Οι προγραμματιστές που πληρούν απαιτήσεις ξένης χρηματοδότησης μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πίστωση έως και 55%
Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου Abdel Fattah El-Sisi υπέγραψε μια σειρά φορολογικών κινήτρων για έργα πράσινου υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένης της πίστωσης 33-55% του φόρου που καταβάλλεται σε ένα έργο, σε μια προσπάθεια να τονώσει την ανάπτυξη σύμφωνα με το hydrogeninsight.com.
Η νομοθεσία επιτρέπει επίσης απαλλαγές από τον ΦΠΑ για εξοπλισμό, εργαλεία, μηχανήματα, πρώτες ύλες και μεταφορές —αλλά όχι επιβατικά αυτοκίνητα— που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη έργων, καθώς και στις εξαγωγές ανανεώσιμων πηγών H2 και των παραγώγων του.
Οι παραγωγοί πράσινου υδρογόνου έχουν επίσης το δικαίωμα να εξάγουν προϊόντα και να εισάγουν υλικά, μεταξύ άλλων μέσω μεσάζοντα, χωρίς άδεια ή εγγραφή.
Η νομοθεσία παρέχει επίσης στους προγραμματιστές εκπτώσεις 30% στα τέλη χρήσης θαλάσσιων λιμένων, θαλάσσιων μεταφορών και εξυπηρέτησης πλοίων, 25% στην αξία των δικαιωμάτων βιομηχανικής γης για την πράσινη παραγωγή υδρογόνου και 20% στην αξία των δικαιωμάτων γης για αποθήκευση στο λιμάνια, έως και δέκα χρόνια μετά την υπογραφή συμφωνιών έργων με την κυβέρνηση.
Ο Αιγύπτιος πρωθυπουργός έχει επίσης την ευθύνη να εγκρίνει αυτά τα κίνητρα για έργα, τα οποία συνοδεύονται από μια σειρά από προϋποθέσεις.
Χρηματοδότηση
Οι προγραμματιστές πρέπει να εξασφαλίσουν το 70% του επενδυτικού κόστους ενός έργου από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκτός Αιγύπτου και να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους εντός πέντε ετών από τη σύναψη συμφωνιών.
Αυτές οι εταιρείες πρέπει επίσης να δεσμευτούν να χρησιμοποιούν τοπικά κατασκευασμένα εξαρτήματα όποτε είναι διαθέσιμα στο εσωτερικό, ενώ πληρούν μια ελάχιστη απαίτηση τοπικού περιεχομένου 20%.
Και παρόλο που οι παραγωγοί πράσινου υδρογόνου θα είναι ελεύθεροι να απασχολούν αλλοδαπούς εργάτες, για έως και δέκα χρόνια μετά την έγκριση του έργου τους, αυτό περιορίζεται στο 30% του συνολικού εργατικού δυναμικού.
Η Αίγυπτος φέρεται να έχει χαρτοφυλάκιο κατασκευής 32 έργων συνολικής αξίας 5,4 τρισεκατομμυρίων αιγυπτιακών λιρών (175 δισεκατομμύρια δολάρια), με στόχο την παραγωγή 3,2 εκατομμυρίων τόνων H2 ετησίως έως το 2030 και 9,2 εκατομμυρίων τόνων έως το 2040.
Ωστόσο, πολλά από αυτά τα έργα δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε τελική επενδυτική απόφαση ή έναρξη κατασκευής.
Η ναυτιλία μέσω της διώρυγας του Σουέζ, όπου θα βασίζονταν μια σειρά από μεγάλα έργα υδρογόνου, έχει επίσης διακοπεί από τα μέσα Δεκεμβρίου εν μέσω του κινδύνου επιθέσεων από την μαχητική ομάδα Χούτι της Υεμένης σε πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.
Δεν είναι σαφές εάν αυτή η κρίση θα μπορούσε να καθυστερήσει τις τελικές επενδυτικές αποφάσεις αυτό το τρίμηνο ή να επηρεάσει την εισαγωγή εξοπλισμού και υλικών στις εγκαταστάσεις του έργου.
www.worldenergynews.gr