Αντιμέτωπη με κυρώσεις και έλλειψη δεξαμενόπλοιων κατηγορίας πάγου η ρωσική εταιρεία
Η Ρωσία έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη παγκόσμιων πωλήσεων θαλάσσιου LNG για να αντισταθμίσει τη μείωση των εξαγωγών φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, οι οποίες έχουν υποχωρήσει κατακόρυφα στα μετασοβιετικά χαμηλά εν μέσω μιας σοβαρής ρήξης με τη Δύση για την Ουκρανία.
Η πιθανή μείωση του εργοστασίου LNG 2 της Αρκτικής στη χερσόνησο Gydan θα περιπλέξει τον στόχο της Μόσχας να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά LNG στο ένα πέμπτο έως το 2030-2035 από περίπου 8% που είναι σήμερα.
Το έργο επρόκειτο να γίνει το μεγαλύτερο τέτοιο εργοστάσιο της Ρωσίας με τελική παραγωγή 19,8 εκατομμυρίων μετρικών τόνων LNG ετησίως και 1,6 εκατομμυρίων τόνων ετησίως σταθερού συμπυκνώματος αερίου από τρία τρένα.
Η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο πρώτο τρένο του Arctic LNG 2 τον Δεκέμβριο, αλλά έχει καθυστερήσει να προμηθεύσει τα πρώτα φορτία υπερψυκτικού φυσικού αερίου από το έργο εν μέσω ελλείψεων σε δεξαμενόπλοια κατηγορίας πάγου.
Πηγές ανέφεραν ότι η μετατροπή του μεθανίου σε υγρό σε θερμοκρασία μείον 163 Κελσίου έχει πλέον ανασταλεί στο εργοστάσιο.
Η δεύτερη και η τρίτη γραμμή του επρόκειτο να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το 2024 και το 2026 αντίστοιχα, με το δεύτερο τρένο παραγωγής του να κατασκευάζεται επί του παρόντος σε εργοστάσιο στην Belokamenka στην περιοχή Murmansk.
Ωστόσο, το τρίτο τρένο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντ 'αυτού στο εργοστάσιο LNG του Murmansk που ανακοίνωσε η Novatek τον περασμένο Ιούνιο.
Τέλος του 2027 σε λειτουργία
Το έργο LNG του Murmansk αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερο από το Arctic LNG 2, με τελική παραγωγή 20,4 εκατομμυρίων τόνων ετησίως. Προβλέπεται να ξεκινήσει την παραγωγή στα δύο πρώτα τρένα του μέχρι το τέλος του 2027, με μια τελευταία γραμμή που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2029.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του έργου του Murmansk σε σύγκριση με το Arctic LNG 2 θα ήταν η πρόσβασή του στο λιμάνι χωρίς πάγο στη Θάλασσα του Μπάρεντς.
Τα σχέδια για το Arctic LNG 2 ήταν περίπλοκα πέρυσι όταν συμπεριλήφθηκε στις δυτικές κυρώσεις για τη σύγκρουση της Ρωσίας στην Ουκρανία, ωθώντας τους ξένους μετόχους να παγώσουν τη συμμετοχή και τη Novatek να εκδώσει μια ανωτέρα βία.
Η Novatek απέτυχε επίσης να εξασφαλίσει αρκετούς μεταφορείς αερίου κατηγορίας πάγου, καθώς οι ξένοι εταίροι φοβήθηκαν από τις κυρώσεις.
Ο επικεφαλής μέτοχος του Arctic LNG 2 TotalEnergies ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι το τρίτο τρένο του έργου είχε τεθεί σε αναμονή, αλλά το δεύτερο ήταν πιθανό να εγκατασταθεί.
www.worldenergynews.gr