Έντεκα ευρωπαϊκές μονάδες αντιπροσωπεύουν το 45% όλων των μονάδων υψηλού κινδύνου
Από τα 465 περιουσιακά στοιχεία διύλισης που αναλύθηκαν, η μονάδων συμβούλων κατέταξε περίπου το 21% της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης του 2023 σε κάποιο κίνδυνο κλεισίματος.
Η Ευρώπη και η Κίνα φιλοξενούν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων υψηλού κινδύνου, θέτοντας σε κίνδυνο περίπου 3,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) παραγωγικής ικανότητας διύλισης, διαπίστωσε η Wood Mac, με βάση την εκτίμησή της για τα net cash margins, το κόστος των εκπομπών άνθρακα, την ιδιοκτησία, το περιβάλλον επενδύσεων και στρατηγική αξία των διυλιστηρίων.
Υπάρχουν 11 ευρωπαϊκές μονάδες που αντιπροσωπεύουν το 45% όλων των μονάδων υψηλού κινδύνου, σύμφωνα με την έκθεση.
Περίπου 30 ευρωπαϊκά διυλιστήρια έχουν ήδη κλείσει από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία από τον οργανισμό Concawe, με σχεδόν 90 να εξακολουθούν να λειτουργούν.
Αυτή η σειρά κλεισίματος προκλήθηκε από τον ανταγωνισμό από νεότερα και πιο σύνθετα εργοστάσια στη Μέση Ανατολή και την Ασία, καθώς και από τον αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19.
Τα περιθώρια βενζίνης αναμένεται να εξασθενήσουν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας καθώς η ζήτηση μειώνεται και οι κυρώσεις στη Ρωσία χαλαρώνουν, ενώ οι αναμενόμενοι φόροι άνθρακα θα αρχίσουν επίσης να ασκούν πιέσεις, σύμφωνα με την ανάλυση της Wood Mac.
Το λειτουργικό κόστος θα μπορούσε να αυξηθεί τόσο πολύ που «το κλείσιμο μπορεί να είναι η μόνη επιλογή», δήλωσε η ανώτερη αναλύτρια λιπαντικών και χημικών της Wood Mac, Emma Fox.
Πιέσεις στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια
Εν τω μεταξύ, το τεράστιο διυλιστήριο πετρελαίου Dangote της Νιγηρίας θα μπορούσε να τερματίσει το επί δεκαετίες εμπόριο βενζίνης από την Ευρώπη στην Αφρική αξίας 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, συσσωρεύοντας πιέσεις στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που ήδη κινδυνεύουν να κλείσουν λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.
Το διυλιστήριο Dangote, με δυναμικότητα έως και 650.000 bpd, ξεκίνησε την παραγωγή τον Ιανουάριο αλλά δεν συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση της Wood Mac.
Οι επτά μονάδες υψηλού κινδύνου στην Κίνα είναι μικρής κλίμακας ανεξάρτητα διυλιστήρια. Αποκαλούμενα «τσαγιέρες», αυτά τα διυλιστήρια υπόκεινται σε πιο αυστηρούς κυβερνητικούς κανονισμούς και ανταγωνίζονται μεγαλύτερες ενσωματωμένες μονάδες που είναι συνήθως κρατικές και πιο περίπλοκες.
www.worldenergynews.gr