Ενέργεια

ΗΠΑ: Δημιουργία εργοστασίου μπαταρίας ηλεκτρικών φορτηγών στον Μισισιπή

ΗΠΑ: Δημιουργία εργοστασίου μπαταρίας ηλεκτρικών φορτηγών στον Μισισιπή

Θα μειώσει το κόστος των μπαταριών για εμπορικές μεταφορές (μεσαίου και βαρέως τύπου) - Θα δημιουργήσει πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας

Η Accelera (το τμήμα μηδενικών εκπομπών της Cummins), η Daimler Trucks & Buses US και η PACCAR η οποία κατασκευάζει φορτηγά (ελαφριά, μεσαία και βαρέα) που πωλούνται με τα εμπορικά σήματα Kenworth, Peterbilt και DAF, επέλεξαν την κομητεία Marshall του Μισισιπή για την κατασκευή στοιχείων μπαταρίας για την προγραμματισμένη κοινή τους επιχείρηση.

Σύμφωνα με ένα δελτίο Τύπου, η κοινοπραξία θα τοπικοποιήσει την παραγωγή κυψελών μπαταρίας για επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα και αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας στη συγκεκριμένη αμερικάνικη Πολιτεία.

Η αρχική δυναμικότητα του εργοστασίου θα είναι 21 GWh ετησίως με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2027. Η παραγωγή του εργοστασίου θα μπορούσε να αυξηθεί καθώς αυξάνεται η ζήτηση για φορτηγά με μπαταρίες.

Η σχεδιαζόμενη κοινή επιχείρηση αποσκοπεί στη δημιουργία της κλίμακας που απαιτείται για τη μείωση του κόστους των μπαταριών για εμπορικές μεταφορές μεσαίου και βαρέως τύπου.

Η Accelera, η Daimler Truck και η PACCAR θα κατέχουν το 30% της κοινοπραξίας.

Θα ελέγχουν από κοινού την επιχείρηση, η οποία θα επικεντρωθεί στην τεχνολογία μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου για εμπορικά ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία.

Η EVE Energy (μια κινεζική εταιρεία), θα χρησιμεύσει ως τεχνολογικός συνεργάτης στην κοινοπραξία με 10% ιδιοκτησία και θα συνεισφέρει την κορυφαία στον κλάδο σχεδιαστική και κατασκευαστική τεχνογνωσία στοιχείων μπαταρίας στο μελλοντικό εργοστάσιο κατασκευής κυψελών.

«Αυτή η επιλογή τοποθεσίας αντιπροσωπεύει ένα συναρπαστικό και απτό βήμα προς την προώθηση της στρατηγικής Destination Zero και του οράματός μας να οδηγήσουμε τη βιομηχανία προς ένα απανθρακωμένο μέλλον», δήλωσε η Jennifer Rumsey (Διευθύνουσα Σύμβουλος της Cummins).

 

Φοροαπαλλαγές και μεγάλα κίνητρα στον Μισισιπή

Για να ολοκληρωθεί η συμφωνία, ο κυβερνήτης του Μισισιπή, Tate Reeves έκανε σύγκληση ειδικής νομοθετικής συνεδρίασης για να λάβει έγκριση για τις φορολογικές ελαφρύνσεις και τα κίνητρα σχεδόν 350 εκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η συμφωνία.

186,7 εκατομμύρια δολάρια από αυτά τα χρήματα πηγαίνουν απευθείας στις εταιρείες για τις αποκαλούμενες αποζημιώσεις «μέσα στον φράχτη», την κατασκευή, την εκπαίδευση και τα κεφάλαια επιτάχυνσης των κρατικών υπηρεσιών.

Ο Μισισιπής δεσμεύεται επίσης για 10 χρόνια 100% απαλλαγών από το φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων, φορολογικών απαλλαγών από πωλήσεις και χρήση για πρόσθετες κατασκευές έως και ένα χρόνο μετά την ανάπτυξη της τοποθεσίας, δημόσιες υποδομές και δρόμους πρόσβασης.

Σύμφωνα με το SuperTalk Mississippi, ο Reeves είπε στο νομοθετικό σώμα τα εξής:

«Θα κατοχυρώσει περαιτέρω τον Μισισιπή ως εθνικό ηγέτη στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Αυτή η συμφωνία είναι περαιτέρω απόδειξη των θετικών γεγονότων που συμβαίνουν στο κράτος μας.

Η δυναμική που βιώνουμε αυτή τη στιγμή είναι άνευ προηγουμένου. Ο Μισισιπής προσελκύει νέες θέσεις εργασίας και η οικονομία μας δυναμώνει κάθε μέρα. Η σημερινή ανακοίνωση το επιβεβαιώνει περαιτέρω».

 

Η φτώχεια του Μισισιπή σε αναντιστοιχία με τη συμφωνία για τα φορτηγά

Μπορεί η συμφωνία για τα ηλεκτρικά φορτηγά να παρουσιάστηκε διθυραμβικά από τον κυβερνήτη του Μισισιπή, όμως η οικονομική κατάσταση των κατοίκων της εν λόγω αμερικάνικης Πολιτείας μόνο καλή δεν είναι.

Ο Μισισιπής είναι η φτωχότερη Πολιτεία στις ΗΠΑ με ποσοστό φτώχειας 19,8%. Όλες αυτές οι βιομηχανικές δουλειές για τις οποίες καυχιούνται ο κυβερνήτης και το νομοθετικό σώμα μπορεί να εμπλουτίζουν τους επιχειρηματίες και τους πολιτικούς, αλλά δεν κάνουν πολλά για τους κατοίκους του Μισισιπή.

Για άλλη μια φορά, οι μεγάλες εταιρείες εισβάλλουν σε χώρες με χαμηλούς μισθούς όπου μπορούν να αντλήσουν το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Μπορεί κανείς να αναρωτηθεί τι θα είχαν να πουν οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της Accelera, της Daimler Truck και της PACCAE αν ήξεραν (ή τους ένοιαζε) ότι το οικονομικό πλεονέκτημα που παίρνουν από το κράτος προέρχεται εν μέρει από τις πλάτες των φτωχών παιδιών;

Αναρωτιέται κανείς πώς τα μεγαλοστελέχη των κατασκευαστικών εταιρειών θα εξηγήσουν στα παιδιά τους ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται, θα αποφεύγουν να πληρώνουν φόρους στο Μισισιπή για τα επόμενα 10 χρόνια, ενώ τα παιδιά στο Μισισιπή λιμοκτονούν;

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης