Μεγάλη πτώση στις ταξινομήσεις οχημάτων H2 στην Ευρώπη (Hydrogen Insight)

Μεγάλη πτώση στις ταξινομήσεις οχημάτων H2 στην Ευρώπη (Hydrogen Insight)

Έρευνα δείχνει ότι στη «γηραιά» ήπειρο διασώθηκαν μόνο 3 χώρες

Αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα είναι η έρευνα της ιστοσελίδας Hydrogen Insight σχετικά με τις νέες ταξινομήσεις οχημάτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV) οι οποίες κατέρρευσαν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες εκτός από τρεις.

Οι εγγραφές νέων FCEV ολοκληρώνονται στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης παρά τα σχέδια διαφόρων εταιρειών να φέρουν σε λειτουργία δεκάδες νέους σταθμούς ανεφοδιασμού H2 (HRS) σε πολλά κράτη και τη νέα νομοθεσία της ΕΕ που επιβάλλει την κατασκευή εκατοντάδων νέων σημείων ανεφοδιασμού μέχρι το 2027.

Τα στοιχεία από κάθε ευρωπαϊκή χώρα με τουλάχιστον ένα HRS δείχνουν ότι σε όλες εκτός από τρεις, οι εγγραφές (μπορούν να περιλαμβάνουν οχήματα που έχουν αγοραστεί από αντιπροσωπείες που δεν έχουν πουληθεί ακόμη σε επιχείρηση ή άτομο) του FCEV έχουν καταρρεύσει ή έχουν μείνει στάσιμες.

ΥΔΡΟΓΟΝΟ_4.jpeg


Ευρώπη: Άνοδος μόνο σε Γαλλία
, Ην. Βασίλειο και Τσεχία

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως από το Hydrogen Insight, η Γερμανία (μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων υδρογόνου της Ευρώπης), σημείωσε πτώση σχεδόν 70% στις νέες ταξινομήσεις FCEV το 2023.

Ωστόσο, τα δεδομένα από τη Γαλλία δείχνουν ότι η χώρα γίνεται μια από τις πιο δυναμικές αγορές FCEV στην Ευρώπη (αν και οι πωλήσεις οχημάτων υδρογόνου είναι ακόμα λίγες σε σύγκριση με εκείνες των ισοδύναμων ηλεκτρικών μπαταριών) με το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τσεχία οι μόνες άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν είδαμε περισσότερες από 10 εγγραφές FCEV ανά HRS πέρυσι.


ΠΙΝΑΚΑΣ_1.png

Ελβετία

Στην Ελβετία (έχει μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις HRS στην Ευρώπη), οι συνολικές νέες ταξινομήσεις για FCEV μειώθηκαν κατά 50%, με μόλις 28 επιβατικά και 10 επαγγελματικά οχήματα να ταξινομήθηκαν πέρυσι, όπως αποκάλυψε η Ελβετική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Στατιστικής στο Hydrogen Insight.

Συγκριτικά, το κράτος της Κεντρικής Ευρώπης κατέγραψε 40.507 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) το 2023.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το επιχείρημα ότι ο λόγος για τη χαμηλή πρόσληψη FCEV είναι η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Η Ελβετία έχει ήδη 15 σταθμούς ανεφοδιασμού (οι περισσότεροι από τους οποίους βρίσκονται στα πολυπληθή βόρεια και δυτικά της μικρής πολιτείας των Άλπεων), σύμφωνα με τον ιστότοπο H2.live, ο οποίος χαρτογραφεί τα RFS σε όλη την Ευρώπη.


Ολλανδία

Η Ολλανδία (άλλο ευρωπαϊκό σημείο ανεφοδιασμού), κατέγραψε επίσης σημαντική πτώση, αν και τα μόνα διαθέσιμα στοιχεία εκτείνονται από τον Ιανουάριο έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2023.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καταγράφηκαν μόνο 29 FCEV (9 από τα οποία ήταν λεωφορεία), σύμφωνα με την Ολλανδία Enterprise Agency, σε σύγκριση με 122 για το ίδιο χρονικό διάστημα το προηγούμενο έτος — πτώση 76%. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καταγράφηκαν 10.292 BEV.

Η πτώση έρχεται παρά την παρουσία 19 πρατηρίων καυσίμων H2 στη μικρή χώρα και άλλα 2 υπό ανάπτυξη και την ανακοίνωση από την ολλανδική κυβέρνηση τον Νοέμβριο του 2022 ενός προγράμματος επιδότησης 22 εκατομμυρίων ευρώ για φορτηγά υδρογόνου και πρατήρια καυσίμων.

Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2023, λίγο πριν από την καταληκτική ημερομηνία για τα στατιστικά στοιχεία, η ολλανδική κυβέρνηση αποκάλυψε ότι είχε διογκώσει αυτό το πρόγραμμα επιδότησης FCEV στα 150 εκατ. ευρώ.

Το πρόγραμμα «Hydrogen in Mobility» θα χορηγήσει χρηματοδότηση έως και 300.000 ευρώ ανά φορτηγό, φορτηγό ή λεωφορείο με κυψέλες καυσίμου και 2 εκατομμύρια ευρώ ανά πρατήριο ανεφοδιασμού όταν τα δύο αναπτυχθούν μαζί, με στόχο την τόνωση της κινητικότητας υδρογόνου καθώς μια πλήρης επιλογή εκτός από την ηλεκτρική μεταφορά με μπαταρία.

 

Δανία

Εν τω μεταξύ, στη Δανία, όπου ένας στόλος με πάνω από 100 ταξί έμεινε αποκλεισμένος πέρυσι όταν ο φορέας εκμετάλλευσης Everfuel έκλεισε και τα 3 HRS της χώρας λόγω έλλειψης κερδοφορίας, υπήρχε μόνο μία εμπορική ταξινόμηση FCEV και καμία ταξινόμηση αυτοκινήτων υδρογόνου σε σύγκριση με 65.483 BEV.

Το προηγούμενο έτος καταγράφηκαν 6 FCEVs, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία της Δανίας.

Ο ιστότοπος H2.live εμφανίζει επί του παρόντος 4 HRS στη Δανία (συμπεριλαμβανομένων των 3 που έκλεισε η Everfuel) τα οποία αναφέρονται όλα ως «τεχνικά προβλήματα».

Το 4ο είναι ένα HRS σε ένα εργοστάσιο Nel στο Herning, το οποίο δεν είναι ανοιχτό στο κοινό και χρησιμοποιείται μόνο για σκοπούς επίδειξης.


Πτώση σε Ν. Κορέα και Ιαπωνία - Άνοδος σε Κίνα και ΗΠΑ

Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Hydrogen Insight δείχνουν επίσης πτώση των πωλήσεων FCEV στη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, αλλά και ανάπτυξη της αγοράς στην Κίνα και τις ΗΠΑ.


Γαλλία

Για την ευρωπαϊκή αγορά FCEV, δεν ήταν όλα τα νέα άσχημα.

Στην Γαλλία (διαθέτει 11 σταθμούς ανεφοδιασμού H2 και 2 υπό ανάπτυξη), οι πωλήσεις οχημάτων υδρογόνου αυξήθηκαν κατά περίπου 56% (306 από έτος σε έτος), σύμφωνα με τη γαλλική πλατφόρμα αυτοκινήτου (PFA).

Ακόμα κι έτσι, αυτοί οι αριθμοί αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό σε σύγκριση με τις 298.000 πωλήσεις BEV για το έτος.

Ωστόσο, τα στοιχεία των πωλήσεων της FCEV είναι πιθανό να ενισχυθούν το 2024, με την είδηση χθες ότι μόλις 3 ημέρες μετά την εισαγωγή 8 νέων μοντέλων van υδρογόνου, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis πούλησε 150 από τα οχήματα στην Hysetco, μια κοινοπραξία μεταξύ Toyota, Air Liquide.

Η εταιρεία υπηρεσιών ενεργειακής απόδοσης Idex και η εταιρεία ηλεκτρικών ταξί Step που μισθώνει οχήματα με κυψέλες καυσίμου σε πελάτες στη Γαλλία.

Η Air Liquide (γαλλική εταιρεία πετρελαίου TotalEnergies και βιομηχανικών αερίων) ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα την επίσημη έναρξη της κοινοπραξίας 50-50 για ανεφοδιασμό με υδρογόνο (Teal Mobility) η οποία στοχεύει να έχει έως και 20 σταθμούς σε λειτουργία έως το τέλος του 2024.

Αυτό έρχεται καθώς η ΕΕ θεσπίζει νομοθεσία που επιβάλλει ότι η υποδομή ανεφοδιασμού με υδρογόνο πρέπει να υπάρχει κάθε 200 χιλιόμετρα στους κύριους δρόμους της έως το 2030, καθώς και σε 424 «αστικούς κόμβους» σε όλη την Ευρώπη.

 

Βέλγιο

Στο Βέλγιο (η αγορά FCEV είναι ακόμη εκκολαπτόμενη παρά το γεγονός ότι διαθέτει 7 HRS), υπήρξε επίσης μια άνοδος στις νέες εγγραφές, αν και από χαμηλή βάση.

Συνολικά, καταγράφηκαν 12 FCEV το 2023 (8 αυτοκίνητα και 4 επαγγελματικά οχήματα), σύμφωνα με τη βελγική στατιστική υπηρεσία Statbel, έναντι 93.086 BEV. Ωστόσο, αυτό αντιπροσωπεύει μια άνοδο το 2022, όταν καταγράφηκαν μόνο δύο FCEV.


Αυστρία

Στην Αυστρία (διαθέτει 6 σταθμούς ανεφοδιασμού), οι πωλήσεις FCEV μειώθηκαν κατά περισσότερο από 25% το 2023 (πάλι από χαμηλή βάση) από 14 σε 10, δείχνουν τα στοιχεία της Statistic Austria.

 

Σουηδία

Η Σουηδία (με 5 πρατήρια καυσίμων), μόλις 2 αυτοκίνητα υδρογόνου ταξινομήθηκαν τελευταία, σε σύγκριση με τα επιβλητικά 112.115 BEV. Η Mobility Sweden, η οποία διαχειρίζεται τα σουηδικά στατιστικά στοιχεία, δεν διαθέτει δεδομένα για επαγγελματικά οχήματα που κινούνται με υδρογόνο.

 

Τσεχία

Στην Τσεχική Δημοκρατία (διαθέτει 2 πρατήρια καυσίμων H2), ταξινομήθηκαν 21 αυτοκίνητα Toyota Mirai το 2023 (από μόλις ένα το 2022) σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της χώρας.

 

Ιταλία και Λετονία

Κανένας δεν ήταν εγγεγραμμένος στην Ιταλία ή τη Λετονία, που το καθένα έχει μόνο ένα πρατήριο καυσίμων H2, σύμφωνα με ετήσια στατιστικά στοιχεία που τηρεί η UNRAE, η εθνική ένωση αντιπροσώπων ξένων μηχανοκίνητων οχημάτων (η οποία περιλαμβάνει οχήματα ιταλικής κατασκευής στα στοιχεία της) και τις πληροφορίες για την οδική κυκλοφορία της Λετονίας συμβούλιο.

 

Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία και Ισλανδία

Εκτός ΕΕ, υπάρχουν 3 ευρωπαϊκές χώρες που διαθέτουν HRS σε λειτουργία (Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία και Ισλανδία).

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, (διαθέτει 5 HRS, υπήρξαν 65 εγγραφές FCEV το 2023), η Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων της χώρας αποκάλυψε στο Hydrogen Insight  μια αύξηση 261% σε σχέση με τις 18 που καταχωρήθηκαν το 2022.

Στην Ισλανδία (2 σταθμοί ανεφοδιασμού H2), η εθνική υπηρεσία μεταφορών κατέγραψε μόνο 1 αυτοκίνητο υδρογόνου το 2023.

 

Νορβηγία

Στη Νορβηγία, μόνο 2 αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου ταξινομήθηκαν το 2023 (ένα για καθένα από τα δύο πρατήρια ανεφοδιασμού υδρογόνου της χώρας), σύμφωνα με τον OFV (Συμβούλιο Ενημέρωσης Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας).

Συνολικά, πέρυσι καταγράφηκαν στην Ευρώπη ακριβώς 750 νέα FCEV, τα οποία τροφοδοτούνταν με 168 HRS, σε σύγκριση με περίπου 11.000 FCEV και 430 HRS στην Ασία (συμπεριλαμβανομένων των προαναφερθέντων προειδοποιήσεων).

Σημείωση: Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας απαρίθμησε ετήσιους αριθμούς κυκλοφορίας κινεζικών οχημάτων σε μονάδες 10.000, με τα FCEV να δίνουν τον αριθμό 0,6 δηλαδή 6.000. Δεδομένου ότι αυτά τα στοιχεία καταχωρήθηκαν μόνο με ένα δεκαδικό ψηφίο, το ακριβές ποσό των εγγραφών δεν είναι σαφές.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης