Τα αποθέματα πετρελαίου στον κόμβο διύλισης και αποθήκευσης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσας (ARA) μειώθηκαν κατά 3,6% την εβδομάδα σε 1,887 εκατομμύρια τόνους
Το spread, που συνήθως μετράται με την ανταλλαγή συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης για συμβόλαια ανταλλαγής (EFS), διευρύνθηκε τις τελευταίες τέσσερις συνεδριάσεις, έδειξαν τα στοιχεία. Η τελευταία φορά που η διαφορά τιμής ήταν πάνω από τέτοια επίπεδα ήταν στις αρχές Νοεμβρίου 2022, πριν από τις κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας.
Το υψηλότερο κόστος ναύλων στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης λόγω των ναυτιλιακών δεινών της Ερυθράς Θάλασσας, η σύσφιξη των προμηθειών - κατά συνέπεια τα υψηλότερα περιθώρια διύλισης - στη βορειοδυτική Ευρώπη και οι επαρκείς ασιατικές προμήθειες έχουν οδηγήσει σε μεγαλύτερες διαφορές τιμών, ανέφεραν τρεις εμπορικές πηγές.
«Τα μεσαία αποθέματα αποστάγματος στην Ευρώπη παραμένουν στενά, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ρωγμές (εκεί) θα παραμείνουν καλά υποστηριζόμενες τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα», ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές της ING.
Τα αποθέματα πετρελαίου που διατηρούνται σε ανεξάρτητη αποθήκευση στον κόμβο διύλισης και αποθήκευσης Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσας (ARA) μειώθηκαν κατά 3,6% την εβδομάδα σε 1,887 εκατομμύρια τόνους την Πέμπτη, καθώς οι εισαγωγές επιβραδύνθηκαν.
Το spread EFS συγκρίνουν τις ανταλλαγές πετρελαίου βενζίνης θείου 10 ppm του πρώτου μήνα της Σιγκαπούρης και το αντίστοιχο συμβόλαιο μελλοντικής εκπλήρωσης πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ICE. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά, τόσο καλύτερο είναι το οικονομικό κίνητρο για τους κατόχους ασιατικών φορτίων να πουλήσουν τα φορτία τους στη βορειοδυτική Ευρώπη.
Περιθώρια διύλισης
Αν και τα ασιατικά περιθώρια διύλισης για το καύσιμο αυξάνονταν επίσης κάθε εβδομάδα, τα κέρδη έχουν μετριαστεί με τις προσδοκίες για αύξηση της προσφοράς, καθώς οι προμηθευτές, όπως η Ινδία, θα μπορούσαν να στρέψουν τις εξαγωγές τους ανατολικά αυτόν τον μήνα, δεδομένης της καλύτερης κερδοφορίας.
«Οι εξαγωγές της WCI κατευθύνονται πλέον προς τη Σιγκαπούρη και όχι προς την Ευρώπη, λόγω του αυξημένου κόστους ναύλων που σχετίζεται με τα ευρωπαϊκά ταξίδια», δήλωσε ο James Noel-Beswick της Sparta Commodities.
Παρά την ισχύ των spreads τώρα, το arbitrage για τους πωλητές φορτίων της βορειοανατολικής και νοτιοανατολικής Ασίας προς τη βορειοδυτική Ευρώπη θα πρέπει να παραμείνει κλειστό ακόμα και μετά τη χαλάρωση των ναύλων από τα μέσα αυτής της εβδομάδας, καθώς άλλοι προθεσμικοί κίνδυνοι τιμών εξακολουθούν να υπάρχουν, ανέφεραν δύο από τις πηγές.
Οι ναύλοι για τη διαδρομή Νότια Κορέα-Ηνωμένο Βασίλειο για ένα πλοίο μεγάλης εμβέλειας που μπορεί να μεταφέρει περίπου 90.000 τόνους πετρελαίου έχουν μειωθεί κατά 1 εκατομμύριο δολάρια την εβδομάδα σε 6,6 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία τιμολόγησης της SSY Tanker.
Η βιωσιμότητα μιας ευρείας διαφοράς EFS τις επόμενες εβδομάδες θα εξαρτηθεί από τις κινήσεις του κόστους ναύλων και από το πώς η ζήτηση της Ευρώπης θα εξαντληθεί μετά το χειμώνα, καθώς οι ασιατικές προμήθειες αναμένεται να αλλάξουν ελάχιστα τον Μάρτιο.
Οι περιφερειακοί ναύλοι και οι ναύλοι ανατολής-δύσης φτάνουν επί του παρόντος σε ανώτατο όριο τιμών και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να προσαρμόσουν τις τιμές ή τις θέσεις τους σύντομα.
www.worldenergynews.gr