Η Kpler ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Διώρυγα του Σουέζ δεν έχει δει να περνάνε πλοία LNG από τις 17 Ιανουαρίου
Σταθερές έμειναν σχεδόν οι τιμές για τον παγκόσμιο στόλο μεταφοράς LNG αυτήν την εβδομάδα, ενώ οι ευρωπαϊκές και ασιατικές τιμές μειώθηκαν σε σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες.
Σύμφωνα με το LNG Prime, την περασμένη εβδομάδα, οι τιμές ναύλωσης αυξήθηκαν για πρώτη φορά από τα μέσα Νοεμβρίου του 2023 κυρίως λόγω του ανοίγματος του αμερικανικού αρμπιτράζ στη Βορειοανατολική Ασία, σε συνδυασμό με τον αυξημένο χρόνο ταξιδιού που έκαναν τα εμπορικά πλοία καθώς δεν μπορούσαν να διέλθουν από τη Διώρυγα του Σουέζ.
«Οι ναύλοι παρέμειναν σχεδόν σταθεροί αυτήν την εβδομάδα, με το Spark30S Atlantic να παραμένει αμετάβλητο στα 54.500 δολάρια την ημέρα, ενώ το Spark25S Pacific αυξήθηκε κατά 500 δολάρια (1%) στα 58.000 δολάρια την ημέρα», δήλωσε στο LNG Prime την Παρασκευή ο Qasim Afghan, εμπορικός αναλυτής της Spark.
Από τον Ιανουάριο, οι μεταφορείς LNG, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων του Κατάρ που παραδίδουν αποστολές στην Ευρώπη, προτιμούν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας την για ασφαλέστερη διέλευσή τους.
Η Kpler ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Διώρυγα του Σουέζ δεν έχει δει να περνάνε πλοία LNG από τις 17 Ιανουαρίου.
Τα πλοία κάνουν 21 επιπλέον μέρες επιλέγοντας τη λύση του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας σε αντίθεση με τη Διώρυγα του Σουέζ.
Πτώση στις ευρωπαϊκές τιμές
Στην Ευρώπη, το SparkNWE DES LNG μειώθηκε σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, με το NWE DES LNG για την παράδοση Μαρτίου να αξιολογείται την περασμένη εβδομάδα στα 8,172 δολ/MMBtu και με έκπτωση 0,60 δολ/MMBtu στο TTF.
Τα στοιχεία της Gas Infrastructure Europe (GIE) δείχνουν ότι οι αποθήκες αερίου στην ΕΕ ήταν πλήρεις κατά 65,94% στις 14 Φεβρουαρίου, αλλά στις 7 Φεβρουαρίου ήταν πλήρεις κατά 67,87%.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως τα επίπεδα φυσικού αερίου σε αποθήκες στην Ευρώπη παραμένουν υψηλά για αυτή την εποχή του χρόνου λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το LNG Prime, την περασμένη εβδομάδα, οι τιμές ναύλωσης αυξήθηκαν για πρώτη φορά από τα μέσα Νοεμβρίου του 2023 κυρίως λόγω του ανοίγματος του αμερικανικού αρμπιτράζ στη Βορειοανατολική Ασία, σε συνδυασμό με τον αυξημένο χρόνο ταξιδιού που έκαναν τα εμπορικά πλοία καθώς δεν μπορούσαν να διέλθουν από τη Διώρυγα του Σουέζ.
«Οι ναύλοι παρέμειναν σχεδόν σταθεροί αυτήν την εβδομάδα, με το Spark30S Atlantic να παραμένει αμετάβλητο στα 54.500 δολάρια την ημέρα, ενώ το Spark25S Pacific αυξήθηκε κατά 500 δολάρια (1%) στα 58.000 δολάρια την ημέρα», δήλωσε στο LNG Prime την Παρασκευή ο Qasim Afghan, εμπορικός αναλυτής της Spark.
Από τον Ιανουάριο, οι μεταφορείς LNG, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων του Κατάρ που παραδίδουν αποστολές στην Ευρώπη, προτιμούν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας την για ασφαλέστερη διέλευσή τους.
Η Kpler ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Διώρυγα του Σουέζ δεν έχει δει να περνάνε πλοία LNG από τις 17 Ιανουαρίου.
Τα πλοία κάνουν 21 επιπλέον μέρες επιλέγοντας τη λύση του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας σε αντίθεση με τη Διώρυγα του Σουέζ.
Πτώση στις ευρωπαϊκές τιμές
Στην Ευρώπη, το SparkNWE DES LNG μειώθηκε σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, με το NWE DES LNG για την παράδοση Μαρτίου να αξιολογείται την περασμένη εβδομάδα στα 8,172 δολ/MMBtu και με έκπτωση 0,60 δολ/MMBtu στο TTF.
Τα στοιχεία της Gas Infrastructure Europe (GIE) δείχνουν ότι οι αποθήκες αερίου στην ΕΕ ήταν πλήρεις κατά 65,94% στις 14 Φεβρουαρίου, αλλά στις 7 Φεβρουαρίου ήταν πλήρεις κατά 67,87%.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως τα επίπεδα φυσικού αερίου σε αποθήκες στην Ευρώπη παραμένουν υψηλά για αυτή την εποχή του χρόνου λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών.
www.worldenergynews.gr