Όπως ανέφερε ο Κύπριος ΥΠΕΝ υπό τις παρούσες συνθήκες είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τις 24 Ιουλίου του 2024, ενώ μέχρι τώρα έχει προετοιμαστεί μόλις το 40-50% της πλευράς της ξηράς για το έργο. Η ΕΤΥΦΑ εξάλλου έχει απαιτήσεις για καθυστέρηση του έργου.
Οι Κινέζοι ζητούν επιπλέον 200 εκατ ενώ η υπόθεση βρίσκεται στα δικαστήρια του Λονδίνου από την πλευρά των Κινέζων και το πιθανότερο είναι να πάρει τον δρόμο της διατησίας.
Όπως έγραφε το WEN, ως και 100 εκατ ευρώ μπορεί να κοστίσει για το κυπριακό δημόσιο η προσφυγή της China Petroleum Pipeline Engineering Co Ltd (CPP) στο δικαστήριο του Λονδίνου για ζημίες από καθυστέρηση και τεχνικά προβλήματα στην ολοκλήρωση του LNG Terminal στον Βασιλικό. Από την πλευρά του ο Κύπριος ΥΠΕΝ Γιώργος Παπαναστασίου προσπάθησε να διασκεδάσει τις πιέσεις, λέγοντας ότι σε παρόμοιες εκκρεμότητες οι τακτικές αυτές αποτελούν συνήθεις πρακτικές μέχρι να υπάρξουν συμβιβαστικές λύσεις.
Ένα σενάριο είναι η παρούσα σύμβαση τελικά να αντικατασταθεί από νέα, αλλά όλα δείχνουν ότι η Κύπρος θα χάσει έδαφος στους υποθαλάσσιους διαδρόμους του φυσικού αερίου, όπου η Αίγυπτος με τις προτιμήσεις των ΗΠΑ θα γίνει το επίκεντρο της αποθήκευσης και διανομής για την Δυτική Ευρώπη. Μπορεί η Αίγυπτος να έχει σημαντικα προβλήματα οικονομικά, λόγω της Διώρυγας του Σουέζ, αλλά όπως αναφέρουν πηγές κατόπιν συσκέψεων κορυφής που έλαβαν χώρα, θα ασκηθεί πίεση στο Ισραήλ να χαλαρώσει την πίεση στην Γάζα, πράγμα που θα εξασφαλίσει και την αποφόρτιση της δράσης από την άλλη πλευρά και στην Ερυθρά Θάλασσα.
www.worldenergynews.gr