Ενέργεια

Ιταλία: Γιατί η Stellantis πιέζει την κυβέρνηση Meloni

Ιταλία: Γιατί η Stellantis πιέζει την κυβέρνηση Meloni
Η εταιρεία δήλωσε ότι η Ρώμη πρέπει να κάνει το χρέος της για να υποστηρίξει την αύξηση της παραγωγής - να δώσει κίνητρα στους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ένας «πόλεμος δηλώσεων» έχει ξεσπάσει πρόσφατα μεταξύ της Ιταλίδας πρωθυπουργού Meloni και του CEO της Stellantis Carlos Tavares, αποκαλύπτοντας μια νέα σκληρή πραγματικότητα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης εκμεταλλεύονται την αυξανόμενη παραγωγική ικανότητά τους για να επιτύχουν καλύτερες συμφωνίες με τις εθνικές κυβερνήσεις, οι οποίες εκλαμβάνουν αυτή την πίεση ως εκβιασμούς.

Η Stellantis, η οποία προέκυψε συνδυαστικά από τη γαλλική Peugeot, την ιταλική Fiat και τη Chrysler των ΗΠΑ, αντιπροσωπεύει σχεδόν το σύνολο της παραγωγής αυτοκινήτων της Ιταλίας.
Η παραγωγή της Fiat έχει μειωθεί καθώς οι ευρωπαϊκές πωλήσεις έχουν μείνει στάσιμες και η Stellantis έχει μεταφέρει την παραγωγή σε άλλες χώρες του εκτεταμένου παγκόσμιου δικτύου της.

Το ποσοστό χρησιμοποίησης της παραγωγικής ικανότητας της Stellantis στα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της διαμορφώθηκε στο 56% πέρυσι, από 64% το 2019 και πολύ κάτω από το ποσοστό 71% της Volkswagen σύμφωνα με τα στοιχεία της GlobalData που δόθηκαν στο Reuters.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν σε τουλάχιστον 80% χρησιμοποίηση της παραγωγικής τους ικανότητας.

Η Stellantis χρησιμοποιεί την ισχυρή παραγωγική της ικανότητα ως μοχλό πίεσης στη διαπραγμάτευση για επιδοτήσεις και πολιτική στήριξη από τη Ρώμη και τις κυβερνήσεις άλλων χωρών.

Σημαντική η παραγωγή στις ΗΠΑ

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, πολιτειακοί και ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι δελέασαν με επιδοτήσεις τον Tavares ώστε να μην κλείσει ένα εργοστάσιο της Jeep, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί τώρα για την κατασκευή ενός νέου μεσαίου pickup φορτηγού που καλύπτει ένα κενό στη γκάμα μοντέλων της εταιρείας στις ΗΠΑ.

Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο έχει αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία, δήλωσε στο Reuters ο Justin Cox, διευθυντής παγκόσμιας παραγωγής της GlobalData.

Οι δραστηριότητες της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική για τα φορτηγά και τα SUV της Jeep παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών του ομίλου.

Η Stellantis θα ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 την Πέμπτη (15/2).

«Μπορείτε να καταλάβετε γιατί οι Ιταλοί είναι αναστατωμένοι ... Η Ιταλία έχει πολλά να χάσει», δήλωσε ο Cox. «Όλος ο όγκος της παραγωγής τους είναι συνδεδεμένος με την Stellantis».
Να θυμίσουμε πως η Stellantis κατασκεύασε 735.000 οχήματα στη Γαλλία το 2023 και 750.000 στην Ιταλία.

Αν και η Stellantis είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, η Γαλλία έχει επίσης τη δυνατότητα να στηριχθεί και στη Renaultμ ενώ με βάση τα στοιχεία η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων της Ιταλίας ανήλθε πέρυσι σε περίπου 800.000 οχήματα, έναντι 1,5 εκατομμυρίου μονάδων στη Γαλλία, σύμφωνα με την AlixPartners.

Οι Ιταλοί αξιωματούχοι απαίτησαν από τον Tavares να επαναφέρει την παραγωγή της Fiat στο 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως, με τη Meloni να δηλώνει στο κοινοβούλιο ότι η η Stellantis στην πραγματικότητα προωθεί τα γαλλικά συμφέροντα Και πρόσθεσε: «Δεν είναι τυχαίο ότι οι βιομηχανικές επιλογές του ομίλου λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τα συμφέροντα της Γαλλίας από ό,τι τα ιταλικά».

Ο Tavares - ο οποίος έχει καταστήσει τη Stellantis μία από τις πιο κερδοφόρες εταιρείες του κλάδου - αντέτεινε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία «δεν φοβάται το 1 εκατομμύριο ... Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πάντα (εξαρτάται) από το μέγεθος της αγοράς».

Ο Tavares και ο πρόεδρος της Stellantis John Elkann, γόνος της ιταλικής οικογένειας Agnelli, έχουν ξεκινήσει τις συνομιλίες με την κυβέρνηση Meloni.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η Ρώμη πρέπει να κάνει το χρέος της για να υποστηρίξει την αύξηση της παραγωγής - να δώσει κίνητρα στους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να μειώσει το ενεργειακό κόστος και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σε Γαλλία και Ιταλία η παραγωγή των ακριβότερων μοντέλων

Η Stellantis έχει εδώ και καιρό ξεκινήσει την παραγωγή των φτηνότερων οχημάτων της σε χώρες με χαμηλό κόστος, ενώ η παραγωγή των ακριβότερων μοντέλων γίνεται στη Γαλλία και την Ιταλία.  

Ο ιταλικός όμιλος και οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές του, αντιμετωπίζουν τώρα την εξασθένηση της ζήτησης αυτοκινήτων και την ένταση του ανταγωνισμού κυρίως από τις κινεζικές βιομηχανίες.

Η Ιταλία, η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, φιλοξενεί τη δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με το τοπικό λόμπι αυτοκινήτων ANFIA.

Την ίδια στιγμή, η Γαλλία είναι ένας από τους κύριους επενδυτές της Stellantis με ποσοστό 6,1% μέσω της κρατικά υποστηριζόμενης επενδυτικής τράπεζας Bpifrance και έχει εκπρόσωπο στο διοικητικό συμβούλιο της.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης