακόμη, η δημιουργία κλειστού τριώροφου πάρκινγκ δυναμικότητας 210 οχημάτων, στον χώρο του Αλιευτικού Καταφυγίου. 

Δυτικά του κτηρίου αποθηκών, που θα δημιουργηθείς τη χερσαία ζώνη, πρόκειται να κατασκευαστεί από την ΕΥΔΑΠ το αντλιοστάσιο λυμάτων της πόλης της Ραφήνας. Στον σχεδιασμό προβλέπονται επίσης χώροι πρασίνου και κοινόχρηστοι χώροι στην χερσαία ζώνη του λιμανιού, και μεταξύ των εγκαταστάσεων. Περιμετρικά του λιμανιού σχεδιάστηκε ένας διάδρομος αποκλειστικής κίνησης πεζών, πλάτους 2 μέτρων, που είναι κατάλληλος και για ΑμεΑ. Στο λιμάνι θα δημιουργηθεί υδατροδρόμιο, δυναμικότητας ενός υδροπλάνου, με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για τους χρήστες. Αυτό θα χωροθετηθεί εσωτερικά του δυτικού άκρου του υπήνεμου μόλου του λιμένα/αλιευτικού καταφυγίου.

Σταθμός του Προαστιακού

Το αναπτυξιακό πλανου του λιμανιού περιλαμβάνει ακόμη και τις προβλέψεις για τη σύνδεσή του τόσο με το σιδηροδρομικό δίκτυο, όσο και με την Αττική Οδό, παρότι προς ώρας αυτοί οι κεντρικοί σχεδιασμοί πάσχουν σε όρους χρηματοδότησης. Ειδικότερα, στη χερσαία ζώνη του τμήματος ακτοπλοΐας και νοτιοδυτικά του τερματικού σταθμού θα χωροθετηθεί ο Σταθμός Απόληξης του Προαστιακού, επιφάνειας 1.500 τ.μ. Σημειώνεται ότι στο επενδυτικό πλάνο του νέου ΟΣΕ, το εν λόγω έργο έχει μετατεθεί σε ορίζοντα δεκαετίας.

Όσον αφορά στον σχεδιασμό της επέκτασης της Αττικής Οδού, ένα έργο που επίσης αναζητά χρηματοδότηση, αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη σε ποιον άξονα προτεραιότητας τίθεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπεται η συνέχιση του κλάδου -από́ το ύψος περίπου των Σπάτων που καταλήγει στην Αγίου Δημητρίου. Αυτή θα συνδεθεί με τη Λεωφόρο Μαραθώνος μέσω ανισόπεδου κόμβου ανάντη του κόμβου με τη Λεωφόρο Φλέμινγκ και θα συνεχίσει εντός της Ραφήνας. Ο σχεδιασμός προβλέπει υπογειοποίηση της Λεωφ. Φλέμινγκ στο ύψος της πλατείας της Ραφήνας μέχρι περίπου το ύψος του λιμένα.


www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης