Ενέργεια

Οι αμερικανικές κυρώσεις στη Ρωσία φέρνουν «πονοκέφαλο» στα διυλιστήρια της Ινδίας

Οι αμερικανικές κυρώσεις στη Ρωσία φέρνουν «πονοκέφαλο» στα διυλιστήρια της Ινδίας
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Ινδία θα εξακολουθήσει να αγοράζει αργό από τη Ρωσία, αλλά μόνο εάν πωλείται κάτω από το ανώτατο όριο τιμών της G7 των 60 δολαρίων ανά βαρέλι
Τα ινδικά διυλιστήρια ανησυχούν ότι οι τελευταίες κυρώσεις των ΗΠΑ κατά της Ρωσίας θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά την ικανότητά τους να εισάγουν φθηνό ρωσικό αργό, καθώς οι τιμές των ναύλων θα αυξηθούν πλήττοντας έτσι τα περιθώρια διύλισης.

Οι ΗΠΑ επέβαλαν νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας την περασμένη εβδομάδα, κατά τη δεύτερη επέτειο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά και ως απάντηση στον θάνατο του ακτιβιστή κατά της διαφθοράς Αλεξέι Ναβάλνι.

Σύμφωνα με το Reuters, μεταξύ των 500 στόχων των νέων κυρώσεων, το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών και το State Department βάζουν στο στόχαστρο τη ρωσική εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων Sovcomflot και περισσότερα από δώδεκα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου που συνδέονται μαζί της.

Τα διυλιστήρια στην Ινδία ανησυχούν τώρα ότι οι νέες κυρώσεις θα καταστήσουν πιο δύσκολη τη μεταφορά πετρελαίου από τη Ρωσία, γεγονός που θα αυξήσει το κόστος μεταφοράς και θα μειώσει τα περιθώρια διύλισης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Ινδία θα εξακολουθήσει να αγοράζει αργό από τη Ρωσία, αλλά μόνο εάν πωλείται κάτω από το ανώτατο όριο τιμών της G7 των 60 δολαρίων ανά βαρέλι και αποστέλλεται με πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος της ινδικής κυβέρνησης.

Ανεβασμένοι οι ναύλοι

Ακόμη και πριν από τις τελευταίες αμερικανικές κυρώσεις, τα περιθώρια διύλισης για τα μεγαλύτερα κρατικά διυλιστήρια της Ινδίας είχαν μειωθεί εν μέσω της δυσκολότερης πρόσβασης στο ρωσικό αργό και της εκτίναξης των ναύλων λόγω της διακοπής των μεταφορών στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσαν αναλυτές και έμποροι στο Bloomberg την περασμένη εβδομάδα.

Για το μεγαλύτερο μέρος του 2023, τα ινδικά διυλιστήρια απολάμβαναν υψηλά περιθώρια διύλισης και κέρδη, καθώς εισήγαγαν φθηνό ρωσικό αργό στα 20 δολάρια το βαρέλι και περισσότερο κάτω από τα διεθνή σημεία αναφοράς.

Η μείωση των περιθωρίων διύλισης οφείλεται στο υψηλότερο κόστος για τα ινδικά διυλιστήρια εξαιτίας του υψηλότερου ανταγωνισμού στην Ασία, του αυξημένου κόστους των ναύλων και της αυστηρότερης επιβολής κυρώσεων από τις ΗΠΑ, η οποία έχει περιορίσει την πρόσβαση της Ινδίας σε πολύ χαμηλές τιμές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία.

Η αυστηρότερη επιβολή των κυρώσεων της G7 και τα συναφή ζητήματα πληρωμών έχουν καθυστερήσει τις ινδικές αγορές ορισμένων φορτίων ρωσικού αργού πετρελαίου, με τα δεξαμενόπλοια που προηγουμένως κατευθύνονταν προς την Ινδία να επιστρέφουν προς τα ανατολικά, όπως έδειξαν στις αρχές του τρέχοντος έτους τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που παρακολουθεί το Bloomberg.
 
www.worldenergynews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης